show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 340DL van Karsten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2009 07:50 #777828 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten

Bodejodel;104961 schreef : Een paar duizend? Reken eerder op een paar honderd euro...

Lees het nu pas, ik bedoelde idd een paar 100?! Heb een typfoutje gemaakt...
Dat ander bedrag mogen ze mij ook gerust geven by the way, mij horen ze dan nooit meer iets negatiefs zeggen over een autoverzekeraar! hehe

Ik ga vanavond direct langs de schadehersteller om een afspraak voor de expertise te maken! Hoe sneller hoe beter, want dan komt er tenminste wat schot in de zaak!

Dit weekend heb ik in ieder geval de auto een beurt gegeven! Helemaal rondom gestofzuigd en dan alle plekken waar ik nog niet echt gewassen had, met een doek te lijf gegaan! Ook al een stukje van het motor-ruim gedaan met het water dat nog over was! Om wouter te kunnen evenaren heb ik echter nog wel heel veel werk...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2009 16:05 #777888 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 340DL van Karsten

Dendorssers;105198 schreef :
Dit weekend heb ik in ieder geval de auto een beurt gegeven! Helemaal rondom gestofzuigd en dan alle plekken waar ik nog niet echt gewassen had, met een doek te lijf gegaan! Ook al een stukje van het motor-ruim gedaan met het water dat nog over was! Om wouter te kunnen evenaren heb ik echter nog wel heel veel werk...

De auto van binnen schoonmaken, daar heb ik toch zo'n hekel aan... (daarom doe ik het ook vrijwel nooit) .

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2009 16:49 #777895 door V300 register
Na een tijdje moet je wel, anders pas je er zelf niet meer bij.

Slimme actie, voor de expertise slag schoonmaken en blijven vertroetelen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2009 22:56 #777946 door V300 register
Hehe, je snapt hem Jan! Maar het was niet alleen daarom, het was ook gewoon nodig! Er lag overal een hoop zwart stof! Gewone viezigheid dat door de open raampjes en door de ge?mproviseerde filter naar binnen is geblazen!

Vandaag langs geweest en de schadehersteller heeft alvast foto's gemaakt! Hij gaat nu aan de hand daarvan een bestek opmaken en dat geeft hij dan door aan de verzekering die het op zijn beurt doorgeeft aan de tegenpartij. Zij zullen de expertise moeten uitvoeren blijkbaar, want mijn verzekering heeft geen overeenkomst met de andere partij! Een beetje verzekeringstechnisch geleuter dus! Komt allemaal wel goed en dan heb ik wat meer tijd om de Volvo 340 (alias 'De Bunker' vanwege zijn robuustheid) nog wat mooier te maken voor de expertise! Niemand zegt dat valspelen niet mag en ik al zeker niet dat het niet soms kan lonen!:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2009 23:04 #777950 door V300 register
En anders, heb je rechtsbijstand bij de verzekering? (of zo, los?)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-05-2009 07:44 #777971 door V300 register
Ik heb een uitgebreide rechtsbijstand bij DAS! Die heb ik maar even bij mijn ouders geparkeerd, dat was goedkoper dan hem nemen bij mijn eigen verzekering! En met DAS hebben we thuis al heel goeie ervaringen, dus dat in combo met de uitbreiding, zal dat zeker wel goedkomen! Het is ook niet dat ze kunnen zeggen dat ze niet in fout waren!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-05-2009 09:17 #777979 door V300 register
Voorkomen is beter dan genezen, maar als dat voorkomen niet lukt, kan je beter een goede verzekering hebben. (ik zit ook bij ze ;) )

Succes in elk geval, gaat vast goed komen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2009 11:03 #778600 door V300 register
Ziezo, een weekendje ardennen achter de rug en dat allemaal met het trouwe Volvo-maatje! Hoewel mijn vrienden er weinig tot geen vertrouwen in hadden (ik werd zelfs verplicht om een doppenset mee te sleuren), maar heeft hij uitstekend gepresteerd! In het oprijden gewoon rustig 110km/h gereden en zo heerlijk naar de ardennen gereden! Was zo'n 150 km en er was helemaal niets aan te merken op de auto! Het was een zalige rit!

Ook daar heeft hij niet stil gestaan, elka dag een 30 tal kilometer bergweggetjes richting de klimmassieven, met 4 man in de auto, plus de bepakking... Wat een heerlijk ding zo'n Volvo 340! Veel kofferruimte, een gemak om mee te cruisen en een lekker zitcomfort... Alleen was Airco soms wel wenselijk, vooral nadat hij een hele dag vol in de zon heeft moeten staan!
Verder heb ik gemerkt dat hij nog leuker rijdt als hij beladen is, vooral in de bochten, met 2 personen op de achterbank, plakt hij beter op het wegdek en zijn scherpe bochten nemen met 70km/h niet meer levensgevaarlijk, maar gewoon echt leuk!

Ik heb heel het weekend zorgenloos kunnen rijden, zonder enige vorm van problemen! de doppenset was dus voor niets mee (zoals ik wel had gedacht!) Echter zit er ergens onder het dashbord een kleine tik/rammeling waarvan ik de oorzaak nog niet ken! Hij zat er al langer, maar is nu wat erger geworden! Het is niets structureels denk ik, want als ik de plastic stuurkolom-afdekplaat tegenhoud met ??n vingertje, dan stopt het direct! Binnenkort maar is even kijken of ik het er helemaal uit kan krijgen...

Ook stond hij op de camping lekker tussen os tenten in en fungeerde hij als opbergruimte, zitbank enz... Ik post binnenkort wel is een foto van de auto in actie (als zitbank e.a.)...
Kortom, om een lang verhaal kort te maken! Op het einde van het weekend waren alle scepticie overtuigd van de 340! :y: Mijn beste vriend stond ook al te kijken en volgens mij zag hij een mooie 340 ook wel best zitten! Nog is even wat laten bezinken en wie weet... hehe!:yummie:

Een update over het ongeval is er nog niet! Maar ik ga in ieder geval vandaag langs om een afspraak te maken voor een expertise! Ik verwacht dan dat het niet zo lang meer zal duren en hoop dan ergens binnen twee weken in het weekend een tripje naar landhorst te maken om bij Erik de benodigde onderdelen op te halen! Met een beetje geluk komen daar dan ook nog een setje mooie LM velgen bij die ik dan mss ook kan gaan ophalen! Kortom, alles komt goed en alles wordt weer beter! yeehaa!yeehaa!

Zoals beloofd wat foto's, blijkbaar staat de auto er nooit helemaal mooi op, maar you get the point when you see this! hehe

Shot at 2009-05-26
Cruisen in de heuveltjes! Kijk naar dat relaxte handje! hehe

Shot at 2009-05-26
Vrienden in de kofferbak, alias zithoek!

Shot at 2009-05-26
Volvo, makes people LOVE!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2009 09:01 #779760 door V300 register
Gisteren weer tot een heel vervelende conclusie gekomen! Na een weekendje aan zee met mijn vriendin (tripje met de auto) wou ik de volgende dag het motorruim nog wat verder schoonmaken! Maar wat valt mij daar toch op!
Reservoir van de koelvloeistof is helemaal leeg! Conclusie: Lekke radiator!

Voor diegene die oplettend zijn, zat er een 2de handse van de sloop in en deze is dus blijkbaar ook niet meer goed en lekt dus ook! De radiator die er in eerste instantie inzat (origineel) had ik toen gesoldeerd en getest, maar of hij helemaal 100% kan ik ook niet zeggen natuurlijk! Uit pure wanhoop heb ik deze dus echter weer moeten inbouwen in de hoop dat ik A goed genoeg kan solderen of B dat ik redelijk kan solderen en hij het uithoudt tot ik een nieuwe of 2de handse kan vinden. Ik vind het in ieder geval knap Kl*TE!

Dit kan ik wss niet op de verzekering afschuiven zeker?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2009 09:27 #779766 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 340DL van Karsten
Zeker weten dat de radiateur lek is?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC