1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;110345 schreef : neuh, op die slechte wegen in Frankrijk zijn deze dempers juist ideaal om een beetje comfortabel te rijden.
Op die slechte wegen in Frankrijk zijn deze dempers juist ideaal om zo snel mogelijk tegen een boom te eindigen. Doe me een lol en vervang die ouwe troep alsjeblieft. Anjo demonstreerde me dit weekend nog even het veergedrag van een auto zonder dempers (ie de mijne met de dempers nog niet gemonteerd), dus als comfort je ding is, bespaar dan gelijk die paar grammen en verwijder ze dan helemaal...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Maargoed, da's weer een kwestie van mening en jullie zullen allicht fijn met z'n allen gaan kletsen dat ik niet goed wijs ben.
Bij deze dus vriendelijk de vraag om op te houden over die schokdempers (ja, ik weet het, ik zal er zelf ook niet meer over beginnen).
Woensdag ga ik het koelsysteem nog effe aanpakken en ergens begin volgende week de olie + filter verversen. Dan is 'ie klaar voor Frankrijk.
De garagist zei me trouwens dat de motor waarschijnlijk een stuk beter/stiller/soepeler zal lopen als we eenmaal terug zijn uit Frankrijk (hij moet weer effe inlopen).
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
volvofiel;111415 schreef : Bij deze dus vriendelijk de vraag om op te houden over die schokdempers (ja, ik weet het, ik zal er zelf ook niet meer over beginnen).
De roddels komen vanzelf wel, ben ik al wel achter.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
iemand die een gokje wil doen naar de oorzaak waarom de thermostaat open bleef staan? Hij zat goed gemonteerd en er zat geen zooi o.i.d. in...
Laat ik maar meteen het antwoord geven: aan de thermostaat hangt een of ander dun ijzertje te bungelen (thermische beveiliging?) dat zich klem had gezet tegen het bewegende deel van de thermostaat toen die zich geheel had geopend.
De thermostaat kon dus gewoon niet meer dicht, omdat er een "stokje" tussenzat. Stokje weggeduwd en *TSJAK* hij schoot dicht. Desondanks toch een nieuwe thermostaat teruggebouwd

De waterpomp heb ik niet vervangen, hij ziet er nog veel te nieuw/goed uit. Ik neem wel een nieuwe mee voor onderweg, mocht er iets gebeuren.
Koelvloeistof is ook ververst, wat een felgroene troebele zut kwam eruit...
Nu nog even de olie verversen, alleen de vulplug heeft een heel aparte maat "dop". Nergens te krijgen, zo'n vierkante imbus.
Dus dan maar zelf effe wat beunen; twee metalen strips aan mekaar lassen. Moet uiteindelijk 1 cm breed worden, lukt precies als er een beetje goed gebakt wordt...
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Al geprobeerd.
Wel bij Fixet een passende dop gevonden, maar die kost 15 euro nog wat.
Nu twee metalen stripjes ? 1,80 p.st., werkt net zo goed.
Edit: die Tesa dubbelzijdige tape werkt ook niet echt... de binnenspiegel heeft nu al 3 keer een duikvlucht richting pookknop ondernomen. Toch maar es ruitenkit o.i.d. halen.
Wel geinig. Rij je weg, trek je de pookknop er al af, zet je die er weer op, valt de spiegel plots naar beneden...
- V300 register
- Verbannen
-