show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2011 12:10 #878617 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik zie dat je wel een setje caravanveren kan gebruiken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2011 12:50 #878622 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;179646 schreef :
die caravan is van m'n ouders hoor, die nemen 'm al mee. Ik moet er niet
Wat ik nog wel eens wil, is een klapcaravan bij de 345. Een (Gran) Paradiso 345GL uit 1981

Vanwege zijn oogverblindende schoonheid of vanwege het typenummer...?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2011 13:02 #878625 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvomania;179672 schreef : De hele reden dat de 2l blokken in de 300 zijn gekomen :f....met een B14 was het zo moeilijk de Alpenpassen :woops: te nemen.....


alpenpassen gaat vanzelf met een 1400, moet het alleen wel een vario zijn natuurlijk. Het zijn juist de lange 'vals plat' stukken op de autoroutes waar je met een 1400 + caravan nat gaat. Op die bochtige stukken veel moeten schakelen is niet ?cht een voordeel, ook al heeft de motor veel kracht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2011 16:02 #878637 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ik ben wel benieuwd om de hoeveel 100 meter je bij de pomp staat om te tanken als je zo'n caravan achter een 2.0 haakt :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2011 17:20 #878641 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
verbruik bij gemiddeld gebruik (veel schakelen, rotondes etc.) is met dit weer zo?n 1:12,5/13, met een caravan erachter zal dit, zodra je niet boven de 80 komt, denk ik teruglopen naar 1:9, maar zodra je de snelweg op gaat zal het wel 1:5 worden...

@Wouter: met zo?n caravan moet je helemaal de bergen niet in willen, tenzij er echt een tractor als een Landcruiser voor staat o.i.d., die de zaak ook fatsoenlijk de baas kan blijven onder alle omstandigheden.

@ Jeroen: zowel vanwege het model (lekker fout :+) als vanwege de typenaam, maar ik kwam daar pas kortgeleden achter dus dat is niet de hoofdreden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2011 17:31 #878643 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;179704 schreef :
@Wouter: met zo?n caravan moet je helemaal de bergen niet in willen, tenzij er echt een tractor als een Landcruiser voor staat o.i.d., die de zaak ook fatsoenlijk de baas kan blijven onder alle omstandigheden.

Wij gingen vroeger bijna altijd met zo'n caravan de bergen in, mijn ouders doen het nog steeds. Landcruiser is niet nodig. Vanaf de 240 t/m V70-serie is het prima gegaan!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2011 17:51 #878646 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ja, het is wel zo dat ik mijn ervaringen met een 300 serie en een caravan baseer op een tabbert uit 1983. Die ondanks een opbouwlengte van 4 meter 60 toch een leeggewicht heeft van slechts 750 kilo (!) en dus beladen ook nog slechts 1000 kilo weegt.

Dat is natuurlijk een heel ander verhaal dan zo'n modern ding van 4 meter wat leeg al 1200 kilo weegt.... daarmee wordt caravannen inderdaad een stuk 'zwaarder werk'.

Zelf ga ik deze zomer weer met de groene 'appeltje'; leeggewicht 280 kilo, beladen... zelfs als ik hem goed vol duw geloof ik niet dat ie de 400 kilo te boven gaat! Daar heb je bergbeklimmingstechnisch dus niet zo heel veel last van :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2011 20:30 #878661 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

antiekeradio;179709 schreef :
Zelf ga ik deze zomer weer met de groene 'appeltje'; leeggewicht 280 kilo, beladen... zelfs als ik hem goed vol duw geloof ik niet dat ie de 400 kilo te boven gaat! Daar heb je bergbeklimmingstechnisch dus niet zo heel veel last van :)


Wat is de invloed van die caravan op het verbruik van de BB?

Ik heb zelf eigenlijk niet zo'n zin in een caravan achter de 345 vanwege het verbruik en windgevoeligheid e.d., ben wel benieuwd hoe jij dat ervaart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2011 21:53 #878670 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik heb een aantal keer met een bijzonder lompe, hoge en grote aanhanger gereden. Qua verbruik viel dat voor mij bijzonder mee. Je hebt wel veel meer weerstand en gewicht, maar de snelheid ligt ook veel lager. 120-140 km/h kaal --> 80-90 km/h met aanhanger leverde bij mij een gelijk verbruik op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2011 21:57 #878672 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
en jij hebt caravanveren, alle mogelijke opties aan het onderstel. Dus dat scheelt nogal in comfort en vast ook wel verbruik..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD