show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-12-2009 10:28 #810693 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvomania;129232 schreef : Iedereen zou deze juist graag zo origineel mogelijk zien terugkomen op de weg.

Ik niet. Niet pers? dan. Het is Joost zijn auto en hij mag er mee doen wat hij wil.. al zou hij er een 2.3 turbo ingooien en hem daarna helemaal te pletter rijden in de cross, dan is dat Joost zijn keuze en auto.
En wat mij betreft geldt dat voor iedereen, je maakt de auto zoals je hem zelf mooi vind, origineel, met turbo of V8! :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2009 11:23 #810698 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
...en een andere motor doet wat mij betreft niet veel af aan de originaliteit. Er ligt zo weer een B19 in als hij weer origineel moet worden...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2009 14:57 #810708 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

v0lv0freak;129235 schreef : (...) met turbo of en V8! :y:

Ja graag :w00t:Wanneer begin je, Mark?:woei:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2010 17:53 #810933 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Van de week kwam ik onderweg -samen met dhr. Volvofiel 2- langs een oude dorpsgarage. Ik kende de garage van verhalen en ben binnengelopen. Een ware 300-serie liefhebber!!!

Afijn, hij gaf mij de tip -na een half uurtje kletsen- om eens een koffiekopje vol remolie (olie, dus niet reiniger) te verstuiven in de luchtinlaat van de carb.
Wij kwamen namelijk tot de conclusie dat de verslechterde compressie en baggere loop kan komen door overmatige koolvorming op de kleppen waardoor die niet meer goed sluiten. Dit kan ook het hevige nadieselen veroorzaken.

Welnu, kan ik dat doen of niet? Iemand het toerental op 2000 tpm laten houden, ergens buitenaf gaan staan en verstuiven maar, heel rustig, langzaam en voorzichtig?
Het zal lijken of hij in de fik staat en hij zal zo hard gaan roken dat ze in Rome denken dat er iets met de paus is, maar de motor wordt compleet schoongebrand.

Wat zegt de TC?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2010 19:27 #810940 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ik heb er nog nooit van gehoord, maar volgens mij is het een fabeltje. al was het remmenreiniger dan kon ik me er nog wat bij indenken, dat fikt tenminste. daarnaast is olie vernevelen vanuit een bekertje/kopje ook bijzonder lastig....

je hebt nog steeds 2 problemen; er gebeurt niets als je de elektrische stationairsproeier bediend/stekker loshaalt en de resultaten van de compressietest zijn niet duidelijk.

kop ontkolen = demonteren, kun je gelijk de kleppen opnieuw in laten slijpen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2010 22:30 #810975 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Dat klinkt ongeveer zoals de Chineese Water Torture Treatment! werkt... :D

[youtube]Y4XUS-F578Q[/youtube]

Ik heb er op het Turbobrick forum al behoorlijk positieve verhalen over gehoord.
Maar zoals ze bij Seafoam (remolie wordt als alternatief genoemd) al zeggen, het repareert geen andere defecten of verkeerde afstellingen...

[youtube]D11ZVYwj62w&NR=1[/youtube]

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 10:43 #810987 door 16673-dummy
Het gaat inderdaad puur om het "schoonmaken" van de kleppen omdat die door de vele korte ritjes -jaar in, jaar uit- van de vorige eigenaresse (waarschijnlijk ook nog altijd met de choke vol uit) waarschijnlijk aardig wat koolaanslag hebben.

Het niet reageren van de connector van de stationairsproeier wil ik hier heel niet mee oplossen. Dat zal een andere oorzaak hebben :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 13:24 #811007 door 16673-dummy
Quote van een Volkswagenclub:

remvloeistof lost koolaanslag op; zorgt er voor dat klevende zuigerveren weer los komen.
Bij een motor met flinke compressieverlies door koolaanslag wil dit zeker wel helpen..

Remvloeistof op de zuigers door bougiegat, half uurtje intrekken en dan starten

Rook unlimited..

Vernevelen door de luchtaanzuiging van de carb bij lopende motor is beter, dan blijft de motor tenminste lopen. Wel even op 2000 tpm houden. Toerental zal zakken (smoren), maar toch door blijven gaan.
Wel heel voorzichtig gaan vernevelen; als je alles er in 1 keer in plempt verzuipt 'ie.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2010 17:38 #811033 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
bij welke motoren van volksfiets is dit ooit geprobeerd?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 17:45 #811036 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
wat voor positieve eigenschap heeft remvloeistof dat je er dat soort truukjes mee uit kunt halen:S:wtf2:

chinese water torture werkt met gedestilleerd water en zeer kleine porties tegelijk, daar kan ik me nog aardig wat bij indenken. ik kan me ook niet voorstellen dat sea foam veredelde remvloeistof in een duurdere verpakking is

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC