1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
wat me nog opviel: van het luchtfilterhuis loopt een slangetje naar de carburateur (naar de aansluiting van de luchtslang op de carb) waarin een doorvoerpotje o.i.d. zit welke tevens als t-stuk fungeert. E?n slang komt van het luchtfilterhuis, ??n loopt naar de carb, en de laatste hangt maar een beetje naar beneden te bungelen.
Weet iemand of dat zo hoort?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Effe een proefrondje gemaakt, hij komt netjes op temperatuur en de kachel geeft vrijwel direct verschroeiende hitte.
Hij maakt alleen een wat raar geluid als 'ie in z'n twee wordt gezet. D'r ratelt ook af en toe wat. Afijn, komt morgen wel weer.
- V300 register
- Verbannen
-
dat is een soort S-vormige sleutel met 2 vierkanten eraan (bij mij steekt 1 kant naar de camera toe, is meer 3D dus):
deze vierkanten zijn precies de maten die je vaak tegenkomt bij auto's.
de Twingo heeft de kleine nodig, de BB en Coup? de grote.
Zelf lassen is hopeloos, want dat Cr-V gereedschapsstaal is bikkelsterk en dat is echt wel nodig om goed vastzittende pluggen los te krijgen.
ik heb het wel eens geprobeerd met een stuk vierkant smeedstaal; dat was z? kort gedraaid (tordering, daarna breuk) terwijl de betreffende plug niet eens ?cht heel vast zat.
kosten van deze sleutel waren destijds een whopping 12 euro 50.
heb er denk ik al voor zeker 100 euro afgeschaafde knokkels en andere ellende mee bespaard...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
In feite kunnen we er nog twee bij maken, heb ik drie van die sleutels voor 3,60 euro

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Edit: o, nu snap ik je hint. Volgens mij heb ik net gezegd dat die plug niet vernaggeld is. Moet ik daar ??k nog een foto van maken?
Enne, de carterpan moet er toch onderuit, de pakking zweet wat.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;111725 schreef : Edit: die Tesa dubbelzijdige tape werkt ook niet echt... de binnenspiegel heeft nu al 3 keer een duikvlucht richting pookknop ondernomen. Toch maar es ruitenkit o.i.d. halen.
Niet nodig: er is 1 simpele goedkope oplossing. Koop bij de Forddealer plakkertjes om de spiegel vast te zetten. Komt nooit meer los! Je kan de helft gebruiken, dus 0,75 gedeeld door 2.
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-