show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-12-2013 19:17 #940399
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Oei...dat is minder prettig.
Positief is dan weer dat de ultrasoon die hier in de kast staat niet zo enorm duur was, staat nog steeds te koop bij Conrad, en ik vind het voor die prijs een heel prima apparaat (de reviews op de site van Conrad zijn ook overwegend positief)
Ow ja, en ik doe warm water (ca 50 graden) in het ultrasoon badje.
Positief is dan weer dat de ultrasoon die hier in de kast staat niet zo enorm duur was, staat nog steeds te koop bij Conrad, en ik vind het voor die prijs een heel prima apparaat (de reviews op de site van Conrad zijn ook overwegend positief)
Ow ja, en ik doe warm water (ca 50 graden) in het ultrasoon badje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-12-2013 15:19 #940410
door Wouter Borsje
Vandaag nog een paar kleine dingen gedaan aan de 340:
- Ramen buitenkant gewassen en op de motorkap en dak de vogelversieringen weggehaald.
- Terugslagklepje in de juiste vacu?mleiding...ahem...
...gezet.
- Als vervanging voor de per ongeluk verkeerd doorgesneden vacu?mslang een nieuw stukje slang geplaatst
- Vloeistoffen controle en zoals eigenlijk elke keer als ik met de 340 bezig ga, een korte inspectie van de motorruimte.
- Bandenspanning gecontroleerd.
In het voorjaar ga ik alle rubber vacu?mslangen vervangen door siliconen vacu?mslangen, ??n stukje heb ik nu dus al gedaan door een foutje op de laatste sleuteldag
(was er toen niet echt bij met mijn hoofd...:no_comment:)
Nu het terugslagklepje op de juiste plek gemonteerd is ben ik benieuwd wat het verschil zal zijn, de eerstvolgende keer dat ik de snelweg op ga maar eens uitproberen.
(mits daar de ruimte voor is natuurlijk)
- Ramen buitenkant gewassen en op de motorkap en dak de vogelversieringen weggehaald.
- Terugslagklepje in de juiste vacu?mleiding...ahem...

- Als vervanging voor de per ongeluk verkeerd doorgesneden vacu?mslang een nieuw stukje slang geplaatst
- Vloeistoffen controle en zoals eigenlijk elke keer als ik met de 340 bezig ga, een korte inspectie van de motorruimte.
- Bandenspanning gecontroleerd.
In het voorjaar ga ik alle rubber vacu?mslangen vervangen door siliconen vacu?mslangen, ??n stukje heb ik nu dus al gedaan door een foutje op de laatste sleuteldag
(was er toen niet echt bij met mijn hoofd...:no_comment:)
Nu het terugslagklepje op de juiste plek gemonteerd is ben ik benieuwd wat het verschil zal zijn, de eerstvolgende keer dat ik de snelweg op ga maar eens uitproberen.
(mits daar de ruimte voor is natuurlijk)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-12-2013 19:37 #940516
door Wouter Borsje
Ondertussen een begin gemaakt, de voorbereiding op demontage en ultrasoon reiniging:
Was even een soort van flashback naar de zomer van 2010:
Morgen lekker aan de 'werktafel' zitten en aan de slag, elke dag dat ik wat tijd over heb weer verder.
Er is een how-to van deze specifieke carburateur (DIR32 105-110), hoewel ook prima toepasbaar bij andere types in de basis: Hier_te_vinden.
Ik zal hier dan ook niet verder in detail treden over de exacte demontage en de na de ultrasoon reiniging te nemen revisie stappen.
Was even een soort van flashback naar de zomer van 2010:
Morgen lekker aan de 'werktafel' zitten en aan de slag, elke dag dat ik wat tijd over heb weer verder.
Er is een how-to van deze specifieke carburateur (DIR32 105-110), hoewel ook prima toepasbaar bij andere types in de basis: Hier_te_vinden.
Ik zal hier dan ook niet verder in detail treden over de exacte demontage en de na de ultrasoon reiniging te nemen revisie stappen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-12-2013 19:30 #940642
door Wouter Borsje
Vandaag weer lekker verder gegaan met de reserve carburateur, afgelopen maandag heb ik hem voor het grootste deel 'gestript' , en vandaag de carburateur en alle onderdelen ultrasoon gereinigd:
Wat improviseren met de camera statief en een veter, zodoende er voor zorgend dat de carburateur er niet met zijn volle gewicht in ligt, dat benadeeld de werking.
Na een aantal 'cycles'met aluminium reiniger ziet het water er zo uit:
De carburateur is er zienderogen van opgeknapt, sommige plekjes zijn nog steeds wat vuil, wat mechanische reiniging en een laatste ultrasoon bad zouden dat ook weg moeten halen op een later moment.
En tenslotte de 'werk' plek:
Volgende stap: alles nog een keer ultrasoon reinigen en alles weer in elkaar zetten.
Wat improviseren met de camera statief en een veter, zodoende er voor zorgend dat de carburateur er niet met zijn volle gewicht in ligt, dat benadeeld de werking.
Na een aantal 'cycles'met aluminium reiniger ziet het water er zo uit:
De carburateur is er zienderogen van opgeknapt, sommige plekjes zijn nog steeds wat vuil, wat mechanische reiniging en een laatste ultrasoon bad zouden dat ook weg moeten halen op een later moment.
En tenslotte de 'werk' plek:
Volgende stap: alles nog een keer ultrasoon reinigen en alles weer in elkaar zetten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-12-2013 22:51 #940646
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Straks moet je haast wel met je motorkap open rijden

- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2013 23:11 #940648
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik vindt dit altijd zo knap, h?!
Wat een geduld.
Als ik dit voor mijn eigen auto zou moeten doen, dan pleur ik de zooi uit elkaar en dan vervang ik wat nodig en en douw ik het weer in elkaar.
Als het werkt is het prima.
Heb dat wel met onderdelen van de Rekord gedaan, omdat deze volledig gerestaureerd wordt, maar wel met frisse tegenzin.
Dat eindeloos geborstel en gepoets is niet voor mij.
Ik vindt het zooo knap dat mensen dit 'zomaar' ff doen.
Wat een geduld.
Als ik dit voor mijn eigen auto zou moeten doen, dan pleur ik de zooi uit elkaar en dan vervang ik wat nodig en en douw ik het weer in elkaar.
Als het werkt is het prima.
Heb dat wel met onderdelen van de Rekord gedaan, omdat deze volledig gerestaureerd wordt, maar wel met frisse tegenzin.
Dat eindeloos geborstel en gepoets is niet voor mij.
Ik vindt het zooo knap dat mensen dit 'zomaar' ff doen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-12-2013 16:37 #940662
door Wouter Borsje
@ J-L; deze carburateur verdwijnt als hij eenmaal gereviseerd keurig verpakt in een doosje als reserve.
De carburateur die de 340 nu van zuur en brandstof voorziet heb ik in de zomer van 2010 gereviseerd, die ziet er voor zover ik weet ook nog vrij netjes uit, nadeel is alleen dat je er dankzij die 'pannenkoek' die erbovenop zit niets meer van ziet.
@Alex; Dank je!
Ja dat is dan weer mijn 'tic', alles zo veel mogelijk tot in de puntjes reinigen en heel precies werken.
Hoewel ik op sleuteldagen het wat grovere werk aan onze geliefde 300-tjes ook best leuk vind hoor.
De carburateur die de 340 nu van zuur en brandstof voorziet heb ik in de zomer van 2010 gereviseerd, die ziet er voor zover ik weet ook nog vrij netjes uit, nadeel is alleen dat je er dankzij die 'pannenkoek' die erbovenop zit niets meer van ziet.
@Alex; Dank je!
Ja dat is dan weer mijn 'tic', alles zo veel mogelijk tot in de puntjes reinigen en heel precies werken.
Hoewel ik op sleuteldagen het wat grovere werk aan onze geliefde 300-tjes ook best leuk vind hoor.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-12-2013 19:30 #940690
door Wouter Borsje
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-12-2013 19:45 #940691
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mooi werk!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-12-2013 20:46 #940693
door Wouter Borsje
Dank je Ygis!
Volgend jaar eerst weer verder met het kleppendeksel, en zo hobbelen we hobbymatig de winter door
Volgend jaar eerst weer verder met het kleppendeksel, en zo hobbelen we hobbymatig de winter door

Moderators: Mark Smeets