show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2013 22:26 #939458 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
velgenzilver werkt ook prima voor deze klepdeksels. Origineel zit er een groenige waas overheen maar ik vermoed dat dit door de ouderdom komt.

edit overigens een heel mooi poetsresultaat en ook een nette doppendoos! Die had je een paar weken terug nog kunnen gebruiken :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-11-2013 17:24 #939466 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dank je Wouter!, misschien ontvet ik de binnenzijde nog wat beter (aangekoekte olie ) en dan de buitenkant schuren, schuren en schuren :)

Doel je v.w.b. de ratelset op het demonteren van de voorschermen een tijdje geleden?

Die had dan inderdaad wel goed van pas gekomen, gelukkig heeft mijn vader nog een 1/4 inch ratelsetje liggen want anders had ik dat niet kunnen doen.

Hoeft het niet in het bijzonder een hittebestendige lak te zijn i.vm. de warmte die van de kop en olie afkomt?

• Colin Haselaar
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2013 18:34 #939467 door Colin Haselaar
Beantwoord door Colin Haselaar in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Je kan hem ook in de vaatwasmachine doen, is de binnenkant ook mooi schoon, heb ik ook gedaan bij mijn vorige Opel Omega V6.

Die deksels had ik knalroze gespoten, met simpele Motip.
Ben er nog mee naar Polen geweest, dus 1000 km op hoge snelheid, gebeurde niks met de verf op de deksels. :worship:

Gr Colin

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-11-2013 19:22 #939468 door Wouter Borsje
Daar had ik ook al aan zitten denken Colin, zou ik dan eens mijn ouders lief voor aan moeten kijken.

Goed om te weten dat een simpel busje zilvergrijze Motip volstaat (na grondig schuren en goed ontvetten natuurlijk)

• Colin Haselaar
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2013 19:41 #939470 door Colin Haselaar
Beantwoord door Colin Haselaar in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Haha ja, achja ik heb de machine er na nog een keer leeg aangezet met een blokje, voor de zekerheid.
Maar kan geen kwaad, temperatuur en kracht van het zeepblokje doen genoeg.

Ja ik ze ook even in de primer gespoten en daarna 2 ? 3 lagen lak.

Gr Colin

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-11-2013 22:48 #939473 door Wouter Borsje
Ah juustem, bedankt voor de tip Colin.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-11-2013 19:35 #939579 door Wouter Borsje
Vandaag is de teller de 77.000 gepasseerd, hopelijk denk ik eraan om bij 77.777 even een foto te maken. (zal nog wel zo'n twee maanden duren)

5,5 jaar geleden stond er bij aankoop iets naar boven afgerond 43.000 op de teller ( gemiddeld ca 6181 km per jaar)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2013 22:24 #939581 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mijn record is 60.000 in 1 jaar :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-11-2013 22:52 #939583 door Wouter Borsje
Hahahaha ja dat is wel andere koek, tegen de tijd dat mijn klokje net als bij jou de 400.000 passeert ben ik oud en grijs :)

Enne...de Volvo ook meer bruin dan wit ben ik bang...:sad:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-11-2013 22:55 #939841 door Wouter Borsje
En over bruin gesproken:

Deze demper is er in december 2009 onder gekomen (iets met een stoeprandje..ahem en kuch...:f)

Ondanks dat ik de auto zo min mogelijk voor korte ritjes gebruik ziet het er niet echt heel jofel meer uit.

En als jullie je nog afvroegen waar roestduiveltjes wonen:

Ik meen de laatste tijd al zo af en toe wat te horen als de radio heel zacht staat of uit...., beetje geknaag, wat gegniffel en soms een heel hoog stemgeluid wat iets op een mopperende toon brabbelt in een niet te herkennen taal. :grr2:

Misschien gaat het wel over het zo moeilijk aan te vreten Zweedse staal, wie weet.

Volgend voorjaar/zomer moet het gaan gebeuren, het aangetaste stuk wielkastrand weer 'vol bakken' met nieuw staal en van een vers laagje witte verf voorzien.
Dit alles door professionele handen en apparatuur, kost wat (en dat gaat goed pijn doen weet ik nu al)
Maar het is kiezen of delen, en ik wil graag nog veel langer in de 340 blijven rijden.

Bij gebleken enthousiasme voor donaties onder het motto; "help Wouter zijn 340 de roestcrisis door" zal ik mijn rekening nummer graag verspreiden onder de leden. :D

Verder zitten per vandaag de winterwieltjes weer onder de 340, nog 6mm profiel gemiddeld op alle vier exemplaren, kan dus nog wel even mee.

Op de sleuteldag in Enschede was ik niet bepaald fit, zwaar verkouden en dat heeft er vast ook aan bijgedragen dat ik een ietsie peitsie klein foutje heb gemaakt...terugslagklepje voor de EMVK zit aan de slang die naar het luchtfilter gaat...dussssss. :no_comment: :woops:

Dat los ik later nog wel op, voor niets een slang in twee?n gesneden, Grrrrrrrrrrr :snif:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC