show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2012 16:53 #910505 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
vlammen met die handel. 1 op 11 moet ook makkelijk te doen zijn!!! :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2012 16:55 #910507 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
jaaa, maar da's voor de terugweg heren!
Ik moet de heenweg natuurlijk wel een beetje compenseren :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2012 18:38 #910517 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
verlagen die handel, die mindere luchtweerstand helpt ook! :D
En de auto ziet er dan een stuk mooier uit;)

Misschien een keer een lpg installatie erin? Dan is het verbruik wat minder relevant. :D

Fabian

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2012 18:54 #910518 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
O, maar het gaat niet om het geld hoor :)
Gewoon omdat het kan :D

Gas komt er niet in, da's een principekwestie. En dan kan m'n fiets niet meer achterin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2012 19:54 #910519 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
LPG onderbouw dus. Principes zijn er om te laten varen. Je zou in principe niet principieel moeten zijn.;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2012 20:21 #910520 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;202833 schreef : Zo, vanwege de lastminute vakantie naar Frankrijk maar even gauw wat spulletjes gehaald:



Rotor, verdelerkap, bougies, oliefilter + ring, nieuwe ring voor de olievuldop en olie. Ik had er altijd 15w40 in, nu om uit te proberen maar eens 10w40. Ik ben benieuwd!

*knip*

Volgens mij ga je het verschil tussen 15w40 en 10w40 pas merken wanneer het echt kouder wordt buiten, dan blijft de 10w40 wat langer 'goed', de bovengrens van 40 is gelijk dus met dit zomerse weer (:humor:) heb je waarschijnlijk geen merkbaar verschil.

Lucluc;202855 schreef : LPG onderbouw dus. Principes zijn er om te laten varen. Je zou in principe niet principieel moeten zijn.;)

:lol:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2012 08:38 #910565 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;202833 schreef : Zo, vanwege de lastminute vakantie naar Frankrijk maar even gauw wat spulletjes gehaald:



Rotor, verdelerkap, bougies, oliefilter + ring, nieuwe ring voor de olievuldop en olie. Ik had er altijd 15w40 in, nu om uit te proberen maar eens 10w40. Ik ben benieuwd!


Ik ben benieuwd.
Ik heb een vermoeden dat met hogere buitentemperaturen je olielampje zal gaan branden.
Zelf ben ik er al weer van terug gekomen en zweer bij 15W40.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2012 09:23 #910566 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Tja, ik heb eens rondgekeken op de fora van onze grote broers en die gooien er allerhande zooi in, als de olie ?berhaupt al ververst wordt.

Mocht ik er in Frankrijk toch problemen mee krijgen, gooi ik er zodra ik thuis ben gewoon weer 15W40 in. Heb ik in de winter nooit problemen mee (want de 345 komt dan de weg niet op :humor:) en voor de kosten hoef ik het niet te laten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2012 12:37 #910573 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Zo, even bij de dealer langsgeweest. De monteur heeft de bak en differentieel ge?nspecteerd en zag dat de olie van het differentieel door een lichte lekkage de versnellingsbak instroomt, waardoor het oliepeil in de bak te hoog en in het diff te laag was.
Hij heeft dus iets van de bakolie laten aflopen, en iets in het differentieel bijgevuld. Hij zei ook dat het geen verkeerd idee was om de bakolie eens compleet te verversen, omdat de ATF nu steeds verder "aangelengd" wordt met 80W90 uit het differentieel. De synchromeshringen zouden namelijk niet tegen 80W90 kunnen.

Het is inderdaad zo dat er wat olie van de eindaandrijving weglekt. Kan het kloppen dat dit van tussen de bak en diff vandaan komt, want daar zit een pakking toch?
Als ik het goed begrepen heb, zou ik alles kunnen oplossen door die pakking te vervangen en vervolgens de bakolie te verversen.

Verder vond de monteur het een leuke auto, weer even terug in de tijd. Hij wist dat het een van de eerste 2-liters was, dat de versnellingsbak niet origineel is (want 5-bak) en dat het veel vaker voorkwam dat de boutjes van het koppelstuk niet vervangen werden, waardoor vroeg of laat het ding doorslipte.
Dit was de eerste keer dat ik een 'reparatie' door de dealer (Harrie Arendsen) heb laten doen en het was een aangename ervaring :)
Volgende keer zeker weer!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-07-2012 13:25 #910577 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ja de verhalen die ik tot nu toe heb gelezen van Harrie Arendsen zijn ook overwegend positief, leuk ook dat de monteur er nog het ??n en ander van weet, dat is bij 'mijn' garage ook zo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD