show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2010 17:51 #811039 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
de zelfde fabeltjes als met de atf olie?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 18:31 #811045 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvo freak;129585 schreef : bij welke motoren van volksfiets is dit ooit geprobeerd?


Waarom vraag je dat aan mij?

@ Anjo; de garagehouder die het me vertelde, heeft in z'n collectie een stuk of 10 300's (allemaal pr? 1985) en tig DAFjes.
Hij heeft het truukje zelf al meerdere malen uitgevoerd bij DAFjes (nog niet bij een 300) met een uitstekend resultaat.
De remolie verbrandt niet als benzine maar lost wel de koolaanslag op, die vrolijk via de uitlaat de motor uit gaat.

De motor zal natuurlijk nooit inwendig 'schoon' worden, maar wel schoon genoeg om hem beter (of zelfs weer normaal!) te laten functioneren.

Ik ga dit truukje in het voorjaar ook uitvoeren als de auto weer uit de stalling is. Ik laat het resultaat dan wel weten (vooraf compressie meten + achteraf compressie meten).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 18:36 #811047 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Trouwens, voor ik het vergeet; ik heb besloten in de zomer (ik heb toch lekker lang vakantie) de 345 eens gedeeltelijk te strippen om te kijken of er nog ergens roest te vinden is. Het dash moet toch los omdat de paravan en voorruit vervangen worden. Met een beetje geluk wordt dat nog -gedeeltelijk- verzekerd ook...

Ook ga ik de voorschermen en neus vervangen en wordt een plekje aan het achterportier gelast. Dan ga ik de linkerzijde opnieuw spuiten (schuur ff ombouwen tot spuitcabine).

Ik wil 't zoveel mogelijk zelf doen, dan heb je tenminste eer van je werk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 18:38 #811049 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ja ik vind het opzich best interessant, het zou bij jouw blok best wel eens verschil kunnen maken, behalve als de klepzittingen al ingevreten zijn. maar dan nog; waarom remvloeistof:D?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 21:48 #811079 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Omdat dat reageert met koolaanslag blijkbaar :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2010 23:14 #811083 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
remvloeistof werkt hier zeker voor.

seafoam is waarschijnlijk minder agressief en iets beter op de taak toegespitst.

zover ik weet is seafoam een aardolieproduct wat veel op petroleum (en dus op dieselolie) lijkt. remvloeistof is een synthetisch product, wat bijna net zo hard fikt :)

EDIT; ik heb wel eens een prachtig 'sterk maar waargebeurd verhaal' gehoord van iemand bij wie de accu niet goed vast stond, deze kantelte, en maakte kortsluiting op een remleiding. Deze remleiding smolt, waarna er remvloeistof uit kwam spuiten waardoor een soort vlammenwerper effect ontstond

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 09:21 #811093 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Versleten of aangetaste remleidingen in de motorruimte is dus superlink. Ook lekkende delen onder de auto; iemand gooit vuurwerk en dan => fire.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 17:37 #811147 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
het superlinke ondersteun ik wel. maar ik denk dat dit meer komt doordat je remmen ineens kunnen wegvallen dan dat er in een voorkomend geval brand ontstaat. De betreffende auto is overigens niet afgebrand destijds :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 19:21 #811156 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nu we het toch over branden hebben; weet iemand hoe ik brandplekken van de lak af krijg? Bij het lassen van de dorpel hebben ze het portier niet goed beschermd waardoor daar een paar zwarte vegen opzitten, alsof ze er een aansteker onder gehouden hebben.
't Is niet pikzwart ofzo, maar een aanslag. Hetzelfde als zo'n uitgelopen roestwaas. Dat had ik bij m'n vorige 343. Heb ik weggekregen met wasbenzine, maar die zwarte vlekken krijg ik daar niet mee weg.
De lak is verder niet beschadigd en 't deurtje is nog strak, dus ik wilde eigenlijk niet gaan (bij)spuiten o.i.d.

En weet iemand de kleurcode van het matzwarte laagje op het achterpaneel? Ga ik ook opnieuw spuiten.

Eens kijken of ik gelijk wat met de achterlichten kan doen; die blijven maar op de bumper zakken waardoor beide achteruitrijlichtkapjes loskomen van de unit. Door de chroomplaat op de bumper wordt die iets hoger en heeft het achterlicht geen "zweefruimte" meer => gaat 'hangen' op de bumper en trilt kapot.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 19:52 #811161 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Als je 't er niet met wasbenzine af krijgt dan misschien met een beetje thinner (voorzichtig!!).

Als dat niet lukt dan klopt je bewering dat de lak niet beschadigd is niet; want dan is ie dat wel :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD