show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
25-07-2014 23:42 #949384 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
*hint* Volvoice *hint* kuch* ;)

Mooi hoor Wouter! Kan me het gevoel van blijdschap goed voorstellen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-07-2014 00:09 #949385 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Plaatje praatje, en naar de redactie het hele schade herstel verhaal?

Lijkt me leuk.

Dank je Mark!, tjah hoe je het ook wend of keert, zo'n stuk staal op wielen doet ook mij meer dan ik aan de buitenwereld wil toegeven, hier kan het vast wel :f :woops:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2014 10:30 #949390 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
kijk, daar is werk van gemaakt:) mooi man

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2014 10:54 #949393 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Zo hoort dat!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-07-2014 23:12 #949399 door Wouter Borsje
Bedankt Anjo en Jean-Luc!

@Anjo, ik heb totaal geen kijk op plaatwerk en het vakmanschap wat er bij komt kijken (kan alleen maar zeggen dat ik respect heb voor de mannen en vrouwen die dit kunnen )
puur gevoelsmatig en afgaand op het feit dat hij zoveel extra aandacht heeft besteed aan de auto was ik zeer positief verrast door het resultaat, als een kind zo blij kun je wel zeggen.

Al weet ik ook dat het niet het laatste aandachtspunt is, dit moest nu echt wel gebeuren, de roestduivel begon al aardig aan de dorpel te knagen.

Ik ben net weer thuis, morgen zal ik de foto's die ik vandaag heb gemaakt hier neer zetten, dan krijgen jullie een beeld van het eindresultaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2014 11:51 #949404 door V300 register
Dat is grondig aangepakt....de enig juiste optie.Anders zou het echt in een tranendal ge?indigd zijn.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-07-2014 14:53 #949405 door Wouter Borsje
Dank je Bart, dat is dan ook de reden om voor de vakman te kiezen.

Vanochtend de laatste hand gelegd aan het weer terug monteren van het interieur en hieronder de beloofde plaatjes bij het praatje:

Antenne voetje ook meegenomen door de schadeherstel:

Rechter lampunit hang nu overigens weer recht

Aan de binnenkant van het paneel, de hier al aanwezige tectyl vanuit de schadehersteller (vermengd met met wat afgewerkte motorolie had ik begrepen):

Dit ruitje is er uitgehaald tijdens de werkzaamheden en de roest ingesmeerd met vet, de buitenkant van het plaatwerk was nog intact had ik begrepen:

Daarna zelf aan het 'kliederen' gegaan gewapend met een bus Tectyl ML:

De hier nog kale werkplek:

En nog even een 'omdat het kan' plaatje:

Alles bij elkaar een voor mij redelijk ingrijpende 'operatie' , nu aardig moe en heel voldaan, op naar de volgende klus, na komende week zijn mijn ouders weer een week pleitte met de caravan, ik heb het plan opgevat om dan de 340 te gaan vertroetelen met een x-aantal stappen plan waaronder polijsten, dit keer met het grofst verkrijgbare polijstmiddel in de lijn die ik gebruik (Poorboys) met de grofst verkrijgbare polijstpad, eens kijken of ik nu een micron of wat van die lak af kan krijgen zodat al die swirls e.d. er uit te krijgen zijn.

EDIT: mochten jullie de foto's er qua kleur, contrast, belichting ineens wat anders uit vinden zien dan klopt dat helemaal, de foto serie hierboven is gemaakt met een nieuwe compact camera omdat mijn oude trouwe Canoontje na 7 jaar overleden is aan een sluiterstilstand, na enig rondkijken is de keus gevallen op een Nikon, voor de ge?nteresseerden onder ons, een Coolpix L29.

Net als het Canoontje destijds dus redelijk low budget, het aantal pixels is verviervoudigd maar om nu te zeggen dat ik de foto's ook zoveel beter vind...mwah...ik wist ook al wel dat de kwaliteit voor het grootste deel in het objectief zit, de gebruikte kwaliteit van de sensor en de electronica daarachter.
Het is daarnaast ook nog even wat wennen aan de software van Nikon, daar ik de foto's meestal nog licht bewerk achteraf.

Voorlopig hoop ik er weer een aardige tijd mee vooruit te kunnen, en voor de kwalitatief beter plaatjes is er altijd nog de EOS alwaar ik later dit jaar voor mijzelf een fixed 50mm objectief kado wil doen. (vooral vanwege de veel betere lichtdoorlaatbaarheid welke onder bepaalde omstandigheden erg goed van pas komt)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-08-2014 23:11 #949503 door Wouter Borsje
Voor iedereen die nog goed weet het 'vroegah' (ik weet het nog goed, het was mei 2008 :)) begon met de 340, waarin ik vooral veel bezig was met poets activiteiten en vooral dat juist leuk vinden om te zien heb ik goed nieuws! :D

Komende week is het precies dat 'poetsen' wat ik voornamelijk wil gaan doen, uitgesmeerd over meerdere dagen om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen.

Daarover volgend weekend meer, voor nu alvast een overzichtje van de belangrijkste producten waarmee ik ga werken:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2014 09:13 #949506 door V300 register
Ben je ff bij CarClean langs geweest..? ;)

Ik heb hier nog zo'n 4/5 stappenplan aan poetsspullen van Mother's staan. Ooit gekocht voor de M?gane & amper gebruikt. Sowieso niet op de Polo's, want roest. De Volvo heeft daar gelukkig minder last van, dus binnenkort maar weer eens gebruiken... :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-08-2014 12:18 #949512 door Wouter Borsje
Dat heb je helemaal goed Dante, een aantal producten heb ik bij Carclean gekocht (DAP, polijstpads, PB SSR en Meguiars)

Shampoo en wax zijn van het goedkopie-goedkopie soort, gekregen met Kerst en dus niet in den bek te koekeloeren. :)

Mothers, ook bepaald geen troep, zeker gekocht bij Carclean? :D

We hebben 'vroegah' een poetsfanaat in ons midden gehad die zelfs hele clinics gaf , tegenwoordig timmert hij als zanger van een band behoorlijk aan de weg.

Maar als ik het goed begrijp heb ik nu dus een serieuze concurrent? :yeah:
Ik ben al benieuwd wat jij met die producten van moeders voor elkaar krijgt!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC