show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-06-2011 22:16 #877464 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Goh ja dat is waar ook, ik ben duidelijk weer erg scherp vandaag....not.

En dooorrrrrrr :f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2011 22:29 #877465 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Een dynamo is toch maar een half uurtje werk? Zeker als hij zo schoon is... :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2011 23:01 #877467 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Hij zat er inderdaad met tien minuutjes op.
Scharnierbout erop, stekkers aansluiten (3 stuks), v-snaren gespannen, stekker in de spanningsregelaar (op het binnenscherm) gestoken en klaar is kees :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2011 23:32 #877468 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Zozo, dat ziet er goed uit! Wat dacht je, in het kader van 'een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen', laat ik hem maar preventief wegbrengen? :yeah:

En over die Donald Duck: abonnement loopt al sinds 1989 en het blijft een superblad! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2011 09:46 #877483 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
@Joost:

Olie hoort na 2.000km al niet meer honingbruin te zijn maar juist zwart. Dat houdt in dat de olie zn werk goed doet ;). (verder gewoon elke 10.000km of jaar verversen)

anywee; mooie dynamo :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2011 10:22 #877514 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Lekt de nokkenaskeerring misschien nog? Is een vrij eenvoudig klusje om dat aan te pakken. Net als de carterventilatie en de brandstofpomp.
Je kunt er ook een carterventilatiebox van een B200/230 op zetten, die is wat groter dan de B19/21/23. (heb ik dat al eens gezegd?) De kans bestaat dat hij door een verstopte carterventilatie andere plekken zoekt om te ventileren. Voorste krukaskeerring is prima te vervangen, vervelend als dadelijk de achterste eruit ligt.
Volgens mij had je de carterventilatiebox wel al eens schoongemaakt?
Voor de B19/21/23 bestaat er ook een kleppendeksel met een extra ventilatie mogelijkheid.

Je kunt eventueel 20w50 gebruiken, dan lekt hij hoogstwaarschijnlijk minder. In de winter zou ik wel weer terug gaan naar 10/15w40.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2011 10:36 #877515 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Waarom zou je de olie honingbruin willen houden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2011 12:42 #877520 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
is bij een nieuwe motor ook, alleen bij een diesel is het al van nieuw af aan dat de olie al na een paar 100 km gitzwart van kleur is.

bij de twingo van mn moeder was het ook na 60.000 km nog zo dat bij netjes op tijd verversen de olie nog best een tikkie doorzichtig was. Bij LPG is het zelfs normaal dat de olie bij verversing vrijwel dezelfde kleur heeft als de nieuwe olie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2011 12:46 #877522 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Kan zijn, maar het heeft totaal geen zin om met additieven je olie bruin te houden. Dat spul werkt al 100 jaar zonder wynns en je kunt beter je ververstijden in de gaten houden dan met additieven proberen je motor "schoon" te houden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2011 12:54 #877524 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Jos360;178570 schreef : Kan zijn, maar het heeft totaal geen zin om met additieven je olie bruin te houden. Dat spul werkt al 100 jaar zonder wynns en je kunt beter je ververstijden in de gaten houden dan met additieven proberen je motor "schoon" te houden...


Ben ik met je eens. Toch heb ik zelf wel gemerkt dat wanneer je Forte flush gebruikt (geen additief om mee te rijden maar bij verversen, dat veruilingen oplost) dat de olie daarna veel langer schoon blijft.
Niet als een bejaarde rijden en zorgen de de motor op temperatuur komt helpt ook enorm.
Ik ververs zelf iedere 5-7k klm, ik gebruik ook liever wat goedkopere olie en ververs vaker dan dat ik 15k klm met dezelfde dure olie rijd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD