show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2011 22:01 #878673 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Dat was nog voordat het onderstel opgewaardeerd was. De caravanveren houden het neusje iets lager, dat zal wel iets schelen. Bij 80 km/h is de aerodynamica van de auto natuurlijk wel iets minder belangrijk dan bij 120+. Zeker met een aanhanger er achter met frontaal oppervlak van 4 m2.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2011 00:41 #878679 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;179724 schreef : Wat is de invloed van die caravan op het verbruik van de BB?

Ik heb zelf eigenlijk niet zo'n zin in een caravan achter de 345 vanwege het verbruik en windgevoeligheid e.d., ben wel benieuwd hoe jij dat ervaart.

dat heeft destijds zelfs nog in de volvoice gestaan bij mn reisverslag omdat ik het wel grappig vond; met de caravan lange stukken met lagere snelheid: 1 op 10

gedurende de week kortere stukken en meer stoppen/optrekken: 1 op 10....

sindsdien (met name sinds ik de renix ontsteking aangesloten heb) is het verbruik zonder caravan nog behoorlijk afgenomen.

qua windgevoeligheid en gewichtsverdeling heb ik denk ik geen vergelijkingmateriaal met een 'gewone' caravan. die groene heeft een behoorlijk goede stroomlijn, is ultralicht, etc.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2011 22:43 #881602 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Zo, met hulp van Stefan is nu ook de olie ververst + filter vervangen. De olie zat er pas 8.000 km/11 maanden in maar met het oog op de vakantie toch maar ververst. Morgen nog even de boutjes van het koppelstuk vervangen en dan is 'ie klaar voor de vakantie. Vorige week heb ik de pakking van het differentieel vervangen. De voorbanden zijn opnieuw uitgebalanceerd (maar helaas nog steeds trillen in het stuur boven 120) en sinds afgelopen weekend zit er ook eindelijk weer een binnenspiegel in. Ik heb Bison 2-componenten lijm gebruikt die o.a. glas en metaalsoorten lijmt. Ik heb 't getest door de auto drie dagen in de volle zon te hebben gezet en de spiegel gaf/geeft geen krimp, dus die blijft wel zitten.

Tegen de hitte heb ik wel nog 2 van die rolgordijntjes op de ruitjes van de achterdeuren gemaakt ;D

Kortom; na morgen is de 345 helemaal klaar voor de vakantie (alleen het interieur nog schoonmaken, daar ben ik nog wel even druk mee :D)

Vanwege het trillen in het stuur na de vakantie toch maar even het een en ander aan kogeltjes gaan vervangen, al stond er nog niets op het keuringsrapport (mei). Verder heb ik er het afgelopen half jaar alweer zoveel aan gedaan (al was het meeste preventief) dat ik hoop voorlopig even klaar te zijn...

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2011 21:51 #881685 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik denk en dat zeg je zelf ook al, dat er 1 van je kogels speling heeft. En dat er niets op het APK keuringsrapport staat heeft te maken dat hij 1mm, mag hebben. En dan denk je dat is niets, maar dat is nog best veel.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2011 21:53 #882417 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
zo, we zijn er weer :D

In het kort: 2500 100% probleemloze, heerlijke kilometers, verbruik schommelend tussen 1:12,8 (veel binnenwegen en choke) en 1:14,8 (snelweg), dus mijn record is verbroken. Ik weet nu zeker dat ik de 1:15 nog eens haal, want die 1:14,8 was met een gemiddelde snelheid van 105 GPS km/h.

Er zijn ontzettend veel foto's, nu eerst uitpakken en dan komt de rest wel weer. Olieverbruik is 0, koelvloeistofverbruik is 0, ik heb het idee dat de auto totaal niks te lijden heeft gehad ondanks dat hij regelmatig andere wagens te snel af was (onbegrijpelijk hoe moeiteloos je snel bergop kunt rijden met dat ding). Stand van de temperatuurmeter stond rotsvast op een derde, zowel bergop als bergaf als in de file.

Volgend jaar weer!!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 00:21 #882422 door Jeroen van Bodegom
Welkom terug!

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 08:37 #882425 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Die wagen is als een maitresse; als je haar vertroeteld :y: laat ze je niet in de steek.
Maar oh w? als je naar een andere auto gaat kijken en haar gaat "verwaarlozen"......dan zal ze je terugpakken ;D met een lege accu, olielekken, kapotte slangen,.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2011 09:30 #882426 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Als mijn maitresse gaat lekken dan ruil ik haar sowieso in.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 09:42 #882427 door Jeroen van Bodegom
Ja, die zijn in hun twintiger jaren toch op hun best... Daarna is het aftakelen geblazen... :o
Dus Joost, als je naar een andere auto gaat kijken, zorg dat je het snel doet, zodat ze niet de kans heeft om je in de steek te laten... :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-08-2011 11:16 #882432 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Goed om te lezen dat het allemaal zo voorspoedig is gegaan, jouw tijd, energie en geld in de 345 hebben zich hiermee duidelijk terug betaald!

Zo ver het vertrouwen er misschien nog niet helemaal was zal dat er nu vast in grote mate zijn.

Volgende keer met wat minder reserve onderdelen etc in de kofferbak zal je vast nog wat zuiniger rijden ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC