1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Ik doe het puur voor de uitdaging. Als ik hier gewoon in de omgeving rondtoer rijd ik net als iedereen 1:11. Ik heb zelfs een keer een tank 1:9 gereden, veel korte (haast)ritjes
Maar inmiddels zijn de nieuwe remschijven, remblokken, wiellagers, fuseekogel, stuurkogel en gasveren binnen.
Omdat het nogal wat werk is om de kofferbakverlichtingschakelaar werkend over te zetten, heb ik alleen de rechter gasveer vervangen. De klep blijft nu prima open staan. Echter zit er natuurlijk verschil in druk tussen links en rechts nu. Betekent dat dat de scharnieren nu verkeerd belast worden of kan dit prima zo?
Afijn, nog even afsluiten met een drietal plaatjes. Het was vandaag zulk mooi weer dat ik de "Zand- en landwegenroute" (a.k.a. toertocht door de Achterhoek) die gepland staat voor 3 juni a.s., vast heb proefgereden.
Schitterende route met vooral heel veel zandwegen! De drifters onder ons kunnen zich dit jaar behoorlijk vermaken

En de genieters/toerrijders onder ons komen ook aan hun trekken vanwege de prachtige natuur

Afijn, de aankondiging volgt tzt
ik heb de 345 nadien (vanmiddag) wel even moeten wassen, want er zat behoorlijk wat stof op... arme fietsers, ik heb er heel wat ingehaald...:halo:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
en de belangrikste reden; ik weet niet hoe dat kopje eraf moet. Draaien of trekken? Misschien dat ik het dan morgen alsnog doe, het zit me niet zo lekker dat de belasting nu mogelijk scheef is.
Bedankt voor je compliment trouwens! De auto ziet er inderdaad mooi uit (op de dorpels na, die zijn niet zo mooi gelast), al zeg ik het zelf

Ik zit ook nog steeds een beetje met die 343 2-liter (staat nu gestald) in m'n maag, daar wil ik graag aan beginnen maar dat betekent wel dat ik m'n 345 niet helemaal kan afmaken. Maar als ik met de 345 verder ga, staat die 343 weer zo lang stil. Aaaargh moeilijk dilemma! Als zich nu eens een echte liefhebber aandiende die die 343 een goede toekomst kan geven...
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;196880 schreef : ja, maar de nieuwe gasveer heeft een kunststof kopje dus dan moet je haast al een stekkertje aan de schakelaar maken die als massa dient, die moet dan ook weer ergens vastgeschroefd worden etc.
en de belangrikste reden; ik weet niet hoe dat kopje eraf moet. Draaien of trekken? Misschien dat ik het dan morgen alsnog doe, het zit me niet zo lekker dat de belasting nu mogelijk scheef is.
Bedankt voor je compliment trouwens! De auto ziet er inderdaad mooi uit (op de dorpels na, die zijn niet zo mooi gelast), al zeg ik het zelf
Ik zit ook nog steeds een beetje met die 343 2-liter (staat nu gestald) in m'n maag, daar wil ik graag aan beginnen maar dat betekent wel dat ik m'n 345 niet helemaal kan afmaken. Maar als ik met de 345 verder ga, staat die 343 weer zo lang stil. Aaaargh moeilijk dilemma! Als zich nu eens een echte liefhebber aandiende die die 343 een goede toekomst kan geven...
Je kunt de hele massa schakeling overzetten hoor. Kopje kun je eraf draaien. Haha, ik zit ook al steeds te prakizeren over die blauwe die te koop staat bij het advertentie gedeelte:)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Arjen850;196881 schreef : Haha, ik zit ook al steeds te prakizeren over die blauwe die te koop staat bij het advertentie gedeelte:)
de mijne heeft net groot onderhoud (distributieriem, carburateur, ontsteking, uitlaat etc) gehad

- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Of 'ie nu ooit voor de 345 gebruikt wordt of misschien toch voor de 343, dat maakt dan niet meer uit. Ik heb er een en daar gaat het om.
en nog een fotootje van m'n pakketje van een poosje terug. De remschijven en blokken staan er niet bij op :loser:
Nu nog een goede gelegenheid vinden om alles te monteren! Ik had dit op de sleuteldag (21-4) willen doen, maar ik kreeg post van de rdw dat de 345 voor 8 mei gekeurd moet worden (en er voor die tijd toch geen sleuteldag is?) en dan moet alles er dus eigenlijk al op zitten (stuurkogel was vorig jaar al een adviespunt, zag ik op het rapport).
Nog even zien hoe ik dat ga doen want om nou zelf op de oprit met lagers en remschijven te gaan rommelen, mja daar word ik niet echt enthousiast van (sterker nog, het lijkt me nogal gevaarlijk, ik moet er niet aan denken wat er op de snelweg gebeurt als ik een fout maak tijdens montage...)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

(alleen begon ik 'm stiekem wel te knijpen, want wat moet de 300-rijder nou zonder Anjo)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-