Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dan valt het onder het kopje; baat het niet...etc.
Maar ehm bij nader inzien, is een GLE uitvoering geen 360?
Die hebben toch standaard al een benzine filter in colablik formaat?
Is zomaar een gedachte hoor, ik ben wel de allerlaatste om te pretenderen dat ik afdoende type/model kennis heb over onze geliefde V300's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

(wel ff in de gaten houden dat het filtertje niet recht boven de motor zit, anders heb je een probleem als het gaat lekken o.i.d.)
Normaal gezien is een GLE een 360 inderdaad. Ik heb echter de uitzondering, een 340 GLE Millionaire, en dat is een 1.7.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Wouter76;205405 schreef : Het oude filtertje van 2010, ziet er aan de buitenkant aardig vies uit, van de week eens zien of ik dat ding in de lengte open kan zagen om te zien hoe het er van binnen uitziet.
En zo geschiedde, vanmiddag eens even mijn nieuwsgierigheid gestalte gegeven:
Waarna het volgende te aanschouwen was:
En nog iets dichterbij
De buitenkant van het papieren 'tonnetje':
En de buitenkant:
Van vervuiling valt inderdaad maar weinig te zien, althans als het gaat over zichtbare vuildeeltjes, het papier oogt toch niet zo fris als bij een fonkelnieuw filtertje...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Leuke update weer Wouter, ik blijf er met plezier (en een zonnebril) naar kijken!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Dank je, altijd leuk om te lezen dat iemand mijn updates kan waarderen!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Even een korte proefrit gemaakt in de nieuwe aanwinst van Bert, en later nog wat foto's gemaakt:
Ow enne laatst vroeg er hier iemand om een foto van de achterkant van de 340:
Het was ook prima weer die dag in het Oost Groningse, later onderweg naar Deventer kwamen de plensbuien ons tegemoet, is meteen weer die mega vogel flats van de motorkap afgewassen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dat kan op het lijstje voor volgend jaar, de beidde remcilinders zijn nog intact en het vermeende remvloeistof verbruik komt dus gewoon door normale slijtage van met name de remblokken, dat kleine beetje bijvullen in drie jaar tijd stelde natuurlijk op zich ook niets voor, ik maakte me gelukkig een beetje zorgen om niet, nou ja, beter zo dan andersom!
De remvloeistof is in ieder geval weer vervangen waarbij de monteur opmerkte dat bij ??n van de klauwen de ontluchtingsnippel vast zat waardoor hij de klauw niet kon 'doorspoelen'.
Op zich ook geen punt, er ligt al een bijna gereed zijnde set nieuwe remmerij klaar in de kast.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Verder een mooi moment om de onderkant even te bekijken en ook even alle sloten ingespoten met teflon spray om vastvriezen te voorkomen van de winter.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-