show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-07-2010 11:22 #837291 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Bedankt voor het compliment, maar ehm elke week dan ook weer niet hoor, zou zelfs mij te gortig worden.

De volgende poetsdag zal pas weer zijn voor de herfst invalt dus dat duurt nog wel even.

Enne...foto's in jouw topic van de vers gepoetste 340?

Ben natuurlijk wel erg benieuwd naar het resultaat!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-07-2010 11:32 #837292 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dacht al dat je het zou vragen, heb geen foto's gemaakt dit weekend, iets met mijn pa en zijn vingers in het draaiende mes van de grasmachine...

Was lekker opstaan, want mijn ouders stormden binnen op mijn kamer, mijn pa met een bebloede handdoek en mijn ma maar schreeuwen, "Karsten kijk er is naar!"
Handoek weg, even schrikken, (direct wakker trouwens) en roepen: "inpakken en wegwezen" en maar gauw naar de spoed!
Gelukkig is het maar een stuk vlees van de middenvinger, geen breuken, geen bot geraakt, nagelbed OK... Was toch een onaangenaam zicht!

Reden: mechanisch falen van rem op benzinemaaier! (wss touwtje in het remsysteem geraakt)! Bij thuiskomst kreng maar opgeladen en onmiddellijk naar hersteller gebracht!
Pa wou even kijken wat er scheelde met het mes... Normaal kan dat met lopende motor, want mes staat dan binnen enkele seconden stil, maarja... doet hij al 30 jaar zo, maar nu opeens... BLOED!

Kortom, straks maar is een foto'tje maken!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-07-2010 12:06 #837294 door Wouter Borsje
Sodeknetter wat een verhaal zeg, gelukkig is het nog relatief goed afgelopen.

Ja, goed idee een paar foto's in je eigen topic plaatsen, kunnen we het resultaat eens aanschouwen :yesyes:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-07-2010 14:52 #840526 door Wouter Borsje
Zo, afgelopen weken niet veel (lees: niets) gedaan tot afgelopen vrijdag en gisteren.

Wat is er gebeurt: (afgezien van het wassen van de auto)

- Deurrubbers vervangen.
- Handgreep rubbers vervangen.
- Deurbakjes gemonteerd.

Twee weken geleden heb ik tijdens een mini meet in Ulft van Anjo de deurrubbers mogen ontvangen, na het wassen van de 340 (mocht ook wel weer eens na een ruime maand) maar eens begonnen met het vervangen daarvan.

Oude rubber er af en de rand waar het rubber onmheen zit natuurlijk eerst naar goed gebruik schoongemaakt en gepoetst:

En het nieuwe rubber er op gerost...ehh netjes vastgezet:

Dat ziet er even wat anders uit, lekker dik rubber ook en de deur gaat aan deze kant nog zonder dicht zonder hem uit zijn scharnieren te smijten, sluit weer lekker strak zeg maar.

De linker deur sluit nog een tikkie strakker maar aangezien de deurvanger schroeven het niet met de schroevendraaier eens waren over de samenwerking heb ik dat voor nu maar even zo gelaten (nog even een keer opnieuw proberen met een iets grotere kruiskop)

Dan de deurgreep rubbers, zo ziet eentje van 22 jaar oud er uit:

In het deurgreep rubber topic heb ik jullie om raad gevraagd voor wat betreft het demonteren van de deurgreep voor dit klusje, welnu; totale demontage is hiervoor absoluut niet noodzakelijk, het losdraaien van onderstaande schroef is afdoende:

Hiermee komt de deurgreep net voldoende vrij van de deur om het oude rubbertje eraf te halen en het nieuwe te plaatsen.

Natuurlijk naar goed gebruik eerst even de onderliggende rand schoongemaakt en gepoetst en toen kon het nieuwe rubbertje plaatsnemen.

Op onderstaande foto kun je zien hoe het rubber gemonteerd moet worden:

Na montage ziet het er dan zo uit:

Verder lagen er ook al een hele tijd een paar deurbakjes in de kast te wachten om op de deuren geschroefd te gaan worden dus nu het deurpaneel er af lag dat ook meteen gedaan:

Wat meer afleg ruimte is wel fijn en het geeft de deur ook net wat meer 'body'.

Was weer twee middagjes leuk klussen aan de 340, binnenkort nog maar eens zo'n klus sessie inplannen met dan onder andere:

- Monteren gasdemper achterklep met aansluiting kofferbak verlichting.
- Monteren en aansluiten interieur lampjes (contactslot, handschoenenkastje en kofferbak)
- Aansluiten stoelverwarming
- Monteren en aansluiten caravan/'sport' (lees; verbaasde blikken bij een verkeerslicht) schakelaar.

Heb er nu al weer zin in!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2010 18:09 #840529 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Het ziet er zoals gewoonlijk weer piekfijn uit als je bezig geweest bent!
Je hebt toch wel achter de deurpanelen en aan de binnenzijde van de deuren gepoetst he? Want dat ziet er op die 6e foto wel erg vies uit... :D

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-07-2010 19:05 #840530 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
jeroen.,je hebt gelijk van die 6e foto.. :D schaam je wouter..:lol:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-07-2010 09:43 #840579 door Wouter Borsje

Bodejodel;150195 schreef : Het ziet er zoals gewoonlijk weer piekfijn uit als je bezig geweest bent!
Je hebt toch wel achter de deurpanelen en aan de binnenzijde van de deuren gepoetst he? Want dat ziet er op die 6e foto wel erg vies uit... :D

Dank je voor het compliment Jeroen!

Hahahaha ja achter het plastic folie is het aardig smerig ja, voor een toekomstig 'projectje' gaan de deurpanelen er nog een keer af, dan gaat ook de folie er even vanaf en zal het dan zeker niet laten het plaatwerk daaronder in ieder geval even schoon te maken. :yesyes:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-07-2010 14:07 #841187 door Wouter Borsje
Morgen ochtend moet het dan gaan gebeuren; de carburateur een paar dagen losmaken van de 22 jaar durende innige omhelzing met het inlaatspruitstuk.

Dus maar even de eettafel omgedoopt tot werkbank:

Best spannend, hopelijk gaat alles goed...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2010 12:29 #841228 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
ha, zie ik daar een ultrasoonreiniger? :P

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-07-2010 14:55 #841240 door Wouter Borsje
Jazeker, dat heb jij heeeeel goed gezien :D

Ik heb nog geen enkel idee hoe effectief deze zal zijn maar daar kom ik morgen of overmorgen wel achter als de carburateur en de losse ondedeeltjes er in gaan.

Overigens zie je op de hoek van de tafel links ook nog twee doosjes staan, hierin zitten voor de carburateur en messing onderdeeltjes (sproeiers etc) de schoonmaak vloeistoffen die in een kleine hoeveelheid toegevoegd worden aan het demi-water in de ultrsoon reiniger.

Ik hoop hiermee de carburateur en alle er af gehaalde onderdelen goed gereinigd te krijgen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC