show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2009 08:15 #807756 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Jouw 360 heeft wel een andere motor he Jeroen, heb jij geen B200!
Dat scheelt natuurlijk ook iets, maar de voorgeschreven waarden, daar ligt joost in ieder geval ver onder!

Idd maar is even herbekijken zodat je wat meer weet!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2009 10:38 #807767 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Is idd ver uit elkaar Jeroen; mijn 340 verschilde niet meer dan 0,1 a 0,2 onderling.

@ Joost; misschien heb je zo'n meter maar wist je niet hoe het werkt (dat lees ik hierboven tenminste wel..) - en ging je er daarvoor naar de garage. *verder; zie Jeroens post:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2009 12:41 #807778 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ik mis nog de meting met olie op de zuigers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2009 12:49 #807781 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Dendorssers;126191 schreef : Jouw 360 heeft wel een andere motor he Jeroen, heb jij geen B200!
Dat scheelt natuurlijk ook iets

Dat scheelt als het goed is maar 0.75 :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2009 14:17 #807796 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Mm, ok dan, dat is niet gigantisch, maar toch... Het is wat anders...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2009 14:31 #807797 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ik ben nog een belangrijk punt vergeten; je moet de gasklep vol open zetten bij het meten van de compressie.

of de waarden uit de documentatie voor koude of warme motor gelden durf ik niet te zeggen.... (meestal wordt de compressie wat hoger bij warme motor)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2009 15:47 #807800 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
wordt idd compressie normaal niet gemeten met warme motor!
Ik meen mij zoiets te herinneren...

Dan nog zouden de waarden toch niet zover uit elkaar mogen liggen he en ook zou een garage zelf toch ook een idee moeten hebben hoe ze een goeie accurate compressietest moeten doen!
Dat kunnen ze makkelijk even opzoeken, dus begrijp niet dat er zoveel discussie kan zijn!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2009 17:04 #807809 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

antiekeradio;126232 schreef : ik ben nog een belangrijk punt vergeten; je moet de gasklep vol open zetten bij het meten van de compressie.

of de waarden uit de documentatie voor koude of warme motor gelden durf ik niet te zeggen.... (meestal wordt de compressie wat hoger bij warme motor)


Dan ligt het aan de garage.
De vorige wagen (343) heeft daar ook de compressie laten testen en die viel ook al zo laag uit.

Mocht dit blok nu ?cht kapot zijn leg ik er wel een oud blok van een 200-serie in ofzo. Leuk zomerproject.

Maar ik denk dat er eerst eens eentje met z'n poten aan moet komen die er w?l verstand van heeft. Ik heb nu echt genoeg van de garage waar ik altijd heen ging. Ik ga de rekening betalen en dan kom ik er niet meer terug.

Voortaan ga ik, net als Jean-Luc, naar Slubo.

Mocht een professional nu tot dezelfde conclusie komen als jullie hier, ga ik me eens verdiepen welke (Volvo)blokken er redelijk probleemloos in kunnen.

Potdorie, ik koop ook eens een 2-liter...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2009 17:21 #807811 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Je hebt geluk Joost, elke Volvo blok uit die tijd past er zo'n beetje probleemloos in mits atmosferisch en 8v.
Op een gemiddelde sloperij kun je dus 100 motoren kopen en veel hobbyisten hebben ook nog wat liggen. Je hoeft eigenlijk alleen de oliepomp, waterpomp en carterpan over te zetten (en spruitstukken natuurlijk). Ik zou meteen voor een B230 gaan. Heb je meteen wat leuk vermogen en die blokken zijn helemaal makkelijk te vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2009 17:23 #807812 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Zeg, past er ook een Dieselblok in uit een 200-serie?

Rijdt goedkoop en ik hoef toch niet snel te zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD