show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2012 21:59 #915375 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
dankje voor de subtiele hint Chris :+
volgende toertocht bij mij in de 343? :D

Met de 345 ben ik wel wat kieskeuriger wat stalling betreft, niet zomaar de eerste de beste schuur. Ik heb wel een adresje in een voormalige fabrieksloods, gewoon middenin een hallencomplex, heb je wat minder last van vocht, temperatuurschommeling e.d.
eerdaags eens bellen of ze nog plek hebben :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2012 08:50 #915382 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
De voorspelling komt uit, gelukkig!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2012 14:45 #915387 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
nouja, uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat zich geen koper gemeld heeft :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2012 20:59 #918002 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
twee maanden en 50km later...
de auto gaat voor lange tijd de stalling in.

Als je eens in de 3 weken echt tijd moet vrijmaken om een stukje met die auto te "moeten" rijden, ga je je toch afvragen waar je het voor doet.
Ik heb de laatste tijd flink gespaard met de bedoeling om de 345 deze winter geheel te laten spuiten, maar met de plannen van de overheid om studeren onbetaalbaar te maken laat ik de zaak liever op de bank staan :)
De 345 gaat vrijdag dus de stalling in en dan in principe voor onbepaalde tijd. Lees: tot ik afgestudeerd ben, dus waarschijnlijk 2 jaar.
Daarna gaat 'ie helemaal uit elkaar en wordt 'ie van binnen en buiten opnieuw gespoten.
2 scenario's: customizen, dus met 2.3 liter motor erin en nog wat andere aanpassingen, of helemaal terug naar origineel. Daar ga ik nog een paar jaar over denken.

Laswerk is gelukkig absoluut niet nodig, dat scheelt een hoop werk en geld en dus ook tijd! De afwezigheid van roest zorgt ervoor dat vantevoren heel nauwkeurig ingeschat kan worden wat overspuiten gaat kosten. Ik heb namelijk al wat offertes liggen. En het is ook een stuk goedkoper als er geen laswerk aan zit :)
Dan wordt het overspuiten i.p.v. restaureren en dat scheelt echt duizenden euro's...

Wordt vervolgd dus!

(en in de tussentijd tuf ik fijn met de 740 rond... die bevalt beter dan verwacht!)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-11-2012 21:06 #918004 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ja je kunt je geld maar ??n keer uitgeven, je bent erg verstandig Joost!

De stoelen in zo'n 740 zitten in ieder geval erg prettig , dat weet ik wel!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2012 21:14 #918005 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
In de stalling en origineel maken, anders heb je straks twee van die leipo's in de Achterhoek met een 2.3 blok erin :p :+
Ik zou inderdaad eerst maar wat centen op zij zetten, want dat studeren wordt er ook niet goedkoper op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2012 12:15 #918198 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
hij is weg...

en natuurlijk wilde hij vanmorgen niet starten. De laatste keer dat dat gebeurde is al 3 jaar en vele kilometers geleden.
Maarja, hij stond al weken stil en de verwarming in de schuur is (nog) niet aan, dus de accu was leeg.
740 ernaast, startkabels en hop, hij liep weer.

Nu staat 'ie voor de rode 343DLS, en waarschijnlijk worden ze ergens in de tweede helft van 2014 tegelijk opgehaald. Ik ga nu wat opruimen thuis en verder met sparen :D

Is toch wel moeilijk hoor, het moment dat je je auto daar zomaar achterlaat...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2012 20:02 #918224 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Joost...je liet me schrikken met je "hij is weg" :P
Zou je voortaan zulke berichten wat subtieler willen aankondigen :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2012 20:30 #918225 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
is goed Chris :D

wel erg wennen hoor! Het was al sinds jaren dat ik elke keer dat ik de schuur in liep, de 345 zag staan. Nu is er een lege plek...
maar hij stond echt gewoon in de weg. Nu zal de 740 wel binnen komen te staan denk ik, die wordt ook niet veel gebruikt.

Laten we het zo stellen: ik vond het erg vervelend om de auto "achter te laten" vanmorgen, maar het is 10x beter dan iemand anders ermee weg te zien rijden!

edit: Stefan heeft nog gauw een fotootje geschoten. De 343 staat achter de 345.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2012 20:52 #918226 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik ken het gevoel, maar dan meer voor de winterstalling... Als ik m'n Dyane achterlaat voor een paar maanden voelt dat ook raar. Deste fijner is het dan als je de auto weer kunt ophalen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD