show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 340DL van Karsten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2009 21:09 #787700 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Neuh, niet echt nodig als dat een half jaar geleden nog gebeurd is, en laatst nog een deel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2009 23:29 #787713 door V300 register
Kijk, dat valt dan allemaal wel weer mee!

Verleden week nog even achter de veren van de verzekering gezeten, ik wil geld zien!
Hoe dan ook wil ik hem rond de 26 naar de garage kunnen brengen voor herstelling, geld gevangen of niet! Het moet gewoon is gebeuren!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2009 09:15 #791252 door V300 register
Dit weekend mezelf maar weer even achter mijn 340 gezet, met de simpele reden dat hij voor de 14de augustus volledig in orde moet zijn voor mijn vakantie! De volledig herspoten trekhaak ligt al weken op montage te wachten en ook de herstellingen van het plaatwerk moeten dringend gaan plaatsvinden, dus maar aan het werk gegaan!

Om beide te kunnen doen, was het nodig om de achterbumper te verwijderen! Ik had het een week of 2 terug al willen doen, maar toen was het echt een K*Tklus!
Deze keer was het niet anders, maar het moest gewoon gebeuren! Dus ik rond een uur of 3 mijn spullen gepakt, de auto goed gezet en aan de slag gegaan!
Jongen Jongen Jongen, wat een rotwerk! Heel de achterkant was als het ware rond de moeren geplooid en op de meeste plekken kon ik er maar net achter met een ringsleutel om hem vast te houden!
De rechterkant (niet uitlaat-kant) ging op zich nog redelijk vlot, dat met een goeie dosis WD40, pure spierkracht en als hij eenmaal wat los was, accuboor en juiste dop erop om het geheel verder los te halen.
Toen de andere kant en oh god wat een ramp! Vloeken, schreeuwen en tieren!
Nog minder plaats (vanwege het verbogen plaatwerk), nog vastere moeren en bouten, een domme uitlaat die overal in de weg hangt... Kortom, gewoon echt grote miserie!
Uiteindelijk, met veel prutsen, slaan en vloeken lost de eerste relatief eenvoudig, maar bij de tweede was het gewoon echt nipt! Achteraf gezien was de moer bijna helemaal rond gesleten en dat terwijl ik echt een juiste ringsleutel en dop heb gebruikt. Eindstand! Karsten 1, auto 0! Al heeft dit grapje mij wel bijna 3.5 uur hard werk gekost.

Nu ligt de bumper dus gewoon ergens bij de rest en is de auto kaal aan de achterkant! Pas dan valt eigenlijk op hoe hard die bestelwagen er wel ingeknald is! echt alles is verbogen en ik vrees dat het voor de schadehersteller niet eenvoudig zal zijn om dat weer mooi recht te krijgen!
Op deze manier past de trekhaak er ter eerste ook niet onder en dat is natuurlijk wel de bedoeling.

Ik ga in ieder geval vanavond langs de carrossier om een afspraak te maken! Dan thuis nog alle slechte plekken (lees krassen in lak, kleine roestpuntjes...) in kaart brengen en dan kan hij deze ineens mee in orde zetten...

Foto's heb ik nog niet, maar ik maak er vanavond enkele zodat jullie kunnen zien hoe erg de schade is!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2009 09:23 #791253 door V300 register
Ja, Karsten, is bekend dat dit een minder leuke klus is, zeker als de boel
krom gereden is. Die uitlaat, ik denk de einddemper, had je nog kunnen
demonteren alvorens met de trekhaakbouten te beginnen.
Bij een 360 is er nog minder plek, daar zit de reservewielbak in de weg.
Maar nadat de schade hersteld is, kun je de achterzijde wel goed met
de tectylbus behandelen, ook even de achterlichten verwijderen en dan
lekker volspuiten.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2009 09:25 #791254 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Volvo 340DL van Karsten
Ik heb een achterkant liggen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2009 09:39 #791255 door V300 register
Dankjewel voor het aanbod Erik, ik zal het onthouden voor mocht het nodig zijn! Volgens de schadehersteller was het niet nodig, maar natuurlijk had hij de acherbumper er nog niet afgehad! Nu kan hij het vanavond zien, dus dan moet hij het maar zeggen!

De Over de einddemper heb ik idd staan twijfelen om hem er onderuit te halen, maar heb hem uiteindelijk laten zitten omdat ik hem mss anders niet opnieuw fatsoenlijk dicht krijg, het is dus zo ook gelukt en om de 'verspilde' tijd heb ik het dan niet! Als ik er dan 3.5u mee bezig ben, dan zijn dat al optimistisch gezien 2 garage-uren die ik niet meer hoef te betalen!

Verder vermoed ik wel dat de schaderhersteller kundig genoeg is om de juiste behandeling toe te gaan passen ivm met tectyl... Eerst vanavond maar is gaan luisteren wanneer hij eraan kan beginnen! En Francois, de achterlichten moeten er sowieso af, want die zijn beschadigd en dienen vervangen te worden!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2009 07:38 #791372 door V300 register
Gisteren naar de schadehersteller geweest en een afspraak gemaakt! Maandag moet de auto bij hen zijn en dan gaan ze ermee aan de slag!
Waar ik toch wat schrok van de schade, zei die mijn alleen maar: "Dat valt h??l goed mee!"
Tja, het bewijs dat onze auto'tjes toch echt wel heel erg stevig zijn!

Eerst was er maar sprake dat ik maar na de 25ste augustus zou kunnen komen, omdat ik ondertussen een vervangauto moest hebben, maar die waren allemaal al uitgeleend. Toen viel mijn euro-cent dat mijn ouders weg waren en ik mijn ma haar auto kon gebruiken! Ford Ka, waarvan de chassisbalken in mindere staat zijn dan van mijn 2x zo oude 340! Qua imago vind ik de Ka alles behalve een upgrate, maar het is vervoer!

Vrijdag ga ik weer wat spullen inslaan voor het onderhoud, Olie en koelvloeistof staan nu op het lijstje, maar nu is de vraag, welke olie!
10W40 dacht ik dat wel goed zou zijn, maar hoe zit het met de samenstelling! Volledig syntetische oli?n waren uit den boze geloof ik, maar wat hoort er dan wel in?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2009 10:27 #791388 door E. van Oostveen
idd. half synteet. Ik gebruik Quartz 7000 van Total.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2009 10:51 #791390 door V300 register
Ik weet niet wat de mijne word, ik was van plan een 20-tal liter te gaan halen in de Makro ofzo...In bulk inslaan, want met die tweede 340 en mss nog een 360:woops:
Als het aan mij ligt, dan staat hij er dit weekend al, maar als mijn ouders dan terugkomen van vakantie en er nog een 360 bij zien staan... Dan zwaait er wat vrees ik!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2009 11:02 #791393 door E. van Oostveen
Ach, die extra 340 is toch van een goede vriend, die nu op vakantie is en zijn auto midden in Brussel niet durfde te laten staan. Ik sla altijd een tonnetje van 50 ltr in. Maar dat is voor jouw wellicht iets te gortig. Alhoewel je deze kunt overdoen in vijf- en 1 ltr can's en deze dan kan verkopen en een voorraadje in iedere auto kunt aanleggen. Nooit zonder (extra) olie rijden; dat is oliedom rijden.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC