- Berichten: 4
1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Met olie testen geeft alleen een bevestiging.
Geen idee of de auto op bedrijfstemperatuur was. De auto heb ik er de avond van tevoren neergezet. Het kan natuurlijk zijn dat ze hem even hebben laten draaien.
Echter, binnen een kwartiertje waren ze klaar (m'n moeder kwam er toevallig langs) en later startte de monteur de wagen met choke.
Conclusie: ik weet het helemaal niet. Ik ga er nu effe heen.
Edit: maar ik moet toegeven dat het me ontzettend gaaf lijkt om er een B23 (geen B230) in te bouwen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Hoewel ik altijd wel geloof dat zuigerveren na een tijdje loslopen heb je toch al behoorlijk veel kms met dat ding gemaakt en er gebeurt weinig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Kan ik mijn huidige carb blijven gebruiken trouwens? Of moet de carb van de B23 erop?
Zijn in wezen hetzelfde, alleen de naald en sproeierbuis verschillen geloof ik.
Net terug van de garage trouwens. Gemeten met warme motor (hij heeft eerst een half uurtje gedraaid), maar geen olie op de zuigers. "Dat heeft 'ie ook niet als je er mee aan het rijden bent", zo luidde de verklaring

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4

Ik heb daarom het liefst een B23 omdat ik de contactpunten wil behouden, net als de Zenith 175 CD carb. Daarvan ken ik de werking en weet ik wat er mee aan de hand kan zijn. Ik zit niet te wachten op een injectie of Solex, daar kan ik niet lekker mee prutsen als dat nodig is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Daar zou ik nog het minst bang voor zijn, je kunt natuurlijk altijd de carb van een B23 ook meenemen als je wilt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
nouja zeg, alsof er geen belletje ging rinkelen toen hij naar dat compressiemeting kaartje keek:S:Svolvofiel;126391 schreef : "Dat heeft 'ie ook niet als je er mee aan het rijden bent", zo luidde de verklaring
@ luc, renix heeft die b19a niet.
gewoon de verdeler en carb van 't nieuwe blok gebruiken; dan klopt alles tenminste met de motor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Weer wat om naar uit te kijken....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als de test ineens normale (toelaatbare) waarden aangeeft na toevoeging van de eetlepel olie, dan weet je dat het de zuigerveren zijn. anders een verbrande klep(pen) of iets in die richting.volvofiel;126385 schreef : Hoe dan ook, het blok is versleten, toch..?
Met olie testen geeft alleen een bevestiging.
zeker gezien de hoeveelheid gereden kmers met verkeerd afgestelde ontsteking, zou dat bijzonder goed het geval kunnen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.