show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 20:12 #809092 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
in principe loopt het van bovenuit de veerpoot door het afwateringsgat van de veerschotel, en druipt het aan de onderzijde van de veerpoot op de velg. de remmen blijven daar in zekere mate buiten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2009 13:04 #809129 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Als het op je remschijf terecht komt moet je je remblokken weggooien.
De olie trekt er zo snel zo diep in dat ontvetter niet helpt om dan bij het warm worden terug aan het oppervlak te komen ==> ONVEILIG DUS! en zonde van de auto na een ongeluk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-12-2009 13:35 #809130 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvomania;127627 schreef : zonde van de auto na een ongeluk.


Sorry, maar zou het eerder zonde vinden van je leven! Die auto is daar tegenover niets waard!
Het is dan jammer, maar liever de auto total loss, dan jezelf!

Aangezien je toch bezig bent met hem in orde te brengen tegen... (vul zelf in) kan je net zo goed de remblokken mee vervangen! De kosten wegen niet op tegen de kosten bij een ongeluk...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2009 16:32 #809138 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
De remblokjes moesten toch al vervangen worden, dus dat komt wel goed :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2009 14:38 #810266 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Slik, einde 345 denk ik...
Stefan en ik waren 'm even aan het uitlaten op een rijkelijk besneeuwd grasveld toen er ineens "een raar geluid" onder de kap vandaan kwam. Een klap, en rochel en toen niets meer. Enorme olieplas eronder.... bij het starten alleen een harde *kloenk*.
We hebben 'm naar huis gesleept, maar het blok is een ravage geworden i.p.v. een mooi droge ruimte.

Ik baal wel als een stekker nu. Dat dit blok niet alles meer was, ok?, maar dat 'ie kapot moet gaan.... misschien dat ik de onderdelen nog voor de 343 kan gebruiken en maar een 244 koop ofzo.
Na alles wat die 345 me al heeft geflikt is mijn enthousiasme redelijk tot het nulpunt gedaald.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2009 14:55 #810267 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ouch Joost! Dat is wel erg!

Kan je mij nog even helpen om welke het nu gaat? Ik kan de foto's hier niet zien, dus... Is het dan de groene of de rode?

Vind het wel erg jammer, want zoals je het omschrijft klinkt het echt wel fout! Heb je iets speciaals gedaan met de auto? Ergens hard over gereden?
Vind het raar dat hij opeens olie begint te lekken eigenlijk, is het carter nog in orde of waar komt de olie vandaan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2009 15:06 #810268 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Driften op een grasveldje (ook al rijkelijk besneeuwd) is natuurlijk niet goed voor een oude motor die al niet in topconditie is...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2009 15:08 #810269 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Hij begint olie te lekken? Daar ben ik niet zo bang voor, alles is er toch al uit gelopen.

Ik heb nog niet de moeite genomen om te kijken wat het nu precies is, maar volgens mij is op de een of andere manier het blok vastgelopen.
Ik snap er niks van. Alles aan het blok is nieuw en/of gecheckt.

Het gaat om de groene trouwens. Het enige voordeel aan die wagen is dat 'ie helemaal hard is. Misschien dat ik 'm daarom nog als donor kan gebruiken.
Deze 345 is nog ondankbaarder dan de 340 van Niels.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2009 15:09 #810270 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Zelfs een goede motor krijgt het dan heel snel heel warm. Veel toeren, weinig snelheid dus veel warmteontwikkeling en weinig koeling.

Altijd vervelend zulke dingen. Een ander blok leg je er "zo" in, dus het probleem hoeft niet heel erg groot te zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2009 15:31 #810273 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Olie lekken is mss een understatement... Toegegeven, maar ik bedoel dat ik het raar vind dat alles er opeens uit komt gelopen.

Is de D-riem nog heel trouwens?

Jeroen, het is toch een 2-liter met visco-koppeling, die regelt toch gewoon zijn koeling naar de temperatuur van het blok.
Zou het heel erg raar vinden dat hij nu met deze temperaturen de geest heeft gegeven. Dan moet je toch echt al voor een hele lange poos op zijn staart staan trappen! en dan nog, is het normaal dat de motor dan zo plots vast slaat?

Hoe is het nou eigenlijk gebeurd joost, want dat is mij nog niet helemaal duidelijk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD