show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-08-2012 16:54 #914463 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Tijdens het zoeken met als woord: sensor, kwam ik deze reactie van Cryowim tegen, ik zet hem even hier neer als reminder en wie weet hebben anderen er ook wat aan.

cryowim;74580 schreef : Bij mij wijst de meter precies naar de led als ik de stekker van de sensor loshaal en in plaats daarvan een weerstand van 100 ohm aansluit.

Dat gegeven is er dan in ieder geval al i.v.m het meten aan de sensor, de weerstandswaarde bij buitentemperatuur (vanaf morgen ca 20 graden hier in 't oooooostn ;-) word me nog doorgegeven door Arjen, twee waarden zouden genoeg moeten zijn om een defect vast te stellen.
(en ik kan er net als Wim aangaf ook eens een 100 Ohms weerstand tussen zetten om de meter te controleren)

Ware het een lineaire sensor geweest dan waren twee waarden zelfs al voldoende geweest om het verloop van 20 ?C tot 120 ?C te berekenen, 'helaas' is zo'n NTC vaak logaritmisch.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2012 00:49 #914684 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik heb je vertrek weer vastgelegd Wouter, oordeel zelf, maar die Volvoriemen lijken eigenlijk net zoveel geluid te maken als je oude riemen :D

[youtube]ViuIDU4W6Yk[/youtube]

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-08-2012 01:40 #914685 door Wouter Borsje
Zo, ook weer aangeland in Deventer.

Leuk dat je er weer een filmpje van hebt gemaakt Steven, blijft leuk om je eigen auto te zien starten en wegrijden van buitenaf, en inderdaad de vario zingt zoals ie ook met de oude riemen gebekt was :D

Overigens kwam de temperatuur meter nu haast helemaal de hoek niet meer uit (net voorbij het witte streepje) bij een buitenlucht temperatuur van ca 12 ?C.

Toch de thermostaat die continue open blijft staan, typisch gevalletje DOA :hmmz:

Dat word dus nog een keertje een nieuwe halen.

Ik heb met het metertje precies in het midden bij Steven voor de deur nog even de weerstand gemeten van de kvs sensor, die was precies zoals Cryowim al vermelde heel dicht bij de 100 Ohm, die lijkt dus nog goed te werken.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2012 10:44 #914696 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Whooee spooky :D
Lijkt wel zo'n ruimteschip dat opstijgt/wegvliegt...

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2012 11:03 #914697 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
dat geluid is zo geweldig :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2012 22:10 #914827 door V300 register
Wat Joost zegt, inderdaad een ruimteschip dat zich in beweging zet! :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2012 09:49 #914849 door V300 register
En die 'klunk' bij het schakelen zit er ook al sinds 1959 ingebakken ;)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-08-2012 23:07 #914893 door Wouter Borsje
:hijack:Zou het dan geen ruimte schip zijn maar een rijdende tijdmachine??? :)

Vandaag een nieuwe thermostaat ontvangen en wat remvloeistof gehaald, op de terugweg vanaf Steven begon het verklikkerlampje elke keer bij optrekken te branden, dat word denk ik met de A.P.K begin oktober de remcilindertjes van de trommels maar laten vervangen, althans; ik ga er voor nu even vanuit dat ??n of beidde exemplaren lek zijn.

Deze thermostaat eerst maar eens getest en laten 'schrikken' vanuit kokend naar koud water om er zo 'zeker' van te zijn dat hij naar behoren functioneert.

[youtube]eFY1z4P9UOo[/youtube]

Morgen wat remvloeistof bijvullen en de thermostaat even omwisselen en eens zien of ik de defecte ook nog 'wakker' kan laten schrikken met deze methode.

Over 3 weken gaan we een paar dagen naar de Eiffel, voor die tijd nog een nieuw brandstof en luchtfilter halen (is al behoorlijk zwart) en dan kan de 340 weer eventjes vooruit.

EDIT 31-08-2012: Als ik de remcilindertjes laat vervangen gaat er natuurlijk meteen nieuwe remvloeistof in, laatste keer was alweer in 2009, dus in oktober 3 jaar geleden...:woops:

EDIT2: Ow en ik lees net in een wat ouder topic dat onze voorzitter het aan te bevelen vind om meteen de remschoenen te vervangen ivm remverschil, gaat weer een leuke rekening worden...

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-09-2012 22:17 #914966 door Wouter Borsje
Vandaag na precies 4 jaar en 4 maanden staat er 72.900 km op de kilometerteller, dat is exact 30.000 km over die periode (2 mei 2008 stond er 42.900 op de kilometerteller)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2012 23:09 #914967 door V300 register
Remschoenen zijn niet zo duur toch? 27 oktober sleuteldag... ik zit eraan te denken om dat dan ook te gaan doen / laten doen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC