show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-09-2012 00:03 #914969 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Nee dat zal best meevallen Steven, ik zat meer te denken aan het arbeidsloon.

De 27e Oktober weer een sleuteldag ja, lijkt me erg leuk daar weer bij te zijn en het kan misschien een goede gelegenheid dat dan te doen, mits de (defecte achter remmerij ?, weet ik immers niet zeker) tijdens de A.P.K geen problemen oplevert.

Het was mijn idee als er dan toch aan de trommelremmen gewerkt word om meteen weer de remvloeistof te laten verversen en ik ben nog wat huiverig om aan de remmen te gaan werken, maar ja ook dat is een drempeltje waar ik toch eens over wil stappen, de remmerij aan de voorkant wil ik immers ook nog aanpakken...

Voordeel is (naast de tc in het algemeen natuurlijk) ook dat er een A.P.K monteur aanwezig is die dag :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-09-2012 15:25 #915017 door Wouter Borsje
Gisteren de 340 gewassen en een nieuwe thermostaat geplaatst, of het daarmee nu beter is heb ik nog niet kunnen constateren, dan moet er eerst weer een snelweg rit gepland staan, dat zal de vakantie worden naar Duitsland.

Wat me wel meteen opviel is de staat van de met het groot onderhoud op 06-08 geplaatste thermostaat:

Die staat dus gewoon dicht....:S

Verder viel me dit op:

Een soort van zeg maar 'slijtplekken' waar de slangklem de thermostaat vasthoudt en op ??n plek dan weer niet....:S

Kortom gisterenmiddag een hoop :crazy2: :confused:, schiet mij maar lek, begrijp er geen jota meer van.

Enig verschil met de gisteren nieuw geplaatste thermostaat is de openingstemperatuur die maar liefst 1 ?C verschilt :rolleyes:

Nou ja, eind deze maand eerst eens een flink stuk rijden en dan zien wel weer even verder, nu eerst wat verder op mijn hoofd krabben hoe ik het ga aanpakken v.w.b de remmerij achter.

Gelukkig is na het bijvullen afgelopen vrijdag in 350 kilometer het remvloeistof peil niet gezakt (aangevuld tot exact aan de max markering)

Ik zal vanavond met zonsondergang nog even een plaatje maken van een gewassen 340, af en toe de hele auto voorbij zien komen in het topic kan vast geen kwaad :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-09-2012 15:50 #915020 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Helaas zijn nieuwe onderdelen niet per se een garantie voor een jarenlange goede werking.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-09-2012 16:17 #915021 door V300 register
wat vaak het probleem is, is dat de veer die de afsluiter dicht moet houden te slap is, zodat deze het te snel 'opgeeft' tegen de druk van de wascilinder. Helemaal koud is de klep wel dicht maar als de thermostaat ietsje warm wordt gaat deze dan al kieren.

Je kunt een thermostaat eigenlijk alleen testen in een pannetje water met een thermometer ernaast. Het eerste moment dat een streepje licht door de klep zichtbaar wordt, is de openingstemperatuur.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-09-2012 21:11 #915045 door Wouter Borsje
Even stiekem een berichtje om op de volgende pagina uit te komen :f

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-09-2012 21:12 #915046 door Wouter Borsje
De beloofde plaatjes waarvan ??n in HDR:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-09-2012 22:01 #915055 door V300 register
Zwart-wit vind ik anders behoorlijk LDR :crock: :humor:
Fraaie platen hoor, maar waarom niet ook de achterkant? Zo lust ik nog wel een paar ;D:photo:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-09-2012 22:36 #915060 door Wouter Borsje

Wouter;204995 schreef : wat vaak het probleem is, is dat de veer die de afsluiter dicht moet houden te slap is, zodat deze het te snel 'opgeeft' tegen de druk van de wascilinder. Helemaal koud is de klep wel dicht maar als de thermostaat ietsje warm wordt gaat deze dan al kieren.

Je kunt een thermostaat eigenlijk alleen testen in een pannetje water met een thermometer ernaast. Het eerste moment dat een streepje licht door de klep zichtbaar wordt, is de openingstemperatuur.

Bedankt voor de 'input' Wouter, word ik weer wat wijzer van!

Vroegahh zat er nog een temperatuur probe bij mijn multimeter, die ben ik helaas kwijtgeraakt, misschien eens kijken of ze ook los geleverd worden.

Dat soort dingen vind ik ook wel leuk, wat testen met zo'n thermostaat om te zien wat er nu exact gebeurt zoals openingstemperatuur, en wanneer hij volledig geopend is, maar dus inderdaad ook of bij geringe warmte (b.v. 50 ? C) de thermostaat door zo'n productie fout al iets begint te openen.

Maurits Cassee;205030 schreef : Zwart-wit vind ik anders behoorlijk LDR :crock: :humor:
Fraaie platen hoor, maar waarom niet ook de achterkant? Zo lust ik nog wel een paar ;D:photo:

De achterkant komt later wel weer eens als ik weer een keer aan het poetsen ben geweest, als je dit topic eens wat doorstruint kom je er al een aantal tegen ;)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-09-2012 16:38 #915410 door Wouter Borsje
Gisteren ben ik weer even lekker met de 340 bezig geweest

- De motorkap gecleaned,gepolijst en in de wax gezet.
- Nieuw brandstoffilter geplaatst. (was ook wel weer eens nodig na ca 2 jaar)
- Spiegels en raam/sierlijsten in de lijnolie gezet.
- Ramen aan de binnenkant schoongemaakt.

De plaatjes:

Nieuw filtertje:

Het oude filtertje van 2010, ziet er aan de buitenkant aardig vies uit, van de week eens zien of ik dat ding in de lengte open kan zagen om te zien hoe het er van binnen uitziet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2012 22:30 #915414 door V300 register
Goed bezig :)

Ik denk dat je in dat filtertje niet veel zult vinden. Ik heb precies zo'n filter gehad in de GLE, maar dan met transparant omhulsel. Deze zat er zo'n 3 jaar op, en was nog brandschoon!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC