show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 340DL van Karsten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2009 19:28 #785289 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten

antiekeradio;110380 schreef : hoezo, is schade buiten schuld; dat moet gewoon goed opgelost worden!

Idd, het enige wat ik krijg als ik teveel ga vragen, is dat ze me het gewoon niet geven! Ze geven je sowieso maar 75% van de schatting meestal, zeker bij oude auto's... Dus vandaar ook de factor 2! Ik wil gewoon nog wat overhebben en dan kunnen die roestplekken op kosten van de verzekering gemaakt worden en hoef ik niet zo diep in mijn buidel te tasten!

Ze moeten gewoon gaan vergoeden wat ze zelf kapot hebben gemaakt en als dat niet het geval is en de expertise mij echt tegenvalt, dan gooi ik mijn uitgebreide rechtsbijstand wel in de strijd! Dan vechten ze er maar om, het kan mij niet rekken, maar wat kapot is MOET 100% worden vergoed, ik ga niet nog liggen opleggen om dan de schade te kunnen herstellen!

Als alles klaar is, laat ik hem idd taxeren! Moet alleen nog is uitzoeken over door een nederlandse taxeerder mag gebeuren, want met die belgische verzekering... Dat is toch nog niet voor nu, dus eerst maar even afwachten!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2009 19:51 #785292 door V300 register
Ben je aan het verzamelen gegaan?

Heb je er meer dan die mooie gepoetste?
Ben je aan het verzamelen,of zit je in de volvo 300-handel;)
Via nederlandse import,of via belgische kanalen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2009 20:16 #785295 door V300 register
Verzamelen voorlopig nog niet! Maar moet toegeven dat ik wel van plan ben er een 360 bij te nemen! Deze zou ik dan op gas zetten en gebruiken als dagelijkse auto! De 340 wordt dan meer een speciaaltje denk ik!

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2009 20:27 #785299 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic De Volvo 340DL van Karsten
Karsten is gisteren geheel getroffen door het virus! En dat ondanks die paar grappen/opmerkingen die hij heeft moeten verwerken afgelopen weekend. :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2009 20:41 #785302 door V300 register

Kevin;110397 schreef : Karsten is gisteren geheel getroffen door het virus! En dat ondanks die paar grappen/opmerkingen die hij heeft moeten verwerken afgelopen weekend. :)

Ja,het blijft altijd leuk,een belg in ons midden!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2009 20:46 #785303 door V300 register

Dendorssers;110393 schreef : Verzamelen voorlopig nog niet! Maar moet toegeven dat ik wel van plan ben er een 360 bij te nemen! Deze zou ik dan op gas zetten en gebruiken als dagelijkse auto! De 340 wordt dan meer een speciaaltje denk ik!

Goed idee Karsten,want zo'n toerritje van le belgic naar het zuid-limburgse landschap kun je beter per gasbak doen.
Had er vroeger ook zo'n ??n,die bestaat ondertussen al niet meer.
Die van mij is ook een zondagsauto,want mijn werkpaard is wat groter en duurder(ook leuk!)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2009 07:42 #785377 door V300 register
Gisteren heb ik trouwens de zekering van mijn radio vervangen en het ding voorlopig terug ingebouwd! Wat een plezier een radio eigenlijk! Miste hem op die 2 dagen echt wel! Ritje van Oosterhout naar huis en gisteren op en neer naar het station... Zalig om dus vandaag weer muziekje te hebben!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2009 10:25 #785612 door V300 register
Gisteren nog wat aan de auto willen doen, maar eerst toch maar besloten om de trekhaak die ik van Erik had gekocht onder handen te nemen! De lak was op sommige plaatsen al wat aangetast met oppervlakte-roest, dus ik heb alles gedemonteerd wat er nog op zat (stekker) en toen ben ik hem te lijf gegaan met een staalborstel en schuurpapier!
Nadat ik alles grondig ontvet had, heb ik hem gisteren nog in de primer gezet en overmorgen gaan er enkele zwarte laklagen overheen zodat hij weer mooi in de lak zit!

Dan blijft er nog 1 ding over en dat is de onderbouw! Hoe dat moet weet ik eigenlijk helemaal niet en ik hoop dat er dan ook iemand zo lief wil zijn om enkele plaatjes te schieten van waar hij nu exact zit en hoe ik hem moet bevestigen! Ik heb van Erik alles erbij gekregen (behalve bouten en moeren, maar dat is niet erg, zou ik toch vervangen hebben), dus de trekhaak, plus twee metalen platen voor in de koffer!

Het is trouwens een echte originele Volvo-trekhaak met typeplaatje en alles! Vond het zonde om dat ook te herspuiten, dus na het schoonmaken mooi afgeplakt zodat het weer glanst als nooit te voren!

Dus foto's gevraagd !

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 10:47 #785614 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Volvo 340DL van Karsten
1. trekhaak moet bij bumper op (daarvoor stalen bumperprofiel losmaken van plastic gedeelte,
2. 1 trekhaakgat komt overeen met het gat van de bumperbevestiging aan de balk,
3. voorpassen en dan zorgvuldig aftekenen andere gaten,

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2009 12:43 #785942 door V300 register
Iemand toch nog een foto'tje of in de mogelijkheid er ??ntje te schieten! Want nu de achterkant nog wat in elkaar zit...

Gisteren heb ik na de primer de trekhaak in Black High Gloss paint gezet en ook de twee platen die erbij waren in het zwart gespoten! Hij zag er op zich al erg goed uit, maar nu is hij wel echt goed en 100% roestvrij!
Ziet er opeens echt weer helemaal netjes uit en zo wil ik het hebben onder mijn auto!
Het resultaat mag er zijn, alleen is het mij nog niet gelukt om echt fatsoenlijk te spuiten, blijft op sommige plekken wat matter... Zou het wel eens fatsoenlijk willen kunnen, maarja, lassen wil ik ook kunnen (ga ik trouwens binnenkort doen want moet lassen aan onze kar!)... Kortom, ik wil meer dan dat ik kan leren op korte tijd!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC