show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2011 11:33 #882433 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Verbruik is bijna onwaarschijnlijk met zo'n oude B19. Misschien dat goede benzine enorm helpt, want deze motoren staan toch niet bekend om hun effici?ntie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 17:30 #882443 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Dank Wouter!

Ja J-L, ik verbaas me er ook steeds over. Maar toch; zodra er snelwegkilometers tussen zitten ga ik al heel gauw richting 1:13, als het alleen maar snelweg is haal ik minstens 1:14 maar nu dus 1:14,8. In Luxemburg getankt en vervolgens ergens voor Lyon weer, tussendoor alleen maar snelweg met ??n tussenstop op een parkeerplaats.

Het CO staat op 2,5%, ontsteking is perfect in orde en de remmen zijn perfect in orde (al worden de schijven wel wat dun), al met al heeft dat behoorlijk effect.

Ik vraag me wel serieus af welk verbruik ik zou halen met een 360 (met B19A en in vergelijkbare technische staat verkeert), die toch een veel betere stroomlijn heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2011 21:58 #882459 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Met mijn GLS nooit hoger dan 1 op 12 gehaald. Op lpg max 1 op 10. De MKIII met B200K doet het een tikje beter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 22:03 #882460 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Apart. Maar aan de andere kant; er is nu z? verschrikkelijk veel aan gedaan dat het blok echt optimaal kan draaien. Ik merk nu ik er thuis in eigen omgeving weer mee rondrijd, dat de motor soepeler is en beter trekt, vooral laag in de toeren. Dit komt natuurlijk vanwege het gassen tegen de bergen op (wat prima ging, heb nergens plankgas hoeven te rijden en terugschakelen hoefde ook niet). Stefan raadde me al aan om thuis dus maar eens vaker die motor op z'n donder te geven zodat ik de zaak niet weer laat inkakken.

-edit- overigens rijd ik uitsluitend op euro 98 benzine (sinds begin 2010 ongelood), de 345 heeft in mijn bezit nooit andere benzine gedronken, en op 98 rijdt 'ie zeker weten zuiniger dan op 95

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2011 22:08 #882462 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Tja, ik blaas de motor toch elke dag 170 km schoon!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
02-08-2011 18:13 #882510 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Lucluc;181226 schreef : Tja, ik blaas de motor toch elke dag 170 km schoon!



Niet negatief bedoelt, maar we weten hoe Joost rijdt, en verbruik is ook afhankelijk van rijstijl :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2011 22:29 #882529 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ja, en het feit dat de motor nu beter trekt heeft me toch doen besluiten om de 345 anders te gaan berijden. Ik ben kennelijk te voorzichtig en rustig geweest. Ik ga de auto minder gebruiken, maar er vervolgens wel grotere afstanden mee rijden en regelmatig stevig optrekken. Blijkbaar heeft het ouwe ding dat nodig :D

Afijn, was net even bezig met het sorteren en ordenen van de gemaakte foto's en ik kwam er een paar tegen die ik graag even wilde delen :)

In de omgeving van R?moulins, nabij Avignon






vervolgens een klein stukje hogerop, in de bergen (echte bergen, hooggebergte zeg maar) bij Die






(een selectie van) de rest van de foto's volgt nog, inclusief een verhaaltje er omheen

-edit- @ redactie: ik heb natuurlijk ook de hi-res versies van al dit prachtige beeldmateriaal ;D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-08-2011 22:51 #882532 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Mooi foto's zeg, sfeervol en die groene auto mag er ook best wezen hoor :p

Ow jee, dat word vanaf nu dus; Joost met gillende banden de straat uit :D
Zolang de motor goed warm is (de olie) en je met optrekken de koppeling niet teveel laat slippen gaat de 345 een wat pittiger rijstijl vast niet erg vinden!

Begrijp ik goed dat we in de volgende Volvoice wellicht een mooi Frankrijk avontuur verhaal krijgen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2011 22:54 #882533 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
mn pa rijd ook altijd superrustig met de 343 en 3x per week slechts 12km heen en weer, helft 30km zone en andere helft 60km zone. ik zorg ervoor dat ik minimaal 1x per maand even minstens een half uur op de snelweg kan blazen met t ding. dat is naar mijn ervaring genoeg om alles in een goede conditie te houden en tegelijkertijd een best gunstig brandstofverbruik te blijven halen, niet dat dat me echt veel boeit want zoveel rijden we ook niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2011 00:10 #882552 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;181293 schreef : het feit dat de motor nu beter trekt heeft me toch doen besluiten om de 345 anders te gaan berijden. Ik ben kennelijk te voorzichtig en rustig geweest. Ik ga de auto minder gebruiken, maar er vervolgens wel grotere afstanden mee rijden en regelmatig stevig optrekken. Blijkbaar heeft het ouwe ding dat nodig :D

Dat roepen we al jaaaaren! :+

Mooie foto's!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD