1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Vanwege zijn oogverblindende schoonheid of vanwege het typenummer...?volvofiel;179646 schreef :
die caravan is van m'n ouders hoor, die nemen 'm al mee. Ik moet er niet
Wat ik nog wel eens wil, is een klapcaravan bij de 345. Een (Gran) Paradiso 345GL uit 1981
- V300 register
- Verbannen
-
volvomania;179672 schreef : De hele reden dat de 2l blokken in de 300 zijn gekomen :f....met een B14 was het zo moeilijk de Alpenpassen :woops: te nemen.....
alpenpassen gaat vanzelf met een 1400, moet het alleen wel een vario zijn natuurlijk. Het zijn juist de lange 'vals plat' stukken op de autoroutes waar je met een 1400 + caravan nat gaat. Op die bochtige stukken veel moeten schakelen is niet ?cht een voordeel, ook al heeft de motor veel kracht.
- V300 register
- Verbannen
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
@Wouter: met zo?n caravan moet je helemaal de bergen niet in willen, tenzij er echt een tractor als een Landcruiser voor staat o.i.d., die de zaak ook fatsoenlijk de baas kan blijven onder alle omstandigheden.
@ Jeroen: zowel vanwege het model (lekker fout :+) als vanwege de typenaam, maar ik kwam daar pas kortgeleden achter dus dat is niet de hoofdreden.
- V300 register
- Verbannen
-
Wij gingen vroeger bijna altijd met zo'n caravan de bergen in, mijn ouders doen het nog steeds. Landcruiser is niet nodig. Vanaf de 240 t/m V70-serie is het prima gegaan!volvofiel;179704 schreef :
@Wouter: met zo?n caravan moet je helemaal de bergen niet in willen, tenzij er echt een tractor als een Landcruiser voor staat o.i.d., die de zaak ook fatsoenlijk de baas kan blijven onder alle omstandigheden.
- V300 register
- Verbannen
-
Dat is natuurlijk een heel ander verhaal dan zo'n modern ding van 4 meter wat leeg al 1200 kilo weegt.... daarmee wordt caravannen inderdaad een stuk 'zwaarder werk'.
Zelf ga ik deze zomer weer met de groene 'appeltje'; leeggewicht 280 kilo, beladen... zelfs als ik hem goed vol duw geloof ik niet dat ie de 400 kilo te boven gaat! Daar heb je bergbeklimmingstechnisch dus niet zo heel veel last van

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
antiekeradio;179709 schreef :
Zelf ga ik deze zomer weer met de groene 'appeltje'; leeggewicht 280 kilo, beladen... zelfs als ik hem goed vol duw geloof ik niet dat ie de 400 kilo te boven gaat! Daar heb je bergbeklimmingstechnisch dus niet zo heel veel last van
Wat is de invloed van die caravan op het verbruik van de BB?
Ik heb zelf eigenlijk niet zo'n zin in een caravan achter de 345 vanwege het verbruik en windgevoeligheid e.d., ben wel benieuwd hoe jij dat ervaart.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-