show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2009 10:58 #810345 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Toen ik een paar jaar terug met mijn grijze 360 een kwartiertje rondjes aan het glijden was in de sneeuw kreeg hij het toch echt wel warm hoor... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2009 15:20 #810366 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik denk dat volgas op de autobahn nog altijd beter is dan driften voor de motor, ik gebruikte het woord belasten verkeerd; je kan beter een motor wel belasten (autobahn) dan bijvoorbeeld in zn neutraal een minuut 5000 toeren draaien of driften op de sneeuw..

desalnietemin blijft driften erg leuk (A)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2009 17:22 #810386 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
de piekbelasting op trek van de drijfstangen is inderdaad onbelast nog wel het hoogst.

de compressiedruk boven de zuiger zorgt er bij belast draaien voor dat de 'trekkracht' op de drijfstang beperkt wordt. Drijfstangen zijn voor trek gevoeliger dan voor 'duwen' (zoals bij compressie en verbranding)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2009 19:01 #810423 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Compressie heeft 'ie toch al niet meer :)

Ik zag trouwens dat de 244 Turbo ook een leuk motortje heeft! Eens kijken of ik er zo een kan vinden. Plug en play? Wel injectie...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2009 10:23 #810435 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Misschien beter eerst de hele auto in topstaat brengen voordat je aan een 244 turboblok gaat denken? :crazy2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2009 10:55 #810437 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

slb_340;128970 schreef : Misschien beter eerst de hele auto in topstaat brengen voordat je aan een 244 turboblok gaat denken? :crazy2:


Hij is met je kerstsokken aan het spelen....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2009 11:39 #810439 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Even kijken waar joost onlangs om gestempt hebt in het topic over pimpen en gewoon goed onderhouden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2009 14:06 #810441 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Stefan, ik ga de auto bewust niet in topstaat brengen. Hij mag nog drie jaar studentenvervoer spelen in Leiden en ik vind het zonde als er een kras op een nieuwe lak komt.
Ook in de huidige staat vind ik het zonde als er een kras op zit, maar het is dan nog altijd minder erg dan op een nieuwe lak.

Ik probeer er w?l voor te zorgen dat 'ie roestvrij wordt ?n blijft. Ik ben al hard op weg. In mijn voorraad vond ik nog een roestvrij linker voorscherm. Een andere neus heb ik al klaarliggen. Rest alleen het rechter scherm nog, de paravan en een plekje op het achterportier links.

De auto moet echter wel betrouwbaar zijn, en dat is 'ie nu nog niet. Daarvoor moet er eerst een andere motor in. Een B23, een B19 en een B21 turbo kosten tweedehands ongeveer evenveel. Daarom ga ik kijken naar bedrijfszekerheid. Een B23 zal allicht het betrouwbaarst zijn en hij kan nog wat hebben ook.

Ik ga heus niet aan "spannende" zelfbouwprojecten beginnen, ik heb helemaal geen zin om elk weekend te sleutelen in de hoop weer 100 km te kunnen rijden.

Mensen die het zonde vinden dat ik een 345GLS als student rijd => ik heb altijd plek voor een belastingvrije 300 die in een zelfde staat verkeert als m'n 345!
Vergeet niet dat deze auto dankzij mij nog altijd rijdt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2009 14:20 #810442 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nog even dit: originaliteit vind ik heel belangrijk. Ik probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van originele onderdelen.
Voor de motor maak ik graag een uitzondering, omdat het vermogen van de B19 mij toch wat tegenvalt en ik er ooit een caravan mee wil gaan trekken.
Het gaat mij bij een andere motor ook niet echt om zoveel mogelijk PK's, daar kan ik toch niks mee. Het gaat om de trekkracht. Een B23A lijkt mij dan prima. Een 244 mag met deze motor 1500 kg trekken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2009 14:30 #810444 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Studentenvervoer in Leiden?

Je weet dat Leiden alles behalve een autovriendelijke stad? Waar je 99 van de 100 keer in de file staat en vervolgens niet kan parkeren? :( Ik zou bijna zeggen dat het erger is dan Den Haag!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD