show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2012 22:46 #918228 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Bij mij voelt het altijd raar juist bij het ophalen... "waar zit het koppelingspedaal nou toch?" :o

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2012 23:18 #918229 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Goede beslissing Joost. Over 2 jaar is er op alle vlakken meer duidelijkheid.
Ik neem aan dat je de advertenties met daarin de aangeboden plaatwerkdelen
etc. voor deze auto's dan ook van de site afhaalt en die gewoon bewaart?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2012 10:40 #918239 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
nee, want ik heb veel dubbel.
Sterker nog, alleen het 345 2-liter spul bewaar ik. Dus de beroemde motorkap, voorspoiler, tellersets, lampen e.d.
Naast de set portieren die ik nu aanbied heb ik nog een setje, maar dan helemaal compleet dus incl. ruiten, bekleding e.d. Die portieren zijn ook in perfecte staat.
Ik heb bij Van Vliet zelfs nog eens een NOS portier voor een 345 gekocht, die blijft natuurlijk ook hier. Dat hoort bij de auto.

Maarja, om voor een auto die al in behoorlijk goede staat is nou twee sets portieren en een 1400cc motorkap te bewaren, dat schiet gewoon niet op.
Zelfde geldt voor de achterbumper die hier nog ligt. Er is gewoon 0,0 interesse voor, dus haal ik de chroomplaten en bumpersteunen eraf om te bewaren, en de rest gaat gewoon de container in. Zo ben ik al een poosje aan het "sorteren". Toevallig is Alex gisteren langsgeweest voor een set velgen en banden.

Verder ligt er nog een hele bult NOS-plaatwerk voor de rode DLS, die bult blijft natuurlijk ook gewoon staan.

Trouwens, de hele discussie rondom de belastingvrijstelling heeft niets te maken met het feit dat de auto gestald staat. Het gaat puur om tijdgebrek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2013 22:24 #932441 door 16673-dummy
Zo, en toen belde de stallinghouder...
de eigenaar is een tijdje terug al overleden en dientengevolgde is de loods nu verkocht.
Kreeg een telefoontje dat de auto uiterlijk 1 juli weg moet zijn. Ik was een beetje overrompeld, maar hij krijgt zeker nog te horen dat ik dit niet netjes vind. Dit zijn amper 3 weken!
Maarja, de huidige beheerder (sinds overlijden van eigenaar) komt niet uit deze regio, dat zal de houding wel verklaren.

E.e.a. betekent wel dat de 345 dus weer naar huis komt. Geen probleem hoor, want de apk is nog een jaar geldig, hij is niet geschorst en zelfs nog all-risk verzekerd dus ik kan hem zo ophalen. Kan er deze zomer gelijk weer een nieuwe apk op en een nieuwe taxatie, want die is bijna verlopen.

Voor de 345 dus niet zo'n probleem, maar onze 850 turbo staat daar ook nog. Geschorst, verlopen apk en kapotte automaat. En wat te denken van de 343 DLS? Die rijdt ook niet. Aiaiai, wordt haastwerk!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2013 15:59 #932603 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Volgens mij kan je wel wat langer de tijd krijgen. Ook al is er sprake van dringend eigen gebruik. Een redelijke opzegtermijn is billijk ook bij zakelijke verhuringen. Als je iets koopt neem je ook de huurders en contracten (kan ook mondeling zijn) over.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2013 16:40 #932607 door 16673-dummy
tja, het gaat hier eigenlijk nog wel gemoedelijk eraan toe maar je pikt de westerlingen er zo uit, die hebben toch een andere houding.
Heel jammer, maar gelukkig neemt het grootste deel van de "import" de achterhoekse mentaliteit w?l over en dan is het ineens 10x prettiger wat omgang betreft :)

Een andere stalling is al geregeld, is nog dichterbij ook. En dit keer w?l bij een echte achterhoeker :D

Edit: de 345 wordt trouwens wel meteen weer opgeborgen, heb voorlopig mijn handen nog vol aan de 360 en ik wil ook een beetje vakantie over houden. Die 345 komt volgende zomer wel weer aan de beurt. Komend jaar kan ik er verder toch niks mee, ik rijd steeds minder kilometers. Of beter gezegd; momenteel eigenlijk helemaal niet :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2013 16:08 #933004 door 16673-dummy
Zo, naar buiten gedrukt, accu erin, olie carburateur bijgevuld, starten zonder choke tot het oliedruklampje uit ging (6 seconden :D), choke uit en VROEM :)
Alsof hij gisteren nog gelopen heeft...

het rook, reed en voelde weer heel vertrouwelijk. Wat een fijne auto is dit toch.
Iig, warmgereden (25 km) en in de nieuwe stalling geparkeerd. Blijft 'ie een jaartje staan en volgende zomer zie ik wel weer verder.

[img

[img

[img

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2015 17:52 #956074 door 16673-dummy
en inmiddels zijn er alweer heel wat maanden verstreken... laatste bericht van juni 2013, tjonge. Sinds die tijd heb ik de auto niet meer gezien.

Maar nu komt dan eindelijk het moment waar ik al die tijd op heb gewacht. Mijn hobbyruimte is ingericht, alle onderdelen (behalve de motorblokken) zijn overgehuisd en nu kan de eerste auto er neer gezet worden die onder handen genomen moet worden.

Daarom sluit ik dit topic af met een foto van een tijdje geleden, en twee foto's van iets dat ik vanmorgen heb opgehaald. Gelijk het verzoek om dit topic op slot te gooien; binnenkort wordt deel twee geopend. Verder zeg ik nog even niks...

[img

[img

[img

Verder laat ik jullie nog even in spanning afwachten :D :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2015 18:31 #956076 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Spannend..........

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2015 19:33 #956079 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Je moet je sticker aan gaan passen Joost :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC