1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- Mark Smeets
- Moderator
-
volvomania;129232 schreef : Iedereen zou deze juist graag zo origineel mogelijk zien terugkomen op de weg.
Ik niet. Niet pers? dan. Het is Joost zijn auto en hij mag er mee doen wat hij wil.. al zou hij er een 2.3 turbo ingooien en hem daarna helemaal te pletter rijden in de cross, dan is dat Joost zijn keuze en auto.
En wat mij betreft geldt dat voor iedereen, je maakt de auto zoals je hem zelf mooi vind, origineel, met turbo of V8! :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ja graag :w00t:Wanneer begin je, Mark?:woei:v0lv0freak;129235 schreef : (...) met turbo
ofen V8! :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Afijn, hij gaf mij de tip -na een half uurtje kletsen- om eens een koffiekopje vol remolie (olie, dus niet reiniger) te verstuiven in de luchtinlaat van de carb.
Wij kwamen namelijk tot de conclusie dat de verslechterde compressie en baggere loop kan komen door overmatige koolvorming op de kleppen waardoor die niet meer goed sluiten. Dit kan ook het hevige nadieselen veroorzaken.
Welnu, kan ik dat doen of niet? Iemand het toerental op 2000 tpm laten houden, ergens buitenaf gaan staan en verstuiven maar, heel rustig, langzaam en voorzichtig?
Het zal lijken of hij in de fik staat en hij zal zo hard gaan roken dat ze in Rome denken dat er iets met de paus is, maar de motor wordt compleet schoongebrand.
Wat zegt de TC?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
je hebt nog steeds 2 problemen; er gebeurt niets als je de elektrische stationairsproeier bediend/stekker loshaalt en de resultaten van de compressietest zijn niet duidelijk.
kop ontkolen = demonteren, kun je gelijk de kleppen opnieuw in laten slijpen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

[youtube]Y4XUS-F578Q[/youtube]
Ik heb er op het Turbobrick forum al behoorlijk positieve verhalen over gehoord.
Maar zoals ze bij Seafoam (remolie wordt als alternatief genoemd) al zeggen, het repareert geen andere defecten of verkeerde afstellingen...
[youtube]D11ZVYwj62w&NR=1[/youtube]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Het niet reageren van de connector van de stationairsproeier wil ik hier heel niet mee oplossen. Dat zal een andere oorzaak hebben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
remvloeistof lost koolaanslag op; zorgt er voor dat klevende zuigerveren weer los komen.
Bij een motor met flinke compressieverlies door koolaanslag wil dit zeker wel helpen..
Remvloeistof op de zuigers door bougiegat, half uurtje intrekken en dan starten
Rook unlimited..
Vernevelen door de luchtaanzuiging van de carb bij lopende motor is beter, dan blijft de motor tenminste lopen. Wel even op 2000 tpm houden. Toerental zal zakken (smoren), maar toch door blijven gaan.
Wel heel voorzichtig gaan vernevelen; als je alles er in 1 keer in plempt verzuipt 'ie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
chinese water torture werkt met gedestilleerd water en zeer kleine porties tegelijk, daar kan ik me nog aardig wat bij indenken. ik kan me ook niet voorstellen dat sea foam veredelde remvloeistof in een duurdere verpakking is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.