show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2009 23:58 #784410 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Co2 gehalte niet oke

Bij mij auto is de thermostaat ook vervangen ondertussen.
Hij bleef ook op een kwart hangen.
Hierna blijft hij nog steeds op een kwart hangen.
Bij de apk kwam aan het ligt dat het CO2 gehalte te hoog was!
Hierdoor loopt hij soms wat onregelmatig als hij warm is.
Daarentegen start hij vlot met choke en kan ik hem snel weer induwen.
Starten doet hij daarna zonder choke makkelijk,dus dat is wel weer het voordeel ervan.
Advies bij apk was om het CO2 gehalte *bij controle* even af te stellen,anders lekker zo te laten.
Maar het kan daar wel mee te maken hebben!?

gr. arthur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2009 12:44 #784471 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Hehe, mijn GLS liep eerst het temp-metertje uit. Gevolg was dat ik continu met kachel aan reed.

Van de week had ik de 360 op de brug, en toch eens goed gekeken. Echt, wat een geluk dat ik nog rond reed met die radiateur. 25% vd lamellen lagen eruit, en alleen de 'leidinkjes' waren daar nog zichtbaar. Al dan niet geheel gehuld in groene koperroest...

Nu met nieuwe radiateur komt hij ongeveer op 1/4 a 1/3e op de teller. Dus ik denk dat dat wel goed is!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2009 14:27 #784498 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
O, ik dacht dat het aan m'n thermostaat lag. Heb die al twee keer vervangen en nog komt het temp metertje niet verder dan 1/3e van de schaal. Vanochtend wel iets hoger, maar toen liet ik hem eens flink in toeren klimmen in de 5. :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2009 17:12 #784525 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ja, maar als ik in twee weken tijd 2500 km ga rijden wil ik het zeker weten in orde hebben.

@ Arthur; jij hebt een 1.4, da's heel anders ;)

Mijn CO stond op 0,15 en ik wil hem op 1,5 hebben. Daar staat hij nog niet op.
Eerdaags even de bougies eruit draaien en ook het toerental afstellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2009 22:18 #784557 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Zo, een paar ophangbeugeltjes gefabriceerd voor de mistlampen vanavond. Het kostte me wel de halve avond, maar nu heb ik 't ook profi voor mekaar.

Morgen de bedrading trekken en evt. de mistlampen monteren en aansluiten.

Ze komen links en rechts schuin onder de nummerplaat, staat erg goed, al zeg ik het zelf!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2009 17:09 #784628 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;109347 schreef : Het liefst zou ik zondag naast de d-riem, v-snaartjes en spanrol ook gelijk de waterpomp vervangen en de thermostaat, maar ik wil niet te veeleisend zijn :nono:

Waarom niet? Als je toch alles rondom de waterpomp los hebt liggen is het vervangen een koud kunstje. De thermostaat is al helemaal makkelijk. Neem wel even een heeeele grote opvangbak mee voor het koelwater... (wasmachine lekbak o.i.d.)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2009 17:13 #784629 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Komt voor de bakker!

Hoeveel liter koelvloeistof moet ik meenemen? 6?

Voor een grote bak zal ik zorgen, desnoods timmer ik er een in elkaar en stop ik er een vuilniszak in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2009 17:21 #784632 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Geen idee hoeveel er in gaat, check je werkplaatshandboek!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2009 22:23 #784666 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ohja :woops:

Die spanrol moet echt vervangen worden onderhand, hij begint een bijgeluid te maken. Ik zag dat de v-snaartjes ook al aardige scheurvorming krijgen (ongetand), dus die mogen ook wel onderhand :D
Ik heb dit keer maar getande genomen, krijg je bij vochtig weer ook geen slippende snaartjes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2009 12:56 #784741 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Pfff, vandaag de eerste "offerte" binnengekregen. 500 euro voor het opnieuw spuiten van het linker achterportier en de flank linksachter :wtf:

Het was een "schatting" omdat 'ie niet wist hoeveel roest eronder zat, en dat terwijl ik hem nog zo had gezegd dat alles al is gelast :crazy1:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD