1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- V300 register
- Verbannen
-
Dat scheelt natuurlijk ook iets, maar de voorgeschreven waarden, daar ligt joost in ieder geval ver onder!
Idd maar is even herbekijken zodat je wat meer weet!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
@ Joost; misschien heb je zo'n meter maar wist je niet hoe het werkt (dat lees ik hierboven tenminste wel..) - en ging je er daarvoor naar de garage. *verder; zie Jeroens post:)
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat scheelt als het goed is maar 0.75Dendorssers;126191 schreef : Jouw 360 heeft wel een andere motor he Jeroen, heb jij geen B200!
Dat scheelt natuurlijk ook iets

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
of de waarden uit de documentatie voor koude of warme motor gelden durf ik niet te zeggen.... (meestal wordt de compressie wat hoger bij warme motor)
- V300 register
- Verbannen
-
Ik meen mij zoiets te herinneren...
Dan nog zouden de waarden toch niet zover uit elkaar mogen liggen he en ook zou een garage zelf toch ook een idee moeten hebben hoe ze een goeie accurate compressietest moeten doen!
Dat kunnen ze makkelijk even opzoeken, dus begrijp niet dat er zoveel discussie kan zijn!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
antiekeradio;126232 schreef : ik ben nog een belangrijk punt vergeten; je moet de gasklep vol open zetten bij het meten van de compressie.
of de waarden uit de documentatie voor koude of warme motor gelden durf ik niet te zeggen.... (meestal wordt de compressie wat hoger bij warme motor)
Dan ligt het aan de garage.
De vorige wagen (343) heeft daar ook de compressie laten testen en die viel ook al zo laag uit.
Mocht dit blok nu ?cht kapot zijn leg ik er wel een oud blok van een 200-serie in ofzo. Leuk zomerproject.
Maar ik denk dat er eerst eens eentje met z'n poten aan moet komen die er w?l verstand van heeft. Ik heb nu echt genoeg van de garage waar ik altijd heen ging. Ik ga de rekening betalen en dan kom ik er niet meer terug.
Voortaan ga ik, net als Jean-Luc, naar Slubo.
Mocht een professional nu tot dezelfde conclusie komen als jullie hier, ga ik me eens verdiepen welke (Volvo)blokken er redelijk probleemloos in kunnen.
Potdorie, ik koop ook eens een 2-liter...
- V300 register
- Verbannen
-
Op een gemiddelde sloperij kun je dus 100 motoren kopen en veel hobbyisten hebben ook nog wat liggen. Je hoeft eigenlijk alleen de oliepomp, waterpomp en carterpan over te zetten (en spruitstukken natuurlijk). Ik zou meteen voor een B230 gaan. Heb je meteen wat leuk vermogen en die blokken zijn helemaal makkelijk te vinden.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Rijdt goedkoop en ik hoef toch niet snel te zijn.