1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;126405 schreef : @ luc, renix heeft die b19a niet.
Dat weet ik. Ik bedoelde dat als de modellen met renix dezelfde hebben bij een B19A en B23A, je dan de contactpuntjesontsteking ook niet hoeft aan te passen.
Overigens vond ik de motor echt niet raar klinken ofzo. We hadden eigenlijk een rondje moeten rijden gisteren en dan ook in de mijne.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Er waren diverse factoren die voor onzekerheid zorgden. Met name wat ik na dit schooljaar ga doen. Dat is net vorige week duidelijk geworden. Ik ga in Leiden studeren, mits ik ingeloot wordt (kans van zo'n beetje 90%).
Verder doet de 345 't altijd en is 'ie ook kanonnenhard, dus daar maak ik me niet zo druk over. Wat boeit mij het dat de lak eraf bladdert? Als 'ie niet roest vind ik het prima. Ik heb geen flauw idee waar ik het geld voor een spuitbeurt vandaan moet halen en ik vind dat ik daar ook zelf over mag beslissen.
Het is geen museumstuk en dat moet het voorlopig ook niet worden, hij heeft nog een werkzaam leven in het verschiet liggen en ik wil niet met een blinkende, uiterst strakke wagen in hartje Leiden zitten :crazy1:
Zoals ik al eerder zei; ik ben dolgelukkig met de 345 en ik ben er best trots op, maar studie gaat hoe dan ook voor.
Ik heb al flink wat uitgegeven om de wagen rijdend te krijgen en ik ben bijna aan de "alles is vervangen"-grens.
De andere motor; het lijkt me erg leuk om te doen. Maar ik ga echt niet over ??n nacht ijs

Ik heb de eigenschap dat ik graag alles tot in detail wil weten, dus als ik ergens over begin, ga ik er mee door tot ik er alles van weet. Zo ook met die mogelijke B23-inbouw.
Je raadt het al; voordat er eventueel een andere motor komt, wil ik ook tot in detail weten wat er mis is met het huidige blok en wat het effect daarvan is.
Voorlopig gaat 'ie 6 maanden de stalling in; 2 juni komt 'ie er weer uit, dan zijn m'n examens achter de rug.
Echter heb ik er wel een hekel aan als andere mensen voor mij gaan beslissen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
slb_340;126582 schreef : Dat snapt iedereen ook wel denk ik - maar probeer wel naar adviezen van mensen die al vele restauraties en projecten hebben gedaan te luisteren - Wouter, Erik, Buijs, Anjo etc etc etc.
Dat is het punt nou juist; ik ben niet bezig met een restauratie.
Ik probeer 'm te bewaren/conserveren zoals 'ie NU is.
Er komt nog een andere paravan in, maar that's it. Hoogstens nog twee andere voorschermen, maar alleen als ik er toevallig tegenaan loop.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik dacht aan een zekering o.i.d. en drukte de schakelaar van de alarmlichten even in => geen reactie. Vergeten de schakelaar weer op "uit" te zetten.
Ineens, vijf minuten later, begint er van alles te knipperen. Ohja, schakelaar effe uitzetten. *PING* "Hee, de knipperlichten doen het weer!"
De gebroeders Ruizendaal hadden dikke schik door dit gevalletje van zelfherstellend vermogen

Daarnaast een gevalletje extra kofferbakverlichting; het linker achteruitrijlampje valt telkens uit de unit (is kapot, nog geen tijd gehad om te vervangen) maar blijft wonder boven wonder nog altijd branden (wel als 'ie in z'n achteruit staat natuurlijk)...
De startmotor begint kuren te krijgen; gisteren kreeg 'ie het bij warme motor haast niet voor mekaar om de eerste slag te maken. Daarna werkt 'ie prima.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Dat is de olie van de schokbreker. Ik vroeg me echter af in hoeverre de olie op de remschijf kan komen en of dit schadelijk is. Het lijkt me dat de rem dan niet meer geweldig functioneert? Of wordt die olie er wel vanaf gebrand?
Edit: voor er weer verwijten worden gemaakt, de auto staat voorlopig tot aan juni weer in de stalling. Ten eerste omdat de verzekerde kilometers "op" zijn en ten tweede omdat 'ie onderhand een beetje gevaarlijk wordt...