Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Bodejodel;145198 schreef : Dan heb je zeker de drukbezochte poetsdag van vorig jaar gemist?
Poetsdag?, drubezocht?, ik weet van niets, vertel eens........:+
@Mark, ja eerst de auto helemaal strak restaureren natuurlijk, houd onder andere jouw topic ook zeker in de gaten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Interieur lampjes!
Eerst staat er een lange poetsdag op de planning maar binnenkort ook maar eens een elektra dagje in de agenda zetten om oa; 'sport' schakelaar, stoelverwarming en deze interieur lampjes aan te sluiten.
- Mark Smeets
- Moderator
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Voor de kofferbak moet ik nog even bedenken hoe het aangesloten zal gaan worden omdat ik geen gasdemper heb met een schakelaartje (wel 12V), de overige bekabeling met connectors liggen al in de kabelboom op de betreffende plekken.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ik PB je even.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Die binnenkort maar eens monteren en dan hopen dat het probleem met een moeizaam aanslaande motor verleden tijd is, zie ook: Moeilijk_starten_na_paar_dagen_stilstand
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Het valt me nog best wel mee, aande binnenkant van de velg zijn de lasranden en rondom de sier gaten zijn de velgen nog roest vrij.
Van de zomer weer even een stuk schuurpapier er overheen, een nieuw laagje velgenlak en blanke lak erop en dan kunnen ze er in november weer onder.
Verder nog bij de Volvo dealer geweest om de banden rondom te laten balanceren, rijd weer een stuk prettiger nu, geen getril meer in het stuur en ook hebben ze me nog een paar nieuwe ruitenwisser bladen mee gegeven (het rechter wisserblad hangt er nu op half zeven bij...

- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
1: Wassen
2: Cleanen (de lak met een chemisch product diep reingen)
3: Polijsten
4: Polishen (de lak 'voeden')
5: Waxen
Na het wassen en drogen eerst met speciale detail tape de delen die niet in aanraking mogen komen met de poets middelen afgeplakt en daarna de paint cleaner erbij gepakt:
Op de volgende twee foto's is te zien wat het verschil is tussen het gewasssen deel en het deel wat met de paint cleaner behandeld is:
Wat aardig knap lijkt na het wassen blijkt dus nog best vuil te zijn, zo zag het water eruit waarin ik de pad steeds even bevochtigde tussen de verschillende panelen door:
Swirls op de motorkap en ook het dak is er mee bezaaid, deze ben ik te lijf gegaan met onderstaand product:
Na een aantal uren flink te keer gaan waren de swirls minder aanwezig of in ieder geval wat minder diep maar om een echt resultaat te behalen zal er volgend voorjaar toch echt een excentrische poetsmachine aan te pas moeten komen.
De resultaten na het polijsten:
De stap die hierna kwam is het polishen:
Daarna nog de volgende foto's genomen en om 19:30 gestopt na een dag lekker bezig geweest te zijn:
De volgende dag weer met frisse moed verder gegaan en de auto in de wax gezet, daarna nog de bumpers in de lijnolie gezet en toen was ik er figuurlijk wel even klaar mee, de overige kunststof delen, deur en kofferbak randen komen een andere keer nog aan bod.
Huh???....het stuur rechts?.........:+
Nog even een interieur plaatje erbij:
Alle spullen weer terug in de kast met de rest van de poets en o.a. smeer middelen:
Gisteren avond had ik nog even een hele korte mini-meet met Laurens die onderweg naar Den Haag even het volgende onderdeel kwam afgeven op de carpoolplaats:
En het gedeelte waar het om te doen is:
Nogmaals bedankt Laurens!
Zo werkt het te installeren lampje straks zoals het hoort.
Na 12 uur poetsen staat de 340 er weer een stukje beter bij, zijn mijn hoofd en armen lekker bruin-rood en ben ik blij dat de volgende 'auto-dag' weer een klus dagje word; vervangen van de brandstof pomp en het aansluiten van de interieur lampjes is het plan.