show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2009 13:22 #784762 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ja, maar je hebt lassen en lassen. En de spuiter weet de kwaliteit daarvan niet. Bovendien kom je vaak meer tegen dan je wilt, als je alles kaal haalt.

Vaak is het mogelijk om de prijs te laten zakken als je zelf de voorbereiding doet. Dat is namelijk ong. 75% van het werk. Hiervoor zou ik wel de spuiter om raad vragen. Want zomaar met een willekeurig papiertje van de gamma aan de gang, gaat echt niet werken.

Ik heb inmiddels 2x een rally auto voorbereid voor spuiten. Het is een hele klus, maar de voorbereiding is grotendeels bepalend voor het eindresultaat.

Ps. Waarom spaar je niet door voor een full-body respray? Zeker met jou kleur ga je kleur verschil zien. Ik heb quotes vanaf 800 euro, als ik het voorbereidend werk zelf zou doen.

Edit: Vervang trouwens maar eens je V-snaren(of spuit eens heel even met de WD-40 erop). Zekerweten dat je je spanrol dan niet meer verdenkt...(Soms klinkt het net alsof al je lagers eruit liggen, als enkel je V-snaar oud is)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2009 13:25 #784763 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Hmm, ik denk dat ik 't eerst zelf maar ga proberen. Da's nog altijd veel goedkoper, en als het niet goed gebeurt kan ik het altijd nog opnieuw doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2009 13:34 #784768 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Doe vooral geen moeite. Zo'n kleur met een spuitbusje-> Afgrijselijk! (over het algemeen zijn bijna alle Metallic kleuren op grote oppervlakten amper met een spuitbusje te spuiten) Zorg dan dat het voor zo lang goed in de hamerite zit...en tegen de tijd dat je het geld er voor hebt....

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2009 13:43 #784773 door 16673-dummy
Het feestje gaat sowieso niet door zie ik net, er zit een onnatuurlijke bolling in het paneel. Te "rond" geplamuurd dus.

Wordt een retourtje schadehersteller.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2009 23:53 #785014 door 16673-dummy
Vanavond de tank volgegooid met 98 met loodvervanger.

Wat stinkt 'ie nu zeg! Wat voor troep hebben ze er doorheen gemengd? Kattenpis ofzo?

Dit was trouwens de eerste keer dat ik zelf een auto heb afgetankt, er ging meteen 40 liter in...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 00:14 #785016 door 16673-dummy
Ah! Gevonden!

nl.wikipedia.org/wiki/Methyl-tert-butylether

Da's lachen, ga ik eens met m'n scheikundeleraar overleggen waarom dat zo stinkt.
Ik snap trouwens niet waarom links in de structuurformule H3C staat i.p.v. CH3.

Vraagje voor Wouter (die weet dat vast wel): ik begrijp hieruit dat dit stofje tot de alkoxyalkanen behoort waardoor het dus een ether is, maar de algemene formule voor ethers is toch C(n) H(2n+1) -O-C?
C5 H12 O voldoet daar toch helemaal niet aan?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 00:24 #785018 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nu weet ik waarom is scheikunde niet leuk vond....

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-06-2009 09:32 #785044 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;110094 schreef : Ik snap trouwens niet waarom links in de structuurformule H3C staat i.p.v. CH3.

Ik snap het wel (denk ik)

Dat is om aan te geven dat de C gebonden zit aan de andere C en daar de 3H's omheen zitten.

Iemand die niet veel van scheikunde afweet zou anders kunnen denken dat er eerst 3 H's komen en dan nog een C... ( kan helemaal niet, weet ik, want dan houdt de C nog bindingsmogelijkheden over en een H heeft maar 1 bindingsmogelijkheid, dus die kunnen nooit op rij staan))

Maar voor iemand die weet hoe het werkt maakt het eigenlijk geen drol uit, en is het veel logischer om CH3 op te schrijven ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 17:58 #785077 door 16673-dummy

v0lv0freak;110123 schreef : Maar voor iemand die weet hoe het werkt maakt het eigenlijk geen drol uit, en is het veel logischer om CH3 op te schrijven ;)

Precies, dat dacht ik ook.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2009 21:55 #785158 door 16673-dummy
De nieuwe riem zit erop!

Er zaten wat poelies/boutjes/afdekkapjes tegen, maar in feite stelt het toch allemaal geen ene *Dat mag jij helemaal niet zeggen van je moeder* voor...

Op de terugweg voor het eerst eens een stukje verder doorgetrokken, nu tot 4500 tpm.
Ook nog even een Golfje gepest: die gek zat te kleven als een gek, hij kon de vezels van de achterbumper tellen. Wij zaten achter een inhalende bus aan, we gingen dus zo'n beetje 90 km/h.
Toen die weer naar rechts was, tuften we rustig verder, die gek zat zichzelf helemaal op te vreten. We gingen naar rechts, hij probeerde er langs te komen, wij schakelden terug naar z'n 4 en hij kwam er gewoon NIET voorbij, geniaal gewoon :lol:
Toen we overschakelden naar z'n 5, kwam hij er moeizaam langs en maakte hij een schietgebaar (pistool). Hij voegde voor ons in, dus wij de mistlampen aangezet en groot licht, ging 'ie weer langzamer rijden. Dus wij richting aangeven naar links, schiet die gladiool ook ineens naar links.
Stefan schakelde terug naar z'n 4, en toen schoten we er "gewoon" rechts voorbij, en hij hield ons w??r niet bij :humor:

Hij accepteerde dat 'ie "verloren" had, maar hij kon ons wel schieten geloof ik. We hebben ons kapot gelachen daarzo :+
't Was een Golf 3 trouwens, zo'n sjonniebak :p

Weer terug naar de 345: de waterpomp, thermostaat en koelvloeistof hebben we vandaag niet vervangen, geen tijd meer voor. Dat doen we hier nog wel een keertje op de oprit.

De GLS was op de terugweg in ieder geval goed in z'n element! Dat doortrekken heeft 'm goed gedaan, hij loopt al een stukje fijner. Het bijgeluid van de spanrol is ook weg (vervangen h?).
Nu het CO nog even op 1,5 % en dan doet 'ie het helemaal perfect.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC