show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2009 17:25 #807814 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Neen want dat is een zescilinder lijnmotor van Volkswagen (als in: da's hele andere koek)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2009 17:57 #807820 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Heb ik ook al eens naar gekeken. Helaas geen enkel dieselblok dat zomaar in een 360 past. Dat zou voor mij ook een ideale optie geweest zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2009 17:58 #807821 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;126247 schreef : Zeg, past er ook een Dieselblok in uit een 200-serie?

Rijdt goedkoop en ik hoef toch niet snel te zijn.


Anders ruil je stiekem jouw blok met die van paps: heb je nog een turbodiesel ook! :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2009 18:25 #807826 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Misschien dat een B23 leuk is. Die zat toentertijd in de 242/244/245 en had iets van 110 pk en 180 Nm koppel.

Maar waarom moet ik dan de uitlaat, waterpomp en oliepomp overzetten? Dat hoort toch allemaal bij een bepaald type motor?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2009 18:39 #807832 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
oliepomp ivm gls carter (die je ook over moet zetten)
waterpomp ivm volvo 300 koelsysteem
uitlaat/spruitstuk ivm volvo 300 carosserie

durf er donder op te zeggen dat ook het vliegwiel even omgewisseld moet worden:+

maare, de eenvoudigste swap staat bij je in de schuur;)

en als dit blok uit de gls in de schuur staat, kun je daar gelijk een turbo ombouw van maken. de lage compressie heeft ie al:D:D:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2009 18:42 #807833 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ja, maar dat ding in de schuur moet komende zomer weer rijden :)

Edit: past er ook een zescilinder in uit een 260 of is dat ook weer zo'n VAG-blok?
Anders lijkt een B23A me wel een goede.

Het moet geen injectie zijn iig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2009 18:52 #807835 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
holy f*ck, dan zou ik vanavond nog beginnen met slijpen/lassen :woops::woops::woops:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2009 18:53 #807836 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
In de kerstvakantie ;)

Maar ik ga niet het blok van Stefan jatten :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2009 18:58 #807838 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
nouja, het leukste is een blok dat ongeveer dezelfde opbouw heeft, dus ook zo'n constant vacuum carburateur, dan is zelfs het luchtfilter plug & play. dan kun je volgens mij ook kiezen uit 2 of 2,3 liter. is iig de eenvoudigste swap, of het blok moet toevallig uit een andere dls/gls of 360 komen, dan heb je er iets minder werk aan.

volgens mij is de basis in het redblock alsin benodigde montagepunten gelijk en maakt het niet echt veel uit waar ie uit komt, in welke types je zo'n blok vind hoef je niet aan mij te vragen; zo redblock-geil ben ik nou ook weer niet:D.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2009 19:09 #807840 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nouja, het moet in ieder geval betrouwbaar zijn. Na de zomervakantie ga ik 3 jaar studeren (misschien 4) en in die tijd zit ik niet te wachten op grote reparaties/defecten e.d. Daarom heb ik geen zin in "wilde projecten". Dat komt na m'n studie wel weer :D

Ik ga vanavond eens een nieuw topic openen, nu eerst eens de rest van de takenlijst voor vandaag gaan afwerken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD