show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 340DL van Karsten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2009 11:55 #793107 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Als je denkt dat ze echt op zijn, vervangen ;) Zitten er op deze voeringen geen slijtage indicatoren net als op banden? Dat er een groef in zit, en wanneer die glad is moet je ze vervangen?
Ik weet het eerlijk gezegd niet, maar je zou het kunnen bekijken.
Of er een APK norm is weet ik niet, ik denk het niet omdat de norm de remvertraging is en niet de dikte van de voering, maar dat kan ik eens opzoeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2009 11:58 #793108 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic De Volvo 340DL van Karsten
Karsten, het is jammer dat je niet om de hoek woont. Ik had nog wel een setje remcilinders voor je gehad. Gloednieuw en bij lange na geen 22 euro. En inderdaad het liefste altijd alle 2 vervangen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2009 12:01 #793110 door V300 register
Ik heb even de APK norm doorgekeken. Er wordt niets gezegd over minimale dikte van voeringen. Als je een remsysteem controleert doe je dat op de testbank a.d.h.v. remvertraging, en de rest is visuele controle op de staat van de remblokken en remcilinders. Als het er dus nog uitziet of het goed is, dan is het goed.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2009 12:17 #793113 door V300 register

Kevin;115980 schreef : Karsten, het is jammer dat je niet om de hoek woont. Ik had nog wel een setje remcilinders voor je gehad. Gloednieuw en bij lange na geen 22 euro. En inderdaad het liefste altijd alle 2 vervangen.

Die bedenking heb ik mij al verschillende keren gemaakt bij verschillende mensen, maar helaas is het niet zo! Liefst van al had ik overal in de wereld willen wonen!
Ach, we redden het wel en 40 euro voor 2 nieuwe cilindertjes vind ik ook wel weer meevallen!

Jos! Bedankt voor de opzoeking! Zal vanavond nog is kijken hoe de blokken zijn! 10.000 km geleden waren ze nog goed, dus vermoedelijk vallen ze nog wel mee! Ik heb nog niet het gevoel dat het uren duurt voor ik stil sta (allesbehalve zelfs)...
Zal mss gewoon al een setje kopen en dan kan ik ze vervangen als dat nodig mocht zijn en anders liggen ze gewoon klaar voor 'n andere keer!
Mmm, alhoewel, toch maar niet doen! Ik wacht nog een 2-tal weekjes en bestel ze aan 50% via mijn pa!
Samen met koppakkingsset, waterpomp voor 'Groentje'...

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2009 12:27 #793115 door Kevin Kloosterman
2 wielremcilinders en een setje voeringen kosten ? ? 29,00 incl. Heb ze o.a. al eens verkocht aan Joost. En toen onder mijn eigen 340 gemonteerd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2009 14:30 #793130 door V300 register
Karsten, een remvoering die nat geweest is van de remvloeistof moet je in de meeste gevallen beschouwen als 'afgeschreven'

de remvloeistof trekt in de pori?n van het materiaal en je kunt het wel schoonmaken maar als je gaat remmen en het spul wordt een beetje warm, begint de ingetrokken vloeistof weer te kruipen en is de zaak weer 'vet'
Je blijft dus gedoe houden met remverschil.

Remvoeringen die aan de remschoen vastgemaakt zitten met klinknagels kun je overigens w?l goed reinigen door ze in een luchtdicht afgesloten bak gedurende een aantal DAGEN onder te dompelen in cellulosethinner of tolueen. Helaas tast dit ook de lijm aan waarmee niet-geklonken voeringen op de remschoenen vast zitten, dus als je dat doet bij gelijmde voeringen is de kans groot dat de voering loslaat, voor of na montage.

relatief zijn achterremmen de goedkoopste om te repareren. dus alles nieuw is zeker aan te raden.

eventueel kun je de 'slijtrand' uit de remtrommel frezen met een dremeltje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2009 15:28 #793138 door V300 register
Ja Kevin, het probleem is dat ik ze eigenlijk morgen op mijn oprit moeten kunnen vinden om ze te monteren dan! Anders had ik ze direct van jou gekocht, maar dat zal nu niet het geval gaan zijn vrees ik!

De remvoering is idd nat geweest Wouter, maar de auto trekt wel helemaal niet! Zelfs bij hard remmen niet! Dus dat valt me dan wel weer mee!
Het ding is nu als ik die onderdelen ook bij de autozaak koop, ik niet aan de 50% korting koop en 50% is toch al veel geld! Ik gok dat ik met alles te kopen bij de gewone handel rond de 80 euro kwijt zal zijn, terwijl ik mss nu 50 moet neerleggen voor cilindertjes en dan nog is 15?20 euro voor de schoenen... Ik vind dat eigenlijk het wachten wel waard! Zeker in acht genomen, dat ik nergens last van heb en ik maar per toeval ontdekt heb dat de cilindertjes lekten!

Dus aangezien hij niet trekt en goed remt, durf ik het er wel op wagen met voorlopig alleen de cilinders te vervangen en dan na de vakantie de schoenen te vervangen.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2009 15:39 #793140 door Kevin Kloosterman
Jep helaas gaat dat niet lukken nee :(

Succes met vervangen!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2009 19:55 #793176 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 340DL van Karsten

Dendorssers;116010 schreef : Ja Kevin, het probleem is dat ik ze eigenlijk morgen op mijn oprit moeten kunnen vinden om ze te monteren dan! Anders had ik ze direct van jou gekocht, maar dat zal nu niet het geval gaan zijn vrees ik!

De remvoering is idd nat geweest Wouter, maar de auto trekt wel helemaal niet! Zelfs bij hard remmen niet! Dus dat valt me dan wel weer mee!
Het ding is nu als ik die onderdelen ook bij de autozaak koop, ik niet aan de 50% korting koop en 50% is toch al veel geld! Ik gok dat ik met alles te kopen bij de gewone handel rond de 80 euro kwijt zal zijn, terwijl ik mss nu 50 moet neerleggen voor cilindertjes en dan nog is 15?20 euro voor de schoenen... Ik vind dat eigenlijk het wachten wel waard! Zeker in acht genomen, dat ik nergens last van heb en ik maar per toeval ontdekt heb dat de cilindertjes lekten!

Dus aangezien hij niet trekt en goed remt, durf ik het er wel op wagen met voorlopig alleen de cilinders te vervangen en dan na de vakantie de schoenen te vervangen.

De achterremmen werken op zich vrij weinig. Als er eentje niet meedoet merk je dit volgens mij niet in het stuur.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2009 21:31 #793208 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De Volvo 340DL van Karsten
alleen als je het stuur los laat en hard remt met je koppeling in zul je het merken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC