1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Ik moet de heenweg natuurlijk wel een beetje compenseren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

En de auto ziet er dan een stuk mooier uit;)
Misschien een keer een lpg installatie erin? Dan is het verbruik wat minder relevant.

Fabian
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4

Gewoon omdat het kan

Gas komt er niet in, da's een principekwestie. En dan kan m'n fiets niet meer achterin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Volgens mij ga je het verschil tussen 15w40 en 10w40 pas merken wanneer het echt kouder wordt buiten, dan blijft de 10w40 wat langer 'goed', de bovengrens van 40 is gelijk dus met dit zomerse weer (:humor:) heb je waarschijnlijk geen merkbaar verschil.volvofiel;202833 schreef : Zo, vanwege de lastminute vakantie naar Frankrijk maar even gauw wat spulletjes gehaald:
Rotor, verdelerkap, bougies, oliefilter + ring, nieuwe ring voor de olievuldop en olie. Ik had er altijd 15w40 in, nu om uit te proberen maar eens 10w40. Ik ben benieuwd!
*knip*
:lol:Lucluc;202855 schreef : LPG onderbouw dus. Principes zijn er om te laten varen. Je zou in principe niet principieel moeten zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
volvofiel;202833 schreef : Zo, vanwege de lastminute vakantie naar Frankrijk maar even gauw wat spulletjes gehaald:
Rotor, verdelerkap, bougies, oliefilter + ring, nieuwe ring voor de olievuldop en olie. Ik had er altijd 15w40 in, nu om uit te proberen maar eens 10w40. Ik ben benieuwd!
Ik ben benieuwd.
Ik heb een vermoeden dat met hogere buitentemperaturen je olielampje zal gaan branden.
Zelf ben ik er al weer van terug gekomen en zweer bij 15W40.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Mocht ik er in Frankrijk toch problemen mee krijgen, gooi ik er zodra ik thuis ben gewoon weer 15W40 in. Heb ik in de winter nooit problemen mee (want de 345 komt dan de weg niet op :humor:) en voor de kosten hoef ik het niet te laten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Hij heeft dus iets van de bakolie laten aflopen, en iets in het differentieel bijgevuld. Hij zei ook dat het geen verkeerd idee was om de bakolie eens compleet te verversen, omdat de ATF nu steeds verder "aangelengd" wordt met 80W90 uit het differentieel. De synchromeshringen zouden namelijk niet tegen 80W90 kunnen.
Het is inderdaad zo dat er wat olie van de eindaandrijving weglekt. Kan het kloppen dat dit van tussen de bak en diff vandaan komt, want daar zit een pakking toch?
Als ik het goed begrepen heb, zou ik alles kunnen oplossen door die pakking te vervangen en vervolgens de bakolie te verversen.
Verder vond de monteur het een leuke auto, weer even terug in de tijd. Hij wist dat het een van de eerste 2-liters was, dat de versnellingsbak niet origineel is (want 5-bak) en dat het veel vaker voorkwam dat de boutjes van het koppelstuk niet vervangen werden, waardoor vroeg of laat het ding doorslipte.
Dit was de eerste keer dat ik een 'reparatie' door de dealer (Harrie Arendsen) heb laten doen en het was een aangename ervaring

Volgende keer zeker weer!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.