show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-11-2013 15:47 #939993
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2013 16:59 #939997
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
netjes!
ik zeg: polijsten tot hoogglans en niet spuiten!
ik zeg: polijsten tot hoogglans en niet spuiten!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-11-2013 19:01 #940000
door Wouter Borsje
Hahahaha ja dat dacht ik ook even Joost, ik weet nog wel uit de tijd dat ik de GLT wielen aan het schuren was iemand ook zoiets riep hier.
Maar nee, dat doe ik toch maar niet, het is helaas geen aluminium maar doodgewone PBS, dat gaat dus binnen de kortste keren roesten als een alfasud.
Maar nee, dat doe ik toch maar niet, het is helaas geen aluminium maar doodgewone PBS, dat gaat dus binnen de kortste keren roesten als een alfasud.

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-11-2013 21:57 #940007
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
blanke lak erover?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-11-2013 22:13 #940008
door Wouter Borsje
Die vraag had ik wel verwacht, maar nee dat ga ik niet doen, vind ik niet mooi en ook totaal niet passen bij de auto.
Na het schuren een laagje primer en dan zilvergrijs (zelfde kleur als mijn GLT wielen)
Na het schuren een laagje primer en dan zilvergrijs (zelfde kleur als mijn GLT wielen)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-11-2013 18:47 #940025
door Wouter Borsje
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2013 19:08 #940029
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
netjes hoor.
en je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat hoogglans niet lang hoogglans zal blijven omdat het een PBS deksel is (ik vergiste me even want ik ben de aluminium deksels van de 2-liters gewend)
en je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat hoogglans niet lang hoogglans zal blijven omdat het een PBS deksel is (ik vergiste me even want ik ben de aluminium deksels van de 2-liters gewend)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-11-2013 22:30 #940035
door Wouter Borsje
Dank je Joost!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
02-12-2013 16:45 #940179
door Wouter Borsje
Afgelopen zaterdag een paar kleine dingen gedaan.
- KVS bijgevuld, daar stond nog een klein laagje in na een paar keer de kachel op voluit te hebben gehad, was al weer een hele tijd geleden dat ik er wat bij heb moeten doen.
- Ruitensproeiervloeistof bijgevuld.
- Pingi vochtabsorbeer zakje met indicator in de vorm van een pingu?n op de achterbank tegen het skiluik vastgezet.
- Alle ramen aan de binnenkant schoongemaakt met een drupje afwasmiddel+spiritus+ietsje ammonia in een sprayfles, daarna weer droog gemaakt met een microvezeldoek.
- Winterwielen nagetrokken met momentsleutel.
Verder weer een tweetal kranten onder de bestuurdersmat gelegd, na het wassen afgelopen keer merkte ik dat de mat behoorlijk nat was.
Ik heb niet kunnen constateren waar dat vandaan komt, even de bekleding van het middenconsole afgehaald maar dat was droog en de ruimte erachter ook.
De auto van binnen droog maken door de verwarming voluit te zetten met de blower op 2, en dan de laatste paar kilometer met beidde ramen volledig open zetten zodat de warme (en dus veel vocht bevattende) lucht weg kan heeft ook aardig geholpen.
Ook nog even onder de achterbank zitting gekeken of de in de wielkast al aardig tierig welende roest daar al effect heeft (eventueel daar binnendringende vocht)
Dat blijkt gelukkig nog niet het geval, de planning is en blijft om komende zomer die roestschade te laten herstellen.
EDIT: de startmotor blijft ook steeds vaker hangen (als hij in de starterkrans moet grijpen) hopelijk houdt hij het nog even uit, komt me nu erg slecht uit, mocht het echt erg worden maar een hamer mee in de auto....
- KVS bijgevuld, daar stond nog een klein laagje in na een paar keer de kachel op voluit te hebben gehad, was al weer een hele tijd geleden dat ik er wat bij heb moeten doen.
- Ruitensproeiervloeistof bijgevuld.
- Pingi vochtabsorbeer zakje met indicator in de vorm van een pingu?n op de achterbank tegen het skiluik vastgezet.
- Alle ramen aan de binnenkant schoongemaakt met een drupje afwasmiddel+spiritus+ietsje ammonia in een sprayfles, daarna weer droog gemaakt met een microvezeldoek.
- Winterwielen nagetrokken met momentsleutel.
Verder weer een tweetal kranten onder de bestuurdersmat gelegd, na het wassen afgelopen keer merkte ik dat de mat behoorlijk nat was.
Ik heb niet kunnen constateren waar dat vandaan komt, even de bekleding van het middenconsole afgehaald maar dat was droog en de ruimte erachter ook.
De auto van binnen droog maken door de verwarming voluit te zetten met de blower op 2, en dan de laatste paar kilometer met beidde ramen volledig open zetten zodat de warme (en dus veel vocht bevattende) lucht weg kan heeft ook aardig geholpen.
Ook nog even onder de achterbank zitting gekeken of de in de wielkast al aardig tierig welende roest daar al effect heeft (eventueel daar binnendringende vocht)
Dat blijkt gelukkig nog niet het geval, de planning is en blijft om komende zomer die roestschade te laten herstellen.
EDIT: de startmotor blijft ook steeds vaker hangen (als hij in de starterkrans moet grijpen) hopelijk houdt hij het nog even uit, komt me nu erg slecht uit, mocht het echt erg worden maar een hamer mee in de auto....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-12-2013 17:58 #940180
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Lekkage komt waarschijnlijk bij de voorruit vandaan. Afkitten is een optie. Wintermatjes ook, want die kan je leeggooien

Moderators: Mark Smeets