Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Niels;136907 schreef : En wat te denken van die striping!
AvdAkker;136912 schreef : gezien wouters poetstalent twijfel ik enorm aan striping op zo'n prachtig witte koets; denk dat zonder optisch gewoon veel strakker is
spatlappen daarentegen zou wel leuk zijn ja; van binnen en buiten glanzend zwart met perfecte witte letters "wouter stijl" uiteraard!
elpee;136916 schreef : Scheelt je wel wat schoonmaken als die spatlappen er op zitten
Nee die striping zou ik niet op de auto willen hebben, die heb ik er binnen de kortste keren vanaf gepoetst...

En ik vind het ook niet mooi staan (op mijn auto althans), zo heb ik ook al eens getwijfeld of ik het merk en type naam plaatje er van af zal halen maar laat die toch maar lekker zitten. (mensen die achter me rijden mogen best weten dat het een Volvo :340: is ) :yesyes:
Jazeker, als er al spatlappen onder komen te zitten dan ga ik het natuurlijk weer zo mooi mogelijk maken!
En dat dan het gedeelte van het plaatwerk onder de hoek van de achterbumper wat minder snel vies word is ook mooi meegenomen.
Voordat ik deze foto tegenkwam kende ik het bestaan van die spatlappen op een 300 helemaal niet ( of niet goed opgelet...), misschien toch maar eens kijken deze zomer of deze nog ergens te verkrijgen zijn.
En dan is verder nog de vraag; zijn de spatlappen op zowel voor als achterste wielkasten verkrijgbaar en/of is het mooier alleen spatlappen op de achterste wielkasten te monteren?
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Zelf heb ik ook al een setje klaarliggen; waardeloos dat je na ??n wegopbreking de wagen compleet onder de modder hebt. Vooral als er net een tractor van het land de weg op is gereden bij vochtig weer wordt de auto gezandstraald.
Overigens is het wel raadzaam om twee keer per jaar de spatlappen er even af te halen en het plaatwerk erachter schoon te maken.
- Mark Smeets
- Moderator
-
volvofiel;137205 schreef : Overigens is het wel raadzaam om twee keer per jaar de spatlappen er even af te halen en het plaatwerk erachter schoon te maken.
Dat hoef je iemand die 1 keer per jaar zijn lampen en bumpers verwijderd om erachter te poetsen echt niet te zeggen hoor

- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
pffff... al die luxe problemen

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
volvofiel;137205 schreef : Je kunt ze beter gelijk ook aan de voorkant maken; scheelt steenslag en vuil op de dorpel en portieren.
Overigens is het wel raadzaam om twee keer per jaar de spatlappen er even af te halen en het plaatwerk erachter schoon te maken.
Bedankt voor de tip Joost, ja het is natuurlijk ook weer een plek waar zich vuil kan verzamelen.
v0lv0freak;137208 schreef : Dat hoef je iemand die 1 keer per jaar zijn lampen en bumpers verwijderd om erachter te poetsen echt niet te zeggen hoor
Hahaha ja dat zou je zeggen he, al was dat een actie die ik niet elk jaar ga doen hoor (hooguit de voorbumper er nog af voor het verplaatsen van de buitentemperatuur sensor)
Wel is het plan om dit jaar de motorkap te demonteren zodat die aan de 'binnenkant' schoongemaakt en gepoetst kan gaan worden. [ATTACH]2204[/ATTACH]
Ook de ventilator voor de radiator inclusief bevestigingssteun wil ik er af gaan halen en misschien de steun van een nieuw laagje zwarte verf gaan voorzien.
Kortom; weer genoeg plannen voor komend seizoen!
Gr; Wouter.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Eindelijk na twee zware jaren waarin ik met lede ogen aan heb moeten zien hoe de achterbank ontsierd werd door ??n kapotte en lelijke en daarnaast nog een lelijke gordelsluiting.
Steeds weer die confrontatie bij het wassen van de auto of als ik instapte en natuurlijk bij het stofzuigen van het interieur, nee makkelijk om dit aan te moeten zien was het zeker niet.....:crazy2:.....:rolleyes:....:+
Gisteren bracht Laurens twee prachtige gordelsluitingen voor me mee, en ja die kunnnen natuurlijk niet gemonteerd worden voordat ze zijn....ja u raad het al: gepoetst!! :crazy1:
OPGEPAST: De nu volgende beelden bevatten een aantal mogelijk oogleden verzwarende items...

Eerst is mijn fiets heel hard toe aan een was/poets/smeer sessie, maar daarna word het toch wel weer eens tijd om lekker met de auto aan de slag te gaan.
Gr; Wouter.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Woensdagmiddag eerst de auto gewassen en daarna de pannenkoek van de carburateur afgehaald, botherhamzakje met een postbode elastiek om de carburateur heen en daarna de motorruimte schoongemaakt:
Voor:
Na:
Even nog een keer extra met een doekje er overheen en aha dus dit is het typenummer van mijn carburateur:
Onder de carburateur kwam ik iets tegen wat minder fraai is, scheurtje in de vac?um slang van de rembekrachtiger, de slang ziet er sowieso uit alsof hij elk moment spontaan zal gaan desintegreren, binnenkort maar eens vervangen dus!
Gisteren ben ik verder gegaan omdat woensdag mijn zus belde met de heugelijke mededeling dat ze moeder is geworden en de klusdag dus wat werd ingekort omdat we zo snel mogelijk naar het ziekenhuis zijn gegaan om het kleine wonder te aanschouwen, echt een prachtig kereltje die ( nu nog ff niet :nono:) luisterd naar de naam Hedzer (Friese naam)
Donderdagmiddag eerst eens de Renix gedemonteerd en deze samen met de BDP sensor doorgemeten:
Alle gemeten waardes lagen binnen de daarvoor gestelde grenzen, de Renix weer in elkaar en terug gemonteerd.
Daarna de Bougie's, verdelerkap, bougiekabels en rotor vervangen.
De oude onderdelen:
De oude rotor kwam er wel heel erg gemakkelijk vanaf...., en meteen maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de onderliggende delen wat schoon te maken:
Voor:
Na:
De nieuwe onderdelen bij elkaar:
Heel goed opgelet dat ik alles weer goed aansloot, nog even een paar nieuwe ringetjes onder de boutjes van de verdelerkap gedaan.
Dan het spannende moment....contact om...choke uit trekken....sleutel verder draaien en....................bij de eerste kick van de startmotor meteen mooi rondlopen.
Ik heb dus zeker wel het idee dat het vervangen de ontstekingsdelen nogal een verschil maakt!
Dan nog even wat 'zomaar' plaatjes:
Volgende klus: vervangen van de brandstof slangen te beginnen onder de motorkap.
Word vervolgd!!
Gr; Wouter.
- J. Ruiter
- Verbannen
-