show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-12-2009 00:48 #810469 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Een zwaardere motor plaatsen wil niet meteen zeggen dat het maximaal te trekken aanhanger gewicht dan ook omhoog gaat, dit heeft met veel meer factoren te maken.

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2009 01:17 #810470 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Mm joost, ik begrijp even niet hoe je dat nu kan zeggen, trekkracht...
Die motor heeft nog geen enkele keren gedraaid zoals het hoort zo heb ik begrepen, hoe kan je dan spreken in termen van trekkracht? Als er 1 ding in heel je motor niet 100% is, dan kan je er ook nooit het maximum uithalen!

Zoals wouter zegt, de motor kan mss wel meer trekken, maar de auto mag het toch niet! Dan zit je ermee, de auto is de beperkende factor, niet de motor! Al zou je er een 3 dubbele V8 in leggen, je kan toch niet meer trekken dan het chassis toelaat!

Verder lijkt mij een auto hebben in een studentenstad allesbehalve een zegen te zijn. Als ik zie hoe het bij ons was... Om naar daar te gaan gaat het mss nog wel, maar daar rondrijden, no way! Dan neem ik een fiets, gaat stukken sneller...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 10:51 #810475 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;128978 schreef : Voor de motor maak ik graag een uitzondering, omdat het vermogen van de B19 mij toch wat tegenvalt en ik er ooit een caravan mee wil gaan trekken.
Het gaat mij bij een andere motor ook niet echt om zoveel mogelijk PK's, daar kan ik toch niks mee. Het gaat om de trekkracht. Een B23A lijkt mij dan prima. Een 244 mag met deze motor 1500 kg trekken.


En dan te weten dat de B19 er gekomen is om caravans de Alpen op te trekken.
Misschien moet je maar eens met "Boebelke" mee gaan om te voelen hoe een goede B19 voelt voor je aan je B23 avontuur begint.

Ik geef je gelijk dat we blij mogen zijn dat ie nog bestaat.
Ieder zijn plezier.

BTW: 1500 kg is wel rijbewijs BE...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2009 11:35 #810479 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Even op naam van Stefan:

In 2013 gaat dat veranderen, en laat dat nou net het jaar zijn waarin ik hoop af te studeren :)

Jullie begrijpen trouwens niet wat ik bedoel. Het gaat me er niet om om een caravan van 1500 kg te trekken, maar om een caravan van 1200 kg b?ter te trekken.
Ik heb jaren achterin een benzineauto gezeten met een vergelijkbaar vermogen als m'n 345, met een vergelijkbaar caravangewicht erachter. Diezelfde caravan werd (en wordt) veel beter getrokken door de huidige auto die weliswaar niet meer pk's heeft, maar w?l een groter koppel.
D??r gaat het mij om.

Bovendien blijft een ombouw binnen de 40% toename-grens, dus herkeuren hoeft niet.

@ Robbert-Jan: ik weet hoe een goede B19 voelt, er staat er nog een in de schuur waar we toch ook zeker 2.000 km mee gereden hebben.
Maar ik ben het met je eens dat het jammer is dat de auto niet origineel blijft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 11:40 #810481 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;129015 schreef : Bovendien blijft een ombouw binnen de 40% toename-grens, dus herkeuren hoeft niet.

wel dus; wijziging motorcode

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 12:41 #810484 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik snap de hint. :no_comment:

Ik zal voortaan m'n plannen voor me houden, het wordt kennelijk te ingewikkeld voor jullie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2009 13:30 #810486 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik stel je enthousiasme altijd er op prijs Joost! Vind het idee leuk, alleen inderdaad eerst maar eens Leiden overleven denk ik dan :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2009 14:07 #810487 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;129020 schreef : Ik snap de hint. :no_comment:

Ik zal voortaan m'n plannen voor me houden, het wordt kennelijk te ingewikkeld voor jullie.


Het is inderdaad zo dat doordat jullie er 2 hebben, het niet altijd 100% duidelijk is waar we het precies over hebben. Daarbij, motorswaps zijn nu eenmaal ingewikkeld... :yeah:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2009 17:08 #810503 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;129018 schreef : Ik snap effe niet wat ik verkeerd doe. Andere projecten worden toegejuichd, behalve deze.
Die indruk heb ik althans.

je mist nog je wrc spoilerset..:humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2009 09:59 #810690 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik vermoed dat onze reacties juist komen door de "zeldzaamheid" van de wagen. Iedereen zou deze juist graag zo origineel mogelijk zien terugkomen op de weg.

Ik weet wat je gaat zeggen: dan had jij em maar moeten kopen....ik weet wat ik toen heb gezegd en dat ik daardoor nu geen recht meer heb van spreken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD