1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ja J-L, ik verbaas me er ook steeds over. Maar toch; zodra er snelwegkilometers tussen zitten ga ik al heel gauw richting 1:13, als het alleen maar snelweg is haal ik minstens 1:14 maar nu dus 1:14,8. In Luxemburg getankt en vervolgens ergens voor Lyon weer, tussendoor alleen maar snelweg met ??n tussenstop op een parkeerplaats.
Het CO staat op 2,5%, ontsteking is perfect in orde en de remmen zijn perfect in orde (al worden de schijven wel wat dun), al met al heeft dat behoorlijk effect.
Ik vraag me wel serieus af welk verbruik ik zou halen met een 360 (met B19A en in vergelijkbare technische staat verkeert), die toch een veel betere stroomlijn heeft.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
-edit- overigens rijd ik uitsluitend op euro 98 benzine (sinds begin 2010 ongelood), de 345 heeft in mijn bezit nooit andere benzine gedronken, en op 98 rijdt 'ie zeker weten zuiniger dan op 95
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Lucluc;181226 schreef : Tja, ik blaas de motor toch elke dag 170 km schoon!
Niet negatief bedoelt, maar we weten hoe Joost rijdt, en verbruik is ook afhankelijk van rijstijl

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Afijn, was net even bezig met het sorteren en ordenen van de gemaakte foto's en ik kwam er een paar tegen die ik graag even wilde delen

In de omgeving van R?moulins, nabij Avignon
vervolgens een klein stukje hogerop, in de bergen (echte bergen, hooggebergte zeg maar) bij Die
(een selectie van) de rest van de foto's volgt nog, inclusief een verhaaltje er omheen
-edit- @ redactie: ik heb natuurlijk ook de hi-res versies van al dit prachtige beeldmateriaal

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Ow jee, dat word vanaf nu dus; Joost met gillende banden de straat uit

Zolang de motor goed warm is (de olie) en je met optrekken de koppeling niet teveel laat slippen gaat de 345 een wat pittiger rijstijl vast niet erg vinden!
Begrijp ik goed dat we in de volgende Volvoice wellicht een mooi Frankrijk avontuur verhaal krijgen?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat roepen we al jaaaaren! :+volvofiel;181293 schreef : het feit dat de motor nu beter trekt heeft me toch doen besluiten om de 345 anders te gaan berijden. Ik ben kennelijk te voorzichtig en rustig geweest. Ik ga de auto minder gebruiken, maar er vervolgens wel grotere afstanden mee rijden en regelmatig stevig optrekken. Blijkbaar heeft het ouwe ding dat nodig
Mooie foto's!