show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2009 22:07 #785163 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Even een selectie foto's, met dank aan Kevin K.:

Aaaaaah, wat een mooi dorpeltje:

Vanavond is de auto getrakteerd op nog een lekkere wasbeurt, waarbij ik tot de conclusie gekomen ben dat er ?f HEEL ERG GOED gepoetst moet worden, ?f ik moet gaan sparen voor een totale spuitbeurt, dus de hele auto overspuiten.

Hoewel ik stiekem toch voor het laatste ga, dan is 'ie ?cht in 1 keer helemaal als nieuw (het laswerk is immers al gedaan).

EDIT: we kwamen wel zeeziek aan in Oosterhout, die snelwegen van tegenwoordig.... ons binnenvaartschip leek eerder een golfbreker, man man man wat deint dat ding :D
We hadden er best lol in op zich, we vroegen ons af in hoeverre je dat deinen kunt zien vanuit een andere auto, het moet er best lollig uit hebben gezien. Hij veerde echt behoorlijk door.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2009 22:22 #785169 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik heb nog een setje voordempers liggen waar ik van af moet, interesse? :D

Die waterpomp had je volgens mij wel mee kunnen vervangen trouwens, dat is bij een D-riem beurtje ongeveer een kwartier/half uur extra werk denk ik ;) Maargoed, volgende keer dan maar he. Geef je nog wel even een fotootje van de pomp zodat ik uiteindelijk weet welke er op hoort?

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2009 22:23 #785170 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Oei, copyright schending door herpubliceren van foto's ? 5 euro per stuk :) Nou vooruit omdat jij het bent!

Het beestje heeft nog wel wat plekjes Joost, een complete respray zou natuurlijk ultiem zijn!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2009 22:26 #785171 door V300 register
Toch ben ik benieuwd wat je met de hoek van de dorpel t.o.v. het voorscherm wilt doen. Die kier die daar nu inzit zou je voor het mooie toch weg moeten werken.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2009 23:08 #785174 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Kevin;110262 schreef : Oei, copyright schending door herpubliceren van foto's ? 5 euro per stuk :) Nou vooruit omdat jij het bent!

Het beestje heeft nog wel wat plekjes Joost, een complete respray zou natuurlijk ultiem zijn!

Hij heeft er wel netjes een bronvermelding bij gezet! Dat is al heel wat! :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2009 00:26 #785187 door V300 register

volvofiel;110250 schreef : Stefan schakelde terug naar z'n 4, en toen schoten we er "gewoon" rechts voorbij, en hij hield ons w??r niet bij

Hm, 'k vind het gevaarlijk klinken...doe maar voorzichtig. Ik laat me ook wel eens opnaaien, maar ik vind het achteraf altijd heel kinderachtig van mezelf.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2009 10:23 #785206 door V300 register

volvofiel;110094 schreef : Ik snap trouwens niet waarom links in de structuurformule H3C staat i.p.v. CH3.

Mark heeft dit al juist uitgelegd. bij een H3C- binding is het makkelijk maar je hebt ingewikkelder moleculen waarbij het wel fijn is om dit zo te tekenen.
(de laatste stap voordat je met 'bolletjes' moet gaan werken)

volvofiel;110094 schreef : de algemene formule voor ethers is toch C(n) H(2n+1) -O-C?
C5 H12 O voldoet daar toch helemaal niet aan?

...-O-C kan toch niet. Waar blijven dan die 3 overblijvende bindingen van C

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2009 10:49 #785212 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Foto 6: wel nobel van die man, dat ie zorgt dat de lantaarnpaal niet boven op de GLS kan vallen.........

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2009 15:52 #785249 door 16673-dummy

Jos360;110261 schreef : Ik heb nog een setje voordempers liggen waar ik van af moet, interesse? :D

Die waterpomp had je volgens mij wel mee kunnen vervangen trouwens, dat is bij een D-riem beurtje ongeveer een kwartier/half uur extra werk denk ik ;) Maargoed, volgende keer dan maar he. Geef je nog wel even een fotootje van de pomp zodat ik uiteindelijk weet welke er op hoort?

Nee, want dan 'moest' gelijk de thermostaat mee en de koelvloeistof ververst worden.
Bovendien moest alles ook nog terug.

Het kloterigste van allemaal is het (de)monteren van de fan: die moertjes zijn echt verschrikkelijk onbereikbaar. Gelukkig hebben ze dit later veranderd.

Afijn, zodra ik weer een dagje tijd heb worden de puntjes op de i gezet.
Van Erik heb ik een "aanbod" gehad v.w.b. de dorpels. In eerste instantie wilde ik niet, maar ik heb me inmiddels toch gerealiseerd dat het wel beter/mooier zou zijn.
Ik weet ook niet wat er achter die dorpel zit, misschien zit daar wel e.e.a. aan rottigheid (maar dat lijkt me niet, op de bodem is nergens een spoortje roest te bekennen).

Ik moet Erik er nog even over mailen.

EDIT: @ Jos: neuh, op die slechte wegen in Frankrijk zijn deze dempers juist ideaal om een beetje comfortabel te rijden.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2009 13:43 #786217 door 16673-dummy
De bladveer heeft de uitlaatklem geraakt; nu is de uitlaat weer lek.

Ik had hem nog zo "afgesteld" dat 'ie de veer net niet raakte, toch n?t verkeerd gedaan denk ik.

Nouja, moet 't maar weer een keer opnieuw. Er is niets beschadigd gelukkig (behalve de klem dan).

Edit: commentaar van de dealer toen we wat zooi voor de 850 T moesten halen: "Leuk h?, zo'n nieuw kenteken op een oldtimer".

"Euh.... nee, niet echt...."

Edit 2: vanmiddag nog even het CO afstellen, en dan kunnen de afstelsleuteltjes weer terug naar Jean-Luc (DLS komt binnenkort ook weer).

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC