show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2012 18:31 #902366 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
mwoh, ik doe het niet om goedkoop te rijden hoor, dan zet ik er wel een gasinstallatie in :)
Ik doe het puur voor de uitdaging. Als ik hier gewoon in de omgeving rondtoer rijd ik net als iedereen 1:11. Ik heb zelfs een keer een tank 1:9 gereden, veel korte (haast)ritjes

Maar inmiddels zijn de nieuwe remschijven, remblokken, wiellagers, fuseekogel, stuurkogel en gasveren binnen.
Omdat het nogal wat werk is om de kofferbakverlichtingschakelaar werkend over te zetten, heb ik alleen de rechter gasveer vervangen. De klep blijft nu prima open staan. Echter zit er natuurlijk verschil in druk tussen links en rechts nu. Betekent dat dat de scharnieren nu verkeerd belast worden of kan dit prima zo?

Afijn, nog even afsluiten met een drietal plaatjes. Het was vandaag zulk mooi weer dat ik de "Zand- en landwegenroute" (a.k.a. toertocht door de Achterhoek) die gepland staat voor 3 juni a.s., vast heb proefgereden.
Schitterende route met vooral heel veel zandwegen! De drifters onder ons kunnen zich dit jaar behoorlijk vermaken :D
En de genieters/toerrijders onder ons komen ook aan hun trekken vanwege de prachtige natuur :)
Afijn, de aankondiging volgt tzt







ik heb de 345 nadien (vanmiddag) wel even moeten wassen, want er zat behoorlijk wat stof op... arme fietsers, ik heb er heel wat ingehaald...:halo:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2012 20:08 #902370 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Overzetten van de kofferbakverlichtingsschakelaar op de gasveer is in 10 min te doen hoor;) je hebt echt een mooie auto.. wil ik in reallife nog wel eens aanshouwen:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2012 20:12 #902371 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ja, maar de nieuwe gasveer heeft een kunststof kopje dus dan moet je haast al een stekkertje aan de schakelaar maken die als massa dient, die moet dan ook weer ergens vastgeschroefd worden etc.
en de belangrikste reden; ik weet niet hoe dat kopje eraf moet. Draaien of trekken? Misschien dat ik het dan morgen alsnog doe, het zit me niet zo lekker dat de belasting nu mogelijk scheef is.

Bedankt voor je compliment trouwens! De auto ziet er inderdaad mooi uit (op de dorpels na, die zijn niet zo mooi gelast), al zeg ik het zelf :)
Ik zit ook nog steeds een beetje met die 343 2-liter (staat nu gestald) in m'n maag, daar wil ik graag aan beginnen maar dat betekent wel dat ik m'n 345 niet helemaal kan afmaken. Maar als ik met de 345 verder ga, staat die 343 weer zo lang stil. Aaaargh moeilijk dilemma! Als zich nu eens een echte liefhebber aandiende die die 343 een goede toekomst kan geven...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2012 20:30 #902372 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;196880 schreef : ja, maar de nieuwe gasveer heeft een kunststof kopje dus dan moet je haast al een stekkertje aan de schakelaar maken die als massa dient, die moet dan ook weer ergens vastgeschroefd worden etc.
en de belangrikste reden; ik weet niet hoe dat kopje eraf moet. Draaien of trekken? Misschien dat ik het dan morgen alsnog doe, het zit me niet zo lekker dat de belasting nu mogelijk scheef is.

Bedankt voor je compliment trouwens! De auto ziet er inderdaad mooi uit (op de dorpels na, die zijn niet zo mooi gelast), al zeg ik het zelf :)
Ik zit ook nog steeds een beetje met die 343 2-liter (staat nu gestald) in m'n maag, daar wil ik graag aan beginnen maar dat betekent wel dat ik m'n 345 niet helemaal kan afmaken. Maar als ik met de 345 verder ga, staat die 343 weer zo lang stil. Aaaargh moeilijk dilemma! Als zich nu eens een echte liefhebber aandiende die die 343 een goede toekomst kan geven...


Je kunt de hele massa schakeling overzetten hoor. Kopje kun je eraf draaien. Haha, ik zit ook al steeds te prakizeren over die blauwe die te koop staat bij het advertentie gedeelte:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2012 20:44 #902373 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Arjen850;196881 schreef : Haha, ik zit ook al steeds te prakizeren over die blauwe die te koop staat bij het advertentie gedeelte:)


de mijne heeft net groot onderhoud (distributieriem, carburateur, ontsteking, uitlaat etc) gehad ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2012 21:58 #902635 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Die zandweggetjes zien er goed uit Joost. Ik heb maandagavond ook nog even een zandweg uitgeprobeerd, maar die veranderde langzaam in twee hele diepe sporen. De Tramweg tussen Rossum en Denekamp en ik was er in gereden van Rossum.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2012 21:04 #903359 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Bart had een voorpijpje in de aanbieding dus die heb ik maar gauw gekocht :)
Of 'ie nu ooit voor de 345 gebruikt wordt of misschien toch voor de 343, dat maakt dan niet meer uit. Ik heb er een en daar gaat het om.


en nog een fotootje van m'n pakketje van een poosje terug. De remschijven en blokken staan er niet bij op :loser:


Nu nog een goede gelegenheid vinden om alles te monteren! Ik had dit op de sleuteldag (21-4) willen doen, maar ik kreeg post van de rdw dat de 345 voor 8 mei gekeurd moet worden (en er voor die tijd toch geen sleuteldag is?) en dan moet alles er dus eigenlijk al op zitten (stuurkogel was vorig jaar al een adviespunt, zag ik op het rapport).
Nog even zien hoe ik dat ga doen want om nou zelf op de oprit met lagers en remschijven te gaan rommelen, mja daar word ik niet echt enthousiast van (sterker nog, het lijkt me nogal gevaarlijk, ik moet er niet aan denken wat er op de snelweg gebeurt als ik een fout maak tijdens montage...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2012 21:08 #903360 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ik zie je post en bedenk me dat ik van de week een pbtje gelezen heb op de PDA:f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2012 21:11 #903361 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
haha, maakt niet uit, iedereen zit krap in z'n tijd :)

(alleen begon ik 'm stiekem wel te knijpen, want wat moet de 300-rijder nou zonder Anjo)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2012 21:19 #903362 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
nu kan het nog, binnenkort reserveer ik nagenoeg al m'n vrije tijd voor de 340T:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD