1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;123483 schreef : :wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf::wtf:
Joost wat zeg je me nou!!!
:lol:
*Uche*
Anders haalt 'ie de apk niet
*Uche*
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Nu gaan sparen voor een nieuwe lak.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

De olie zat net iets boven het minimum op de peilstok, dus toch maar ietsje erbij geschonken. Hij moet nog een retourtje Deventer rijden en dan mag 'ie weer de stalling in.
W.b.t. de olie; in Frankrijk moest ik een halve liter bijvullen (motor moest nog inlopen denk ik), dat was na 1500 km. Nu, na ruim 6000 km (dus meer dan 4500 sinds de laatste peilbeurt) stond 'ie onderin (verschil tussen min en max is 1 liter), dus ik zou logischerwijs kunnen concluderen dat het verbruik enorm is afgenomen. Verbaast me ook niet echt eigenlijk.
Dan nog een vraagje; het lijkt nog altijd alsof de klepspeling niet correct is (tikken en rammelen). Ik bedacht me dat het ook zo kan zijn dat de motorsteunen zijn versleten en het het geluid van een op het subframe rammelende voorpijp kan zijn?
Ik heb Fran?ois en de TC daar over gehoord maar ik heb geen idee hoe het zou moeten klinken.
Zou ik zonder enige moeite mijn vinger tussen de voorpijp en subframe door moeten kunnen halen? Want dat kan dus niet.
Ohja, omdat de auto toch nog gewassen moest worden voor hij weer weggaat, hebben we hem vandaag maar even "uitgelaten" in het bos en op wat grasveldjes. Nu heb ik tenminste een reden om 'm te wassen!

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Bodejodel;124872 schreef : Een heel klein lekje in het spruitstuk/voorpijp of een lekke pakking schijnt ook te klinken als tikken. Check dat ook nog maar even.
Als volgend voorjaar de nieuwe uitlaat eronder komt zal ik gelijk alle pakkingen meenemen.
Maar zoals ik al zei, er is rijkelijk met remmenreiniger gesproeid!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Dan zal ik eens gauw die pakking van de uitlaat/spruitstuk gaan checken. Is daar geen truc voor?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
nee ff serieus, bij twijfel vervangen. zeker als je zeker weet dat ontsteking/brandstof in orde is. spruitstukpakking(en) en voorpijppakking