1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat is een PRV (Peugeot, Renault Volvo) blok, dat past ook niet. Totaal anders en niet ?cht een van de meest betrouwbare Volvomotoren. Renault heeft er zelfs een turbo op geplakt in de 25 (geloof ik?) geloof ik. Voor Volvo voldeed die setup niet aan de kwaliteits en betrouwbaarheidsstandaard.volvofiel;126268 schreef : Edit: past er ook een zescilinder in uit een 260 of is dat ook weer zo'n VAG-blok?
Zoals Jos al zei: atmosferische 8-klepper.
Tijdens je studie heb je veel meer vrije tijd als tijdens je carri?re daarna hoor! Ondanks het huiswerk...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dat is zeg maar plug & play, op het uitwisselen van een paar onderdeeltjes na dan:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als je het er origineel uit wil laten zien zet je ook het zilveren kleppendeksel over als dat past, anders de hele cilinderkop.
Zo lang je niet voor optimaal vermogen gaat maakt het allemaal niet zo veel uit wat je op zo'n B230 schroeft. Het zal waarschijnlijk altijd meer worden dan wat er nu nog in je GLS zit

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Vind het allemaal nogal voorbarig wat ik hier lees iig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;126287 schreef : Zo zie je maar Karsten, over hypothetische motorswaps valt altijd nog meer te vertellen dan over hoe je een compressiemeting moet uitvoeren...
Vind het allemaal nogal voorbarig wat ik hier lees iig.
Er is idd wat discussie, maar een goeie garage, zou toch moeten weten hoe het moet! Ze weten toch ook hoe in 90% van de gevallen de norm-waarden beschreven worden in de literatuur...Anders kan je gewoon beter zeggen dat je niet weet hoe of wat...
Motorswaps zijn idd vaak leuker om over te praten, maar zijn mss ook helemaal onnodig en tijdrovend als het niet echt nodig was.
@Joost: heb je ondertussen al een lasapparaat op de kop getikt? Want de kerstvakantie is al over minder dan 1 maandje en dat is best weinig lijkt mij! Mijn lasapparaat is ondertussen besteld en zal ik vermoedelijk over een weekje of twee hebben... vanwege mijn avondopleiding en mijn full-time werk, verwacht ik eigenlijk niet om voor de zomer klaar te zijn. Hoop in het voorjaar echt van start te kunnen gaan met de moeilijkere laswerken en tegen deze tijd volgend jaar, klaar met plamuren en schuren... (al besef ik nu dat ik die planning wss niet ga halen omdat ik binnenkort samen met mijn vriendin naar een appartement verhuis en ik daar geen sleutelruimte heb!)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;126244 schreef : Voortaan ga ik, net als Jean-Luc, naar Slubo.
Ik haal er alleen onderdelen. Bedenk wel dat je een normaal garagetarief betaalt. Niets mis mee, maar toch kan je beter eerst zelf proberen.
Overigens heb ik ook al bij Erik staan snuffelen in de schuur. Daar staan nog wat B230's en B23's

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
mogelijke fouten tijdens het meten zoals de gasklep niet open zetten zal hooguit voor een afwijking van 0,5/1 bar zorgen. dit zit op enkele cylinders dik 2,5 bar onder de fabriekswaarden, ik geloof dan ook niet dat een goed uitgevoerde test een goede compressie waarde opleverd, daar is het huidige verlies al te groot voor.
wat ik wel vreemd vind is dat de herhaalde test met een lepel olie niet gelijk uitgevoerd is, dat truukje is al zo oud als de weg naar rome; maar ala.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.