1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;179724 schreef : Wat is de invloed van die caravan op het verbruik van de BB?
Ik heb zelf eigenlijk niet zo'n zin in een caravan achter de 345 vanwege het verbruik en windgevoeligheid e.d., ben wel benieuwd hoe jij dat ervaart.
dat heeft destijds zelfs nog in de volvoice gestaan bij mn reisverslag omdat ik het wel grappig vond; met de caravan lange stukken met lagere snelheid: 1 op 10
gedurende de week kortere stukken en meer stoppen/optrekken: 1 op 10....
sindsdien (met name sinds ik de renix ontsteking aangesloten heb) is het verbruik zonder caravan nog behoorlijk afgenomen.
qua windgevoeligheid en gewichtsverdeling heb ik denk ik geen vergelijkingmateriaal met een 'gewone' caravan. die groene heeft een behoorlijk goede stroomlijn, is ultralicht, etc.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Tegen de hitte heb ik wel nog 2 van die rolgordijntjes op de ruitjes van de achterdeuren gemaakt

Kortom; na morgen is de 345 helemaal klaar voor de vakantie (alleen het interieur nog schoonmaken, daar ben ik nog wel even druk mee

Vanwege het trillen in het stuur na de vakantie toch maar even het een en ander aan kogeltjes gaan vervangen, al stond er nog niets op het keuringsrapport (mei). Verder heb ik er het afgelopen half jaar alweer zoveel aan gedaan (al was het meeste preventief) dat ik hoop voorlopig even klaar te zijn...
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

In het kort: 2500 100% probleemloze, heerlijke kilometers, verbruik schommelend tussen 1:12,8 (veel binnenwegen en choke) en 1:14,8 (snelweg), dus mijn record is verbroken. Ik weet nu zeker dat ik de 1:15 nog eens haal, want die 1:14,8 was met een gemiddelde snelheid van 105 GPS km/h.
Er zijn ontzettend veel foto's, nu eerst uitpakken en dan komt de rest wel weer. Olieverbruik is 0, koelvloeistofverbruik is 0, ik heb het idee dat de auto totaal niks te lijden heeft gehad ondanks dat hij regelmatig andere wagens te snel af was (onbegrijpelijk hoe moeiteloos je snel bergop kunt rijden met dat ding). Stand van de temperatuurmeter stond rotsvast op een derde, zowel bergop als bergaf als in de file.
Volgend jaar weer!!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Maar oh w? als je naar een andere auto gaat kijken en haar gaat "verwaarlozen"......dan zal ze je terugpakken

- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Dus Joost, als je naar een andere auto gaat kijken, zorg dat je het snel doet, zodat ze niet de kans heeft om je in de steek te laten...

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Zo ver het vertrouwen er misschien nog niet helemaal was zal dat er nu vast in grote mate zijn.
Volgende keer met wat minder reserve onderdelen etc in de kofferbak zal je vast nog wat zuiniger rijden