show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 340DL van Karsten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2009 10:34 #791630 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
na revisie wel, maar oliekeerringen en pakkingen die niet geschikt zijn voor synthetische olie gaan doorslaan als je wel synthetisch gebruikt.

ook kan het problemen geven als er een hoop zwarte aanslag begint los te weken door de reinigings doping in de synthetische olie. Dan gaat je oliepomp half/helemaal dicht zitten.

Als je motor vers gereviseerd is (of iig intern gereinigd, en voorzien van nieuwe pakkingen) maakt het niets uit. Dan is synthetisch alleen maar beter, zolang je de goede viscositeit aanhoudt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2009 13:11 #791746 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 340DL van Karsten
Ik heb er 10W40 ingedaan, die is wat dikkere olie geloof ik?

Erg goede olie voor weinig geld. Na zo'n 2750 km nog steeds een gezonde kleur! Wel wat verbruikt, maar dat is helaas niet anders...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2009 23:38 #792152 door V300 register
jaja, vandaag heb ik afscheid genomen van mijn auto!
Hij is nu officieel uit mijn handen!
Voor zij die al ongerust werden, hij is binnen voor herstelling! Helaas is het allemaal niet zo goed gegaan als ik gehoopt had en heb ik in tussentijd nog geen reserve-onderdelen kunnen vinden/halen... dus voorlopig wordt het originele spul even teruggebouwd totdat ik iets beters vind!
Het is namelijk de bedoeling dat ik met de Volvo binnen 2 weken vertrekkensklaar moet zijn om op vakantie te gaan! Met of zonder nieuwe bumper en/of achterlichten! Dat komt dan daarna nog wel!
Hier zijn nog enkele foto'tjes van de schade, genomen met mijn mobiel vanop de parking van de hersteller!

Shot with W380i at 2009-08-02

Vandaag trouwens ook de klepjes alvast gesteld en nu wachten tot de auto terug is voor de rest van het onderhoud!
Heb trouwens de Olie gekocht, 20 liter Esso Ultra voor 55 ofzo euro! Heb nog is naar de andere olien gekeken en goedkoper stond er niets in de Makrto... Dit zal wel goed genoeg zijn!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2009 23:48 #792158 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Volvo 340DL van Karsten
Dat is ook schade aan binnenscherm een achterbalken zo te zien. Na reparatie zal de achterbalk extra behandeld moeten worden om toekomstige roestnarigheid te voorkomen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2009 23:11 #792427 door V300 register
Vandaag was me toch een leuk dagje seg!:snif:

Op weg naar huis, nog snel even langs het kruidvat toen ik opeens een heel doordringende geur van koelvloeistof in mijn neus kreeg! Kon niet direct thuisbrengen waar het vandaan kwam, maar ik dacht in eerste instantie dat het de auto voor mij was en die eventueel een lekke kop had.
Maar toen ik naar mijn eigen dashbord keek en de geur steeds doordringender werd, viel mijn oog plots op de ventilatie!
Daar kwam gewoon witte damp uit! Shit, mijn auto dus! (die van mijn ma eigenlijk!)
De Ford Ka aan de kant en jah hoor, stomen en doen!
Kap open, vaatje was bij deze leeg!

Nou nou, een uur later kon die garagehouder mij eindelijk komen ophalen en na veel gedoe heb ik ook een vervangwagen kunnen krijgen!

Weet nu ook weer waarom ik mijn eigen Volvo onderhoud! Die houdt het zelfs uit met een zelf gesoldeerde radiator in de broeiende hitte van de laatste weken!

Voor zover ik het kan inschatten is er van de Ka een koelslang lek geslagen of is het expansievat gewoon overleden door een scheur... Kon het niet direct zien, maar ook de monteur dacht aan een slang! Blijkt dat die ergens kan schuren... en ja, vul maar aan!

Ook weer net nu he, mijn auto in de garage, mijn ouders op vakantie, alleen thuis en dan krijg je deze zooi weer over je heen!:snif:

Oh ja en om het helemaal compleet te maken schoot het vandaag weer in mijn rug! Lekker zo Ka stoel (echt bagger) en de Fiesta die ik nu mee heb gekregen is geen haar beter! Verdomd harde en ongemakkelijke krengen zijn die stoelen zeg!
Ik mis mijn VarioMaatje nu al!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2009 09:44 #793092 door V300 register
Weer een update!

De Volvo is weer terug thuis! De schade is hersteld en van het ongeval zijn nagenoeg geen sporen meer terug te vinden (in de vorm van verbogen koetswerk!), echter vind ik dat het onvoldoende professioneel is gedaan, dus daar krijgt de man straks nog een uitbrander over! Toegegeven is dat hij op het moment heel weinig tijd had met de vakantie-periode en ik sowieso terug moest om de kleinere schade te laten herstellen! Maar zo is bijvoorbeeld geen roestbehandeling gebeurd en ook de lak niet bijgewerkt!
Ik vermoed dat hij er gewoon mee gaat wachten tot ik weer terug kom voor de andere plekjes en hij die plekken dan ook gaat meespuiten!

Verder heeft hij wel de trekhaak eronder gehangen, wat ik dan wel weer heel positief vind! De aansluitingen (elektrisch) heb ik zelf bij thuiskomst gedaan, vond het een beetje te gek om hem dat te laten doen tegen betaling!
Echter zit ik hier nog met een onaangesloten kabeltje waar ik niet weet waarvoor het dient! Dit is de manual die bij de trekhaak hoort www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.php?f=37&t=3833 Het gaat hierbij om de rechter kabel met als aanduiding P! Het lijkt een achteruitrijlicht, maar ik snap niet waarom de aansluiting dan niet gewoon in de achterlichtunits zit... Kortom, wie kan even toelichten!

Verder is gisteren het groot onderhoud gebeurd met de lieftallige hulp van mijn assistente en Co-monteuse, mijn vriendin! Vanaf vandaag is ze dus in staat om haar eigen 'Groentje' te verzorgen (En ja ze is al helemaal Fan van de Vario! Ze heeft al een paar keer met de mijne mogen rijden ondanks dat ze nog bezig is met het behalen van haar rijbewijs!)
Het uitgebreide verslag post ik vanavond of morgen met foto's!

Wat ik echter wel gevonden heb als nasty surprise is een lekke remcilinder links achter! Daar was gewoon de hele remunit nat van de remolie! Dus die moeten hoogdringend gereviseerd of vervangen worden!
Ik heb net even zitten kijken en een nieuwe remcilinder kost 22 euro! Best te doen denk ik! Ik weet niet of reviseren nog wel zin heeft, want het was er echt goed nat, dus vandaar dat ik denk gewoon nieuwe te plaatsen!
Moet ik ze dan langs beide kanten gaan vervangen? Of mag ik gewoon links vervangen? Denk dat ik ook maar een set nieuwe remblokken meeneem terwijl ik er ben, dan liggen die op voorraad als het nodig is en kan ik ook beter de slijtage beoordelen!

Verder loopt hij toch weer mooi als een zonnetje!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2009 09:55 #793094 door V300 register
Reviseren kan niet, gewoon een nieuwe plaatsen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2009 10:54 #793095 door V300 register
1 of 2 dan!
Links en rechts bedoel ik dan?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2009 11:37 #793099 door V300 register
Revisie van wielremcilinders is uit de tijd. Vroeger kon je zuigertjes/cupjes en veertjes los bestellen, maar waarom zou je ook als je voor 20 euro oid een gloednieuwe hebt? Daar kun je tegen werken lijkt me, met goede revisie ben je toch gouw een uurtje per cilinder zoet + onderdelen, dus dan is 20 euro al geen geld meer.
Beste is beide vervangen trouwens. Omdat je dan weet dat ze even oud zijn (gelijke levensduur) en omdat je dan geen kans hebt op remverschil door andere werking L en R.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2009 11:40 #793103 door V300 register
Net wat ik dus vermoedde! Straks maar direct naar de autozaak en hopen dat ze die dingen snel kunnen leveren, want ik moet er uiterlijk donderdagavond mee klaar zijn en dan moet ook mijn auto ingeladen zijn voor de vakantie!

Hoe kan ik trouwens controleren hoe mijn remblokken zijn? Zijn daar ook minimale en maximale voeringsdiktes die iemand mij kan vertellen?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC