Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Wat me wel opviel is dat tijdens het rijden de temperatuur meter nog niet iets minder ver zijn hoek uitkomt als voor de 'operatie' , namelijk tot de rode lijn:
Alwaar de wijzer eerst tot de gele lijn kwam bij rijden en zowel toen als nu pas op de helft bij rijden in een woonwijk/parkeren/filerijden/stationair draaien.
Ik heb een aftermarket kvs temperatuur meter waar cijfers op staan als referentie genomen: Simoni_racing_watertemperatuurmeter
En ik maar denken dat de koelvloeistof temperatuur met de 'dunne' radiateur juist wel eens wat hoger uit zou kunnen vallen...rara hoe ken dit?? :crazy2:
(misschien omdat de nieuwe radiateur weliswaar dunner is maar wel beter koelt omdat deze nog volledig intact is?)
Ondanks dit heb ik over die 180 km toch ca 1:13,8 gereden, met de huidige prijzen geen overbodige luxe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Het is nu ook warm buiten, dus hij blijft wel redelijk op temp en niet helemaal onder..?
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
@Mark, dat zou je haast denken, bij de eerste keer starten met de nieuwe themostaat ging hij wel keurig open toen de slang naar de interieur verwarming al goed warm/heet was, misschien heb ik de slangklem er wel te strak omheen geklemd???
@J-L; het grootste gedeelte was ook over de snelweg, volgende week naar mijn zus toe en dat is voornamelijk over 60 en 80 km/h wegen, eens zien wat het uitmaakt.
Waar ik ook nog aan zat te denken is de temperatuur sensor op de waterpomp, een nieuwe zou vast geen kwaad kunnen (zal vast een hoop kalk en andere vervuiling op zitten)
Het viel me namelijk al op dat de nieuwe thermoswitch (in de radiateur) ook al een stuk 'enthousiaster' reageert op de kvs temperatuur.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Wouter76;204134 schreef : Zo, even een wat duidelijker plaatje geplaatst.
bij de eerste keer starten met de nieuwe themostaat ging hij wel keurig open toen de slang naar de interieur verwarming al goed warm/heet was, misschien heb ik de slangklem er wel te strak omheen geklemd???
Net even een oude thermostaat gepakt en de constructie wat nader bekeken, vervolgens er een slangklem omheen geplaatst en in een pannetje kokend water gezet, gaat prima open, daarna de slangklem flink strak gezet, wat me gezien de constructie van de thermostaat al haast onmogelijk leek dat bleek ook in de praktijk, ook nu ging de thermostaat keurig open.
Bij een volgend gebruik van de 340 maar eens even kijken of de bovenste slang in eerste instantie koel blijft zodat ik weet dat de themostaat in ieder geval netjes sluit.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;204134 schreef : Zo, even een wat duidelijker plaatje geplaatst.
@Mark, dat zou je haast denken, bij de eerste keer starten met de nieuwe themostaat ging hij wel keurig open toen de slang naar de interieur verwarming al goed warm/heet was, misschien heb ik de slangklem er wel te strak omheen geklemd???
@J-L; het grootste gedeelte was ook over de snelweg, volgende week naar mijn zus toe en dat is voornamelijk over 60 en 80 km/h wegen, eens zien wat het uitmaakt.
Waar ik ook nog aan zat te denken is de temperatuur sensor op de waterpomp, een nieuwe zou vast geen kwaad kunnen (zal vast een hoop kalk en andere vervuiling op zitten)
Het viel me namelijk al op dat de nieuwe thermoswitch (in de radiateur) ook al een stuk 'enthousiaster' reageert op de kvs temperatuur.
Je geeft zelf het antwoord al Wouter, vervnag de zender eens in je waterpomp, uit ervaring kan ik je vertellen dat dat bij mij doorslag gevend was:o
Wil je weten wat de R mij vanaf 2009 heeft gekost? Kun je der nog 1 340 bijnemen:f:woops:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Gisteren zag ik met het elektrisch schema erbij dat via de sensor de temperatuurmeter aan zijn massa komt (naar massa geschakeld)
Verder redenerend, als die massa slecht is zal de stroom door de spoel ook beperkt worden en de meter dus minder ver uit zijn hoek komen, het afspoelen van de motorruimte voordat ik alle nieuwe slangen ging plaatsen kan ook een negatief effect hebben (roest vorming)
Je zit sowieso al met twee soorten metaal; messing (sensor) en aluminium? (waterpomp) -> galvanische corrosie?
Maar even voor we in September op vakantie gaan een nieuwe kvs sensor halen (samen met nieuw luchtfilter en brandstoffilter), kan ik meteen even de waterpomp op het conisch vlak waar de sensor aansluit wat opschuren en er een likje vaseline op doen.
Wat de R je tot nu toe gekost heeft....eh nou mag (via PB) als je wil hoor, ik ben wel nieuwsgierig, ik geloof echter direct dat het veel meer is als dat ik tot nu in de 340 'gepompt' heb.
- V300 register
- Verbannen
-
Aangekocht in 2009, investering tot nu toe ongeveer 17000?:crazy1: Dan reken ik niet de vele honderden uren die er ondertussen in zijn gaan zitten:o
Gelukkig heb ik er wel een goed taxatie raport bij, dat is een grote plijster op de wond, mocht er ooit wat mee gebeuren..
Enne, er staan nog wat erg leuke dingen in de pen voor de R, dus ben voorlopig nog niet klaar:drool2:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Maar inderdaad, dat is echt een serieuze smak geld zeg, nou ja zolang het allemaal goed kan, je hebt er immers zelf voor moeten werken!
Lijkt me toch wel leuk om nu ik overdag vaak nog wat tijd over heb eens langs te komen om de 850R en zijn eigenaar van dichtbij mee te maken.
Ehhh ga ik nu gewoon off-topic in mijn eigen topic

- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;204216 schreef : Dingen in de planning zegt ie dan, is de 850 zo nog niet mooi/snel genoeg?...je bent mij ff kwijt :crazy2: :crazy1::rolleyes: :no_comment:........
Maar inderdaad, dat is echt een serieuze smak geld zeg, nou ja zolang het allemaal goed kan, je hebt er immers zelf voor moeten werken!
Lijkt me toch wel leuk om nu ik overdag vaak nog wat tijd over heb eens langs te komen om de 850R en zijn eigenaar van dichtbij mee te maken.
Ehhh ga ik nu gewoon off-topic in mijn eigen topic
Heb het je al vaker gezegd, je bent altijd welkom, en koffi is er ook altijd. Wellicht via PB even regelen, want wil idd niet teveel off=topic in jou leuke blog