show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2009 19:31 #804256 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Prima. Zet ik bij op het lijstje voor volgend jaar;

- Complete ontsteking
- Nieuwe uitlaat (voor tot achter) + pakkingen
- Isolatie aanbrengen (evt. nog extra isolatie)
- Alle bedrading netjes afwerken
- Nieuwe accu
- Nieuwe schokbrekers + veerpootlagers/-rubber(s)
- Koppeling afstellen :o :woops:

Dit jaar (volgende week o.i.d.) laat ik nog effe de compressie meten en dan mag 'ie weer de stalling in. 't Is onderhand mooi geweest :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2009 20:34 #807638 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Weet je wat er mis is dat hij zo'n compressie heeft? Dat is namelijk niet altijd gezond voor de conditie van de motor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 20:36 #807639 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nouja, een logisch gevolg van 10 jaar stilstaan is dat de zuigerveren op zijn of weer "in moeten lopen" o.i.d.?

Maar daarvoor beroep ik me op de TC :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 20:51 #807641 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ja ik begon onderhand te twijfelen of een of andere grapjurk een andere poelie erop gezet had en dat daardoor de ontsteking wel goed leek te staan.

zo zie je maar joost, iets kleins als timing kan een enorm verschil uitmaken:)

over de compressie; test opnieuw uit laten voeren met een scheutje olie over de zuigers, is de waarde dan relatief normaal dan zit het em in de zuigerveren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 20:56 #807642 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Hoe breng je die olie op de zuigers? En wat is daar het praktisch nut van (hilarisch zinnetje van kabouter wesley :D)?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 21:09 #807645 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
door het zelfde gat als waar je de compressie meet:D

eff de bougie eruit draaien dus;)

nut van scheutje olie op de zuigers is om te kijken of dat verschil oplevert bij de compressiemeting; is dat niet het geval dan is er een andere factor waardoor er compressieverlies optreed (gescheurde kop bijv) is dat wel 't geval, dan zijn de zuigerveren gaar.

gaat overigens niet alleen om vermogen maar om het presteren van de motor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 21:16 #807646 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
En als de zuigerveren gaar zijn, dan...? Moet het blok uit mekaar? Of kan ik er dan gewoon vrolijk mee doorrijden zonder knagend stemmetje?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2009 21:16 #807647 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Als dat ding constant uitlaatgassen langs de zuigers in de olie staat te zuchten is dat ook niet echt fantastisch voor de motor. Maakt niet direct uit maar het geeft wel een verschil.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2009 21:17 #807649 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;126076 schreef : En als de zuigerveren gaar zijn, dan...? Moet het blok uit mekaar? Of kan ik er dan gewoon vrolijk mee doorrijden zonder knagend stemmetje?


Dan begint er voor jou een mooie praktijkcursusu: "Hoe ziet een motor er van binnen uit".
Zie het als een leermomentje. Tip: Je hebt nog een goede motor in een andere auto, wisselen en op je gemak repareren kan altijd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 21:21 #807651 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Voor zo'n leermomentje heb ik helemaal geen tijd, dat komt over een jaar of vier dan wel aan bod. Eerst studeren en de 345 als studentenbakkie gebruiken :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD