show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • Tim Schoutrop
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2009 16:00 #810274 door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
heb je gekeken of er niet een drijfstang op de verkeerde plaats uit het blok is gekomen / maar het kan natuurlijk ook een uitgelopen/vastgelopen lager zijn. heb je een foto van het onfortuinlijke motorblok?, ik hoop dat je het nog kan repareren anders vervangen. Veel succes ermee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2009 16:04 #810275 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Tja, waarom moet je zo'n sjieke wagen zo veel pijn doen? Maar eigenlijk wist je sinds de compressietest al dat er een andere motor in moest. Op naar project B23!

Ik wens je veel sterkte. Omdat ie het waard is!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2009 16:06 #810276 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
@ Karsten: als je redelijk belastend gaat driften dan heb je nog altijd weinig rijwind. Dan heeft die FAN met of zonder viscokoppeling weinig zin. Plus dat de belasting waarschijnlijk even wat te veel is geweest..

En eerlijk gezegd was het starten na de plas olie er al uit niet zo'n goed idee :(

Wel klote Joost! :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2009 16:17 #810279 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Bananasplit!
Waarom reageert Anjo nou niet? :D

Natuurlijk snort het beestje nog :)
Het was een idee van Stefan om 'm als donor voor de 343 te gebruiken en jullie eens voor de gek te houden. Eens kijken of jullie het er mee eens zouden zijn.

Ik ga toch geen GLS slopen, kom nou :D
Hij staat al dik een maand veilig in de stalling te overwinteren omdat de motor steeds minder soepel loopt. Maar hij loopt!
Ik ga er heus niet mee driften. Alleen heel af en toe (tot nu toe pas 2x gedaan) kort een grasveldje op om een leuk bochtje te maken. Ik rag 'm niet af.

De enige keer dat ik 'm pijn heb gedaan is toen ik het paaltje van de buurman aantikte om te weten hoe lang de auto nou eigenlijk was :crazy1:

Het is trouwens een vaste fan, draait dus mee op het toerental. Je zou bij driften alleen geen rijwind hebben.

En Jean-Luc; die B23 komt er heus wel :halo:
Alleen ga ik nu eens op zoek naar iets dat nog w?l in goede staat is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2009 16:19 #810280 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;128809 schreef : Alleen ga ik nu eens op zoek naar iets dat nog w?l in goede staat is.


Een andere 300?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2009 16:19 #810281 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nee, die B23 :)

Het was een grap van Stefan :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
23-12-2009 16:32 #810283 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik vind het wel een onlogische grap... had dan gewoon de motor van de 343 in deze gelegd, veel minder werk ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2009 16:34 #810284 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nee, want die DLS is zeldzamer :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2009 17:53 #810288 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Je snapt natuurlijk dat als je echt een probleem hebt, dat iedereen je uit staat te lachen na al die geintjes he Joost :+
Ik vertrouwd het al voor geen 2 centen, ik was er al een keer te vaak ingetrapt toen met dat koppelstuk :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2009 20:31 #810305 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Bodejodel;128800 schreef : Veel toeren, weinig snelheid dus veel warmteontwikkeling en weinig koeling.

mwa, motorbelasting icm lage snelheid is een echte killer, bij het driften hebben de achterbanden eigenlijk heel weinig weerstand en komt piektoeren icm slecht koelsysteem pas echt aan bod. als alles netjes in orde is blijft het echt wel heel!

Lucluc;128805 schreef : Tja, waarom moet je zo'n sjieke wagen zo veel pijn doen?

omdat het een auto is, en die zijn gemaakt om te rijden, of dat nu zonder gas of VOL GAS is :yesyes:

slb_340;128806 schreef : als je redelijk belastend gaat driften dan heb je nog altijd weinig rijwind. Dan heeft die FAN met of zonder viscokoppeling weinig zin. Plus dat de belasting waarschijnlijk even wat te veel is geweest..

wat is belastend driften? een drift is qua belasting voor de motor echt nihil tov vol gas op de autobahn, voertuiggewicht en rolweerstand spelen een veel grotere rol tov motortoerental.

volvofiel;128809 schreef : Het is trouwens een vaste fan, draait dus mee op het toerental. Je zou bij driften alleen geen rijwind hebben.

boeie, als je ?cht drift ga je zoooo hard dat dat niet uitmaakt;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD