show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2014 09:58 #949611 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wauwter, vroeg of laat krijg je een eigen fanpage met duizenden volgers :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2014 15:39 #949614 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
ik bespeur enig sarcasme tussen de foto's door :+

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-08-2014 17:08 #949616 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
@ Jean-Luc, dat is iets waar ik al jaren over droom :yeah:

Of alle werkzaamheden als time laps op youtube met begeleidend commentaar en er dan gewoon van kunnen leven....:drool:

Hoewel dat laatste, meh...dan wordt het pas echt serieus werk, en dat is nu net waar ik met mijn hobby niet echt naar toe zou willen. :nono:

@Joost, sarcasme, waar, waar,waar? (maar echt, ik had nergens de intentie sarcastisch over te komen, hooguit in een gekke bui er lekker wat humor in te gooien, althans dat vond ik dan)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-08-2014 19:40 #949624 door Wouter Borsje
Zo h?h?, waar was ik gebleven?

Ow ja polijsten enzo.

Maar voordat we daar mee verder gaan eerst afmaken waar ik aan begonnen was, de nieuwe slangetjes in de luchtinlaatbak monteren en het rooster voorzien van een beetje lijnolie zodat deze ook weer mooi zwart is.

In tegenstelling tot wat ik gisteren per abuis beweerde is het zo dat het langste stukje slang aan de bestuurderskant komt te zitten, heb ik proefondervindelijk mogen vaststellen
(ik dacht eerst nog dat het slangetje na een wat koelere nacht was gekrompen)

En et viol?, alles weer op z'n plekkie.

Dan weer verder met het polijstverhaal, kontje gedaan, bovenkant van het achterscherm en deur, daarna was bij mij de piepe leug, had helaas niet zo veel energie als gisteren en na het opruimen en terug fietsen naar huis begon het weer te regenen ook.

Als je goed kijkt zie je op de A-stijl het verschil tussen aan de onderkant het bij het behandelen van de motorkap glimmende deel en het nog doffe grootste deel van die stijl.

Op het NOS journaal van zes uur heb ik me laten vertellen door de heer G.Hiemstra dat het weer morgenmiddag als een blad aan de boom omslaat van dreigend duister en nat naar vrolijk, vriendelijk en zonnig, de kans zit er dik in dat ik dan weer verder ga, pfffffft wat een takkenklus, maar ja alles voor de grote schare fans alhier h?.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2014 20:38 #949626 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mooi hoor. Nogmaals, wanneer kom je de mijne doen..? :p

Enne... Die lijnolie, gebruik je die onverdund? Of verdund met terpentijnolie? Opbrengen met een doekje o.i.d.? :S
Ik heb hier nog steeds lijnolie staan om ooit de zwarte delen van de Polo's te doen, maar daar ga ik niet meer aan toe komen. Maar de Volvo heeft ook genoeg zwart plastic om te laten glimmen :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-08-2014 20:49 #949627 door Wouter Borsje
Dank je!

Onversneden pure lijnolie Dante, beetje op een doekje en snui..ehhh smeren maar.

Er is ??n dingetje waar je even voor moet waken, een wat grotere tot prop gevouwen of meerdere kleine doekjes bij elkaar gepakt met lijnolie erin kunnen gaan broeien en onder de meest slechte omstandigheden brand veroorzaken, ik maak na gebruik het doekje dus altijd even nat, wring het weer uit en dan weg gooien of zoals ik doe met de microvezel doekjes, in de voorweek en daarna in de wasmachine.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-08-2014 19:38 #949641 door Wouter Borsje
Vanmiddag begon de zon zich na ettelijke regenbuien van haar goede kant te laten zien en de wolken vonden dat zo hier en daar de moeite van het laten zien wel waard, dus ben ik die kant weer eens op gepeddeld om wederom polijstwerkzaamheden te verrichten, alweer????

Ja alweer.

Voor vandaag stonden op het programma; 2x voorscherm, bovenkant deur links en bovenkant achterscherm, al heb ik die laatste vanwege de recente werkzaamheden daaraan alleen in de wax gezet.

Tja wat kun je er nu over zeggen h?, het begint aardig saai te worden zo, plaatjes dan maar weer bij gebrek aan iets spannenders:

Mjah die achterlichten, nog steeds een pietsie scheefjes, komt nog wel een keer.

Gisteren had ik de 'pannenkoek'er al weer opgeschroefd, en mensen zoals de technotip en een recent topic al bewijzen, wat is en blijft het toch een waardeloze @$%^#&%$*^#* constructie...afgelopen jaar al een draadeind vervangen door M6 en nu weer eentje naar de mallemoeren...grrrr.

Morgen dus maar weeeeeer aan de slag met die graftakkenbak....ow nee wacht even, het is mijn hobby en dus doe ik dit alles met een aan waanzin grenzende liefde,

Gelukkig heb ik me destijds een fatsoenlijk tapje en een metertje M6 draadeind aangeschaft, beetje snijolie is daar ook nog bij, dat moet dus wel gaan lukken, en als ik in een gekke bui ben doe ik de enige overgebleven M5 ook meteen maar even.

Ik weet zelf al niet eens meer precies hoe ik dat geflikt heb, maar goh wat een geluk, daar schijnt ??n of andere veel te veel geld aan zijn 340 uitgevende randdebiel ooit een how-to voor gemaakt te hebben: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=7328

Voor nu nog even een laatste plaatje van de weer gevulde motorruimte, dat torretje ligt ergens in het midden geloof ik.

PS: nu was ik wel in een redelijk sarcastische bui Joost :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-08-2014 16:15 #949651 door Wouter Borsje
Zo, nieuwe tapeindje zit er in en daarna de auto nog even vlug in z'n geheel gewassen vanwege al het polijst residu maar ook omdat de kofferklep en het dak rijkelijk voorzien was van vogel uitwerpselen :grr2:

De loctite 243 die ik nog had (vorige tapeind actie was overigens in 2011 zag ik in het how-to topic) was niet heel fris meer, wel eerst goed geschud, een nieuw flesje kan geen kwaad denk ik.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2014 17:30 #949654 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Tjonge, ik moet echt bijna een zonnebril op. Wat een poets werk steek je er in :worship:

Zijn er verder nog meer delen in de motorruimte die je moet vermijden met water behalve de renix? Of kan het verder niet veel kwaad.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-08-2014 17:52 #949656 door Wouter Borsje
Dank je Steven!

Dat is grappig zeg, loop net een beetje in jouw topic te kalken waar het verstandig is niet te veel water te laten lopen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC