show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
De Volvo 340DL van Karsten
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-07-2009 15:21 #787323
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Gisteren geprobeerd de trekhaak er maar is onder te hangen, maar helaas! Ik krijg hem er echt niet onder! Het is niet dat ik niet wil, of niet snap hoe! Maar ik kom gewoon nergens goed bij!
Doordat er iemand in mijn kont is gereden is alles verbogen net om de bouten die ik los moet halen om de trekhaak vast te krijgen...:flame:
Je kan er wel van gaan janken eigenlijk, want hoe dan ook MOET die trekhaak er voor 14 augustus onder hangen!
Ik ga vandaag dus maar even langs de carrosserie hersteller om een afspraak te maken om de herstellingen te laten uitvoeren. Hij mag dan ook ineens de trekhaak eronder hangen en dan doe ik de rest van da kablage wel voor de 9-polige stekker!
Ik heb net even in de vraagbaak en de Haynes zitten kijken of ik iets kan vinden hoe hem op te hangen, maar kan er niets van vinden. Kan er dus iemand (Anjo bijvoorbeeld!) de moeite even doen om een fototje te schieten van hoe de trekhaak nu vastzit! dat hij tenminste dat heeft om alles op te hangen... Ik wil niet dat hij straks verkeerde gaten gaat zitten maken in mijn carrosserie...
Doordat er iemand in mijn kont is gereden is alles verbogen net om de bouten die ik los moet halen om de trekhaak vast te krijgen...:flame:
Je kan er wel van gaan janken eigenlijk, want hoe dan ook MOET die trekhaak er voor 14 augustus onder hangen!
Ik ga vandaag dus maar even langs de carrosserie hersteller om een afspraak te maken om de herstellingen te laten uitvoeren. Hij mag dan ook ineens de trekhaak eronder hangen en dan doe ik de rest van da kablage wel voor de 9-polige stekker!
Ik heb net even in de vraagbaak en de Haynes zitten kijken of ik iets kan vinden hoe hem op te hangen, maar kan er niets van vinden. Kan er dus iemand (Anjo bijvoorbeeld!) de moeite even doen om een fototje te schieten van hoe de trekhaak nu vastzit! dat hij tenminste dat heeft om alles op te hangen... Ik wil niet dat hij straks verkeerde gaten gaat zitten maken in mijn carrosserie...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-07-2009 15:26 #787324
door V300 register
Als de auto een aanrijding heeft gehad, gaat 9 van de 10 keer de trekhaak er niet onder passen.
Simpelweg omdat de bouten waar de bumper mee vast zit, in een hele krappe ruimte zitten.
Dus als er iets verbogen is kun je er al niet meer bij..
en de passing van de bevestiging van de trekhaak steekt redelijk nauw...
groeten, Ben
Simpelweg omdat de bouten waar de bumper mee vast zit, in een hele krappe ruimte zitten.
Dus als er iets verbogen is kun je er al niet meer bij..
en de passing van de bevestiging van de trekhaak steekt redelijk nauw...
groeten, Ben
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-07-2009 15:50 #787325
door V300 register
Tja, dan mag de carrossier het oplossen! Heb intussen een montagehandleiding gevonden, dus dat is ook weer mooi!
De handleiding kan je hier vinden!
Foto's hoeven dus niet meer gemaakt te worden!
De handleiding kan je hier vinden!
Foto's hoeven dus niet meer gemaakt te worden!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-07-2009 15:27 #787648
door V300 register
Nog enkele vraagjes, voor de vakantie moet er echt nog een groot onderhoud gebeuren en dat ga ik dus ook doen, wat er onder andere op het programma staat is het volgende:
vv Luchtfilter MANN
vv oliefilter MANN
vv Bougies BOSCH
vv Bougie-kabels BOSCH
vv rotor
vv verdelerkap
voor deze items was ik ongeveer 80? kwijt! Ik heb gekozen voor kwaliteit en niet bezuinigd! Nu maar hopen dat ik er profijt van heb!
Al wat ik uit mijn auto haal, inclusief de olie, gaat integraal naar de andere DL, want met die kapotte koppakking wil ik eerst de zooi even testen en zo oud is mijn eigen materiaal ook nog niet (nog lang niet versleten!)
vv olie
vv olie Vario
vv koelvloeistof
kleppen stellen
vario afstellen
koppeling afstellen
banden controleren plus op druk zetten
verlichting nakijken
algemene motor controle op lekkages
...
Wie vult nog verder aan?
Waar mijn vraag nu over gaat! De koelvloeistof die er nu inzit is echt bagger/prut en moet er dus echt fatsoenlijk uit voordat ik er nieuwe ingooi.
Hoe doe ik dat het beste? Eerst busje cleaner erin, wat rijden en dan spoelen?
Maar hoe spoel ik nu het best! Radiator spoelen is simpel, maar het blok zelf is wat anders met die gesloten thermostaat, de slang erin en gassen resulteert dus in alles terug in je smoel krijgen!
Iemand die mij dus kan vertellen hoe je echt goed kan doorspoelen?
vv Luchtfilter MANN
vv oliefilter MANN
vv Bougies BOSCH
vv Bougie-kabels BOSCH
vv rotor
vv verdelerkap
voor deze items was ik ongeveer 80? kwijt! Ik heb gekozen voor kwaliteit en niet bezuinigd! Nu maar hopen dat ik er profijt van heb!
Al wat ik uit mijn auto haal, inclusief de olie, gaat integraal naar de andere DL, want met die kapotte koppakking wil ik eerst de zooi even testen en zo oud is mijn eigen materiaal ook nog niet (nog lang niet versleten!)
vv olie
vv olie Vario
vv koelvloeistof
kleppen stellen
vario afstellen
koppeling afstellen
banden controleren plus op druk zetten
verlichting nakijken
algemene motor controle op lekkages
...
Wie vult nog verder aan?
Waar mijn vraag nu over gaat! De koelvloeistof die er nu inzit is echt bagger/prut en moet er dus echt fatsoenlijk uit voordat ik er nieuwe ingooi.
Hoe doe ik dat het beste? Eerst busje cleaner erin, wat rijden en dan spoelen?
Maar hoe spoel ik nu het best! Radiator spoelen is simpel, maar het blok zelf is wat anders met die gesloten thermostaat, de slang erin en gassen resulteert dus in alles terug in je smoel krijgen!
Iemand die mij dus kan vertellen hoe je echt goed kan doorspoelen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-07-2009 15:28 #787649
door V300 register
Heb je het spul al gekocht? Ik heb nog een set z.g.a.n bougiekabels origineel Volvo liggen, maar deze passen niet op mijn bougies...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-07-2009 15:30 #787650
door V300 register
Ik wil ze gerust van je overnemen Jos! Volgende evenement ofzo... Nu heb ik nieuw spul, maar als ik de groene in orde heb voor mijn vriendin, dan krijgt die ook alles nieuw!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-07-2009 15:32 #787651
door V300 register
Ik kijk wel of ik je nog eens tegenkom. Ik ben niet veel op evenementen te vinden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-07-2009 15:34 #787653
door V300 register
We zien dan wel nog! wie weet kan je er iemand anders nog gelukkig mee maken! Ik heb ze nu toch niet nodig eigenlijk!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2009 20:19 #787690
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 340DL van Karsten
Waarom haal je de thermostaat er niet even uit zodat je kunt spoelen?
Kun je die daarna gelijk vervangen.
En vergeet je remvloeistof niet.
Kun je die daarna gelijk vervangen.
En vergeet je remvloeistof niet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-07-2009 21:08 #787699
door V300 register
denk dat remvloeistof ergens rond kerstmis vervangen is, dus ik denk niet dat die nodig is! Trouwens heb ik laatst nog de remmen een stuk gereviseerd en toen is er ook een deel van de vloeistof vervangen, wel niet helemaal natuurlijk...
Is dat echt nodig?
Is dat echt nodig?
Moderators: Mark Smeets