1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Weet je wel wat een kabaal het blok dan maakt? Een Renault blokje spint dan tevreden (3000 tpm met de 460 B18FP van mijn moeder streelt de oren gewoon

Van Anjo heb ik een "gebruikshandleiding" gekregen welke ik ga aanhouden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
AvdAkker;182791 schreef : bij een luie B19 zoals die van de DLS/GLS modellen houd het echt wel op bij 5000rpm hoor! die dingen hebben nog een CR van 9,2:1. bij de overgang naar 360 werd de compressie verhoogd naar 10,0:1 en L nokkenas en dat scheelt wel een slok op een borrel vwb toeren/koppelbereik
Heb het eens getest, B200E hoort bij precies 5000 toeren op in de 5. Dan ga je 183 op de gps.
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ja precies, je merkt aan t blok dat het puur gemaakt is voor een hoog laagtoerig koppel en hoge toerentallen helemaal niet leuk vindvolvofiel;182794 schreef : 5000 rpm, dat heb ik echt nog nooit gedaan en dat zal ik nooit doen ook. Weet je wel wat een kabaal het blok dan maakt?
het kan wel wat hebben maar je moet aardig doof zijn wil je de B19 in die configuratie tot de redline trekken :yummie: ben je niet doof laat je namelijk al veel eerder je gas los:D
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;182799 schreef : ja precies, je merkt aan t blok dat het puur gemaakt is voor een hoog laagtoerig koppel en hoge toerentallen helemaal niet leuk vind
het kan wel wat hebben maar je moet aardig doof zijn wil je de B19 in die configuratie tot de redline trekken :yummie: ben je niet doof laat je namelijk al veel eerder je gas los:D
niet alleen dat doof zijn, maar ook het gebrek aan "extra" vermogen boven 4000 tpm.
het maakt geen enkel verschil of je in z'n 3 over 4000 tpm gaat, of dan "al" opschakelt naar 4. Het is even snel.
De 345 rijdt heerlijk tussen 1500 en 3000 tpm. De 460 van m'n moeder is gewoon compleet dood onder 2000 tpm.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;182795 schreef : Heb het eens getest, B200E hoort bij precies 5000 toeren op in de 5. Dan ga je 183 op de gps.
Wat had je toen op de teller staan? Heb toen mijn 360 nog niet door een rietje (gasmengstuk) hoefde te ademen wel eens 200 op de teller gehaald. (ja, met een stevige wind mee)
Vannacht de 960 op een leeg stuk A27 vanaf een oprit naar de 180 gejaagd, dat ging eng makkelijk en in stilte... Moest afremmen voor iemand die een vrachtwagen ging inhalen. Daar zit flink meer in dan ik verwacht had, maar ik wil voordat ik verder ga eerst het onderstel wat verbeteren. Hij wordt op die snelheid wat zoekerig in de bochten... :+
- V300 register
- Verbannen
-
Een A nokkenas uit een injectie 360 zou een leuke toekomstige upgrade kunnen zijn.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Gekke Gerritje;182801 schreef : Met de vario precies 150 op de gps, vond ik best knap van der.
154 met vario op de GPS hier, maar alleen heel kort aangetikt. was een impulsieve actie die ik verder niet ga herhalen, ookal heb ik verder geen schade ontdekt.