1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- V300 register
- Verbannen
-

ik doe dat al jaren, wel alle tankbonnetjes en km-standen goed bijhouden. Het is wel leuk om te kunnen zien wat de auto doet qua verbruik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4

Zuinig rijden doe ik gewoon voor de fun, maar nu ik mijns inziens een absoluut en zo goed als niet-te-breken record heb gezet, is de lol er wel af. Je moet stoppen op het hoogtepunt, toch

Bijhouden wat ik aan de 345 uitgeef doe ik niet, dat wil ik helemaal niet weten

Bij de 343 doe ik dat wel, maar dat is meer om te allen tijde een goede verkoopprijs te kunnen berekenen, want ik weet nog steeds niet of ik die auto wel aanhoud :f
Ik wil nl. ook graag een 240 of 740 sedan hebben, maar ik hik nog altijd tegen de hoge wegenbelasting aan (55 euro per maand is zonde als je er gemiddeld 250km per maand mee rijdt)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Voor dat prijsverschil kun je wel een paar jaar wegenbelasting betalen... en vaak zijn de wagens van na 1987 zowel optisch als technisch in betere staat.
Zoals het er nu voor staat vind ik het zonde om de 343 door de pekel te jagen (waar ik 'm voor gekocht heb) en er zit wat werk aan waar ik eigenlijk geen tijd voor heb.
Zoiets als dit
link.marktplaats.nl/578682827 , of link.marktplaats.nl/579816976
link.marktplaats.nl/577766382
volvolvo.nl/showthread.php/11657-Te-Koop-Volvo-240-2-3gl
is dan beter voor waar ik een auto voor wil gebruiken
maar voorlopig is het nog zomer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Soms komen er ook leuke 262's voorbij op marktplaats, laatst nog eentje die was omgebouwd naar een B230 omdat die betrouwbaarder zijn. Was binnen een dag weg :yummie:
Ik kan melden dat als je een 240 hebt in goede staat het de ultieme cruiser is (maar wel tr??g)!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
ginkelvanmichiel;203104 schreef : ik zou zeggen, ga www.spritmonitor.de bijhouden
ik doe dat al jaren, wel alle tankbonnetjes en km-standen goed bijhouden. Het is wel leuk om te kunnen zien wat de auto doet qua verbruik.
Check dat doe ik ook al een tijd met m'n 940 en moet zeggen dat dat ook wel fijn is voor het bijhouden van de beurten/kilometerstanden e.d.

Ik zou het doen Joost !

PS: Die blauwe 740 uit Neede lijkt me een mooi ding. Ik zou is navragen of Alexander hem kent, hij doet wel eens onderhoud aan de 7/900's hier in de omgeving vanuit de club.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Al op weg naar Frankrijk zei m'n vader dat 'ie bij de warme start een rookpluimpje uit de uitlaat zag komen. Nou let ik daar zelf helemaal nooit op, dus het ging m'n ene oor in en het andere weer uit.
Maar verrek... ik zie de laatste tijd steeds vaker een pluimpje uit de uitlaat na de start! Het gekke is dat als de motor een poosje stationair draait en je gas geeft, er dan weer niets te zien is. Het is ook niet bij elke warme start zo.
Het wolkje dat eruit komt is blauwgrijzig, voor zover ik dat zelf kan zien.
Bij afremmen op de motor is er ook niets te zien...
omdat ik voor de vakantie het blok schoon had gemaakt kan ik nu wel mooi zien waar de olielekkage vandaan komt; overal :wtf2:
bij de carterontluchting, benzinepomp, klepdekselpakking iets, en wss carterpakking/krukaskeerring.
Valt me toch weer even tegen dit. Had ik net het vertrouwen weer terug gewonnen, heb ik te vroeg gejuicht :hmmz:
Ik vrees zelf voor overdruk in het blok, maar ik heb geen bizar olieverbruik (naar schatting 1:6.000, incl. lekkage) en de motor trekt uitstekend. Zouden het dan de klepseals zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
ginkelvanmichiel;203261 schreef : Na de start? Dan zouden het klepsteelrubbers kunnen zijn. Er zakt dan wat olie de cilinder in en bij het starten: pluimpje.
of te veel benzine. ik heb (weer) gedonder met de carburateur en moet nu altijd starten met gas vol open. Een blauw toefje is het gevolg. Eenmaal gestart geen problemen verder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.