show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2009 20:43 #786557 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
O, daar pas ik wel voor op. Ik gebruik meestal te weinig kracht dan teveel....

wat me nog opviel: van het luchtfilterhuis loopt een slangetje naar de carburateur (naar de aansluiting van de luchtslang op de carb) waarin een doorvoerpotje o.i.d. zit welke tevens als t-stuk fungeert. E?n slang komt van het luchtfilterhuis, ??n loopt naar de carb, en de laatste hangt maar een beetje naar beneden te bungelen.
Weet iemand of dat zo hoort?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2009 22:31 #786579 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Zo. Olie ook effe verwisseld. Het is weer heerlijk doorzichtig op de peilstok :+

Effe een proefrondje gemaakt, hij komt netjes op temperatuur en de kachel geeft vrijwel direct verschroeiende hitte.

Hij maakt alleen een wat raar geluid als 'ie in z'n twee wordt gezet. D'r ratelt ook af en toe wat. Afijn, komt morgen wel weer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 23:53 #786608 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ik heb na lang wikken en wegen toch maar een speciaal gereedschapje voor die aftappluggen gekocht.

dat is een soort S-vormige sleutel met 2 vierkanten eraan (bij mij steekt 1 kant naar de camera toe, is meer 3D dus):



deze vierkanten zijn precies de maten die je vaak tegenkomt bij auto's.

de Twingo heeft de kleine nodig, de BB en Coup? de grote.



Zelf lassen is hopeloos, want dat Cr-V gereedschapsstaal is bikkelsterk en dat is echt wel nodig om goed vastzittende pluggen los te krijgen.

ik heb het wel eens geprobeerd met een stuk vierkant smeedstaal; dat was z? kort gedraaid (tordering, daarna breuk) terwijl de betreffende plug niet eens ?cht heel vast zat.


kosten van deze sleutel waren destijds een whopping 12 euro 50.

heb er denk ik al voor zeker 100 euro afgeschaafde knokkels en andere ellende mee bespaard...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2009 11:53 #786639 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Straks zal ik effe een fotootje maken van ons "zelfgebeunde" stuk gereedschap. Hij werkte prima! Vulplug zat erg vast, dat wel.

In feite kunnen we er nog twee bij maken, heb ik drie van die sleutels voor 3,60 euro :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2009 12:17 #786645 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
mooi, horen we vanzelf wel wanneer er bij jou een carterpan gewisseld mag worden :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2009 12:22 #786646 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Waar heb jij het nou weer over?

Edit: o, nu snap ik je hint. Volgens mij heb ik net gezegd dat die plug niet vernaggeld is. Moet ik daar ??k nog een foto van maken?

Enne, de carterpan moet er toch onderuit, de pakking zweet wat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2009 13:34 #786654 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
lees ik nou VULplug? leg jij heel je blok ondersteboven om olie te verversen? :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2009 13:48 #786656 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;111725 schreef : Edit: die Tesa dubbelzijdige tape werkt ook niet echt... de binnenspiegel heeft nu al 3 keer een duikvlucht richting pookknop ondernomen. Toch maar es ruitenkit o.i.d. halen.


Niet nodig: er is 1 simpele goedkope oplossing. Koop bij de Forddealer plakkertjes om de spiegel vast te zetten. Komt nooit meer los! Je kan de helft gebruiken, dus 0,75 gedeeld door 2.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2009 15:52 #786661 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

antiekeradio;111831 schreef : lees ik nou VULplug? leg jij heel je blok ondersteboven om olie te verversen? :D




Zo tap ik altijd mijn olie af.. Ik krijg die aftapplug ook nooit los.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
02-07-2009 18:08 #786666 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
goh Jos, sinds wanneer woon je in Belgi?? Ik zie dat je je manier van rijden wel goed hebt aangepast... :+ :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD