show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-05-2010 16:56 #829391 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ja inderdaad zoiets, door de 'caravan' schakelaar zal de CVT alleen nog maar de verhoudingen veranderen m.b.v. de centrifugaal gewichten en de trek-spanning van de riemen.

Het toerental zal dan dus wat hoger blijven ( bij mij ca 3500 RPM bij 50km/h) onder gelijkblijvende omstandigheden bij een snelheid tot ca 100 km/h
(daarboven doet het nog aanwezige vacu?m weinig meer)

Dit in tegenstelling tot de bergrem schakelaar waarbij de CVT geforceerd word een kleinere overbrengingsverhouding te kiezen en het toerental dus ook behoorlijk veel hoger zal zijn
( bij mij ca 4000 RPM bij 50 Km/h )

Met de bergrem aan is er dus een soort van 1/2e versnelling en met de caravan schakelaar een soort van 3e waarbij de centrifugaal gewichten er nog voor blijven zorgen dat er wel opgeschakeld word.

Zo kun je dus bij het stoplicht net wat sneller accelereren (vandaar ook soms de term 'sportschakelaar' of zonder dat de opschakelspoel staat te 'klapperen' in de file rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-05-2010 16:36 #829565 door Wouter Borsje
Zo, de laatste spullen gehaald om volgende week de brandstofslangen te kunnen gaan vervangen, 4 meter slang en een stuk of wat slangklemmen:

En aan het rek bij de automaterialen zaak hing ook het ??n en ander aan gereedschap, een dop 19 komt straks bij het verwisselen van de wielen goed van pas dus deze ook op de balie gelegd.
Wat kost deze meneer de verkoper?.....? 7,50 ex BTW....ehhhh :crazy2:

Voor een doppie best een paar centen maar ik heb me laten vertellen dat de kwaliteit er ook wel mag zijn:

Verder kwam ik op een ander forum deze foto nog tegen: :D

Een zo te zien Hongaarse Toyota Corolla die in een identiteit crisis verkeerd...:+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2010 17:15 #829570 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wouter, ik heb laatst is een dop gekocht voor bougies te verwijderen, was van Facom en er zat zo'n rubberen houdertje in dat ervoor zorgt dat bougies erin blijven hangen... Koste, 17 euro ex BTW...

afgerekend en meegenomen, maar wat een goed ding! Kwaliteit kost gewoon geld en ik ben klaar met bezuinigen op goedkoper spul! Dat goedkoop spul past nooit goed, breekt bij de minste kracht... Liever spul dat een leven lang mee gaat!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2010 17:28 #829572 door V300 register
Laatst nog 20 euro voor sleutel 20 betaald....

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2010 18:27 #829575 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wouter, voor je wielmoeren is een hoge dop veel makkelijker!

stahlwille is idd wel leuk spul, vind persoonlijk wel de ratels wat minder:)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-05-2010 18:50 #829578 door Wouter Borsje

Dendorssers;143799 schreef : Kwaliteit kost gewoon geld en ik ben klaar met bezuinigen op goedkoper spul! Dat goedkoop spul past nooit goed, breekt bij de minste kracht... Liever spul dat een leven lang mee gaat!

Daar heb je ook helemaal gelijk in Karsten, ik schrok er alleen even van, had eerder iets van ? 3,50 verwacht

AvdAkker;143804 schreef : Wouter, voor je wielmoeren is een hoge dop veel makkelijker!

Toch wel....ik zat nog te twijfelen over zo'n setje speciaal voor wielmoeren die met kunststof zijn afgeschermd om beschadigingen aan de (lichtmetalen) velg te voorkomen.

Dat komt dan volgende maand nog, voor deze maand zijn de auto centjes even op ( heb ook nog wat besteld om de auto straks wat professioneler mee te poetsen/detailen)

Bedankt voor de tip in ieder geval Anjo :y: (had het je beter van te voren even kunnen vragen zoals ik meestal wel doe...)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2010 21:52 #829603 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
?7,50 voor een Stahlwille dop vind ik juist erg meevallen! :D
Als je een kort verlengstuk op deze dop zet hoef je er niet nog eens een hoge dop bij te kopen.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-05-2010 22:03 #829605 door Wouter Borsje
Van de automaterialen zaak heb ik nog een folder meegenomen met onder andere Facom gereedschap, dat geeft een beetje inzicht in de prijzen voor het betere gereedschap :yesyes:

Dat krijg je er van als je alleen maar bekend bent geweest met het 'betere' Gamma/Praxis/Karwei etc gereedschap.

Dan maar lekker beetje bij beetje wat goed spul bij elkaar sparen.....
(mompelt nog iets over een makita warmee je in elke muur met het gootste gemak een gat klopt/boort)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2010 22:55 #829609 door V300 register

Wouter76;143834 schreef : (mompelt nog iets over een makita warmee je in elke muur met het gootste gemak een gat klopt/boort)

Daar zeg je zoiets, ik wil ook nog wel eens zo'n Makita slagmoersleuteltje op batterijen... Op het werk heb ik er al verschillende gebruikt en lijkt mij echt zalig tom hiermee roeste bouten te lijf te kunnen gaan... PRRRRR Los is hij!
Helaas kosten die beestje meer dan 500 euro... al kan ik ze via het werk nog wel kopen voor een euro of 200 minder, maar toch...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2010 23:14 #829613 door V300 register
Gewoon een slagschroevendraaier is genoeg toch? Ik gebruik dat ding voor alles dat een beetje vaster dan normaal zit.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC