show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-08-2010 20:42 #841738
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
ben benieuwd hoe je brandstofverbruik is na de schoonmaak van de cabarateur..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2010 21:55 #841760
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik weet dat ze zon ultrasoonreiniger hebben alleen bij welk filiaal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2010 10:40 #842113
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wat voor spul gooi je in die ultrasoonreiniger, gewoon water en...?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2010 11:06 #842114
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
speciale vloeistof voor het ultrasoon reinigen van aluminium :+
de specs/productnaam van het aluminium reinigingsproduct is nog niet voorbij gekomen, maar de andere vloeistof (speciaal voor messing, behalve de sproeiers dan
) is Tickopur J80
de specs/productnaam van het aluminium reinigingsproduct is nog niet voorbij gekomen, maar de andere vloeistof (speciaal voor messing, behalve de sproeiers dan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
06-08-2010 13:42 #842122
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Het product wat je naar verhouding moet mengen met het water heb ik gekocht bij Conrad.
Hier is ook een Tickopur product voor vekrijgbaar, namelijk Tickopur R33
Specs van het product wat ik heb gebruikt heb ik niet, weet alleen dat het oa geschikt is voor aluminium.
Hier is ook een Tickopur product voor vekrijgbaar, namelijk Tickopur R33
Specs van het product wat ik heb gebruikt heb ik niet, weet alleen dat het oa geschikt is voor aluminium.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
09-08-2010 16:20 #842349
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Afgelopen zaterdag nog even het luchtfilter eraf gehaald om de door Anjo opgemerkte fout te herstellen, Renix vacu?m aansluiting zit nu netjes links naast de CO schroef.
Ook heb ik EGR aansluiting tijdelijk afgedicht (volgend jaar wil ik alle vacu?m slangen gaan vervangen door [blauwe] siliconen slangen)
Wat me verder na de revisie opvalt is dat na een paar keer koud starten,waarbij ik verschillende procedures heb geprobeerd, opvalt dat bij de huidige buiten temperaturen starten ook wil met minimaal gebruik van de choke.
Iets meer uittrekken resulteerd in in eerste instantie in een kleine toeren verhoging om daarna heel snel in te 'kakken' waarna bij nog verder uittrekken de motor zo gewurgd word dat hij afslaat.
Ik herinner mij nog dat in een ander topic Anjo al riep dat na revisie van de carburateur de start procedure anders zal zijn, waarvan akte bij deze
Vraag ik me alleen af, is bovenstaande procedure normaal, en/of iets wat meer 300 bezitters met een B14 i.c.m een Weber carburateur herkennen?
V??r de revisie was het zo dat er altijd (ook bij 20?C of meer) met de choke volledig uitgetrokken gestart moest worden en dan kon de choke weer een stukje terug om pas na ca 3 km weer helemaal terug te duwen (anders hield de motor nog in bij optrekken)
Verder heb ik de choke klep opening nagekeken (zowel mechanisch als de geforceerde opning door het automatische choke mechanisme), deze was wel wat aan de ruime kant (ca 1 mm meer dan Olving aangeeft)
Ook heb ik de instructies van Olving gebruikt voor het afstellen van het deceleratie mechanisme (nadat ik eerst eens goed had uitgezocht waarvoor dit nu eigenlijk precies dient :f )
Daaruit bleek dat het stangetje wat aan het membraan vast zit wel netjes omhoog ging door het aangeboden vacu?m maar niet genoeg om het gasklep mechanisme mee te nemen en de gasklep iets te openen, de schroef bovenop het deceleratie 'huisje' iets naar links gedraaid zodat het membraan verder omhoog kan en, et voila; dat werkt weer zoals het hoort.
Ook heb ik EGR aansluiting tijdelijk afgedicht (volgend jaar wil ik alle vacu?m slangen gaan vervangen door [blauwe] siliconen slangen)
Wat me verder na de revisie opvalt is dat na een paar keer koud starten,waarbij ik verschillende procedures heb geprobeerd, opvalt dat bij de huidige buiten temperaturen starten ook wil met minimaal gebruik van de choke.
Iets meer uittrekken resulteerd in in eerste instantie in een kleine toeren verhoging om daarna heel snel in te 'kakken' waarna bij nog verder uittrekken de motor zo gewurgd word dat hij afslaat.
Ik herinner mij nog dat in een ander topic Anjo al riep dat na revisie van de carburateur de start procedure anders zal zijn, waarvan akte bij deze

Vraag ik me alleen af, is bovenstaande procedure normaal, en/of iets wat meer 300 bezitters met een B14 i.c.m een Weber carburateur herkennen?
V??r de revisie was het zo dat er altijd (ook bij 20?C of meer) met de choke volledig uitgetrokken gestart moest worden en dan kon de choke weer een stukje terug om pas na ca 3 km weer helemaal terug te duwen (anders hield de motor nog in bij optrekken)
Verder heb ik de choke klep opening nagekeken (zowel mechanisch als de geforceerde opning door het automatische choke mechanisme), deze was wel wat aan de ruime kant (ca 1 mm meer dan Olving aangeeft)
Ook heb ik de instructies van Olving gebruikt voor het afstellen van het deceleratie mechanisme (nadat ik eerst eens goed had uitgezocht waarvoor dit nu eigenlijk precies dient :f )
Daaruit bleek dat het stangetje wat aan het membraan vast zit wel netjes omhoog ging door het aangeboden vacu?m maar niet genoeg om het gasklep mechanisme mee te nemen en de gasklep iets te openen, de schroef bovenop het deceleratie 'huisje' iets naar links gedraaid zodat het membraan verder omhoog kan en, et voila; dat werkt weer zoals het hoort.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
13-08-2010 14:54 #842667
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
De 340 heeft het drukste weekje achter de rug wat hij waarschijnlijk ooit heeft meegemaakt; 650 km gereden waarbij er 50 liter aan benzine door de dubbelloops Weber heen ging.
Klein rekensommetje leert dan dat het gemiddelde verbruik daarmee uitkomt op 1:13
(waarbij ik wel moet zeggen dat ik niet harder heb gereden dan ca 100 op de voornamelijk lange snelweg stukken)
Verder ben ik net even langs de garage geweest voor een CO meting om te weten of dit na de carburateur revisie binnen de marges viel; kwam uit op een CO van 1%
Al met al ben ik een tevreden man (Maar ehm, was je dat dan al niet als 340 eigenaar?....ja zeker,de glimlach achter het stuur is alleen nu nog een tikkie groter
)
Klein rekensommetje leert dan dat het gemiddelde verbruik daarmee uitkomt op 1:13
(waarbij ik wel moet zeggen dat ik niet harder heb gereden dan ca 100 op de voornamelijk lange snelweg stukken)
Verder ben ik net even langs de garage geweest voor een CO meting om te weten of dit na de carburateur revisie binnen de marges viel; kwam uit op een CO van 1%
Al met al ben ik een tevreden man (Maar ehm, was je dat dan al niet als 340 eigenaar?....ja zeker,de glimlach achter het stuur is alleen nu nog een tikkie groter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2010 20:34 #842683
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
we blijven tenslotte 'zuinige hollanders' nietwaar?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
14-08-2010 13:11 #842742
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Zo is het maar net!
Ik geef die paar uitgespaarde euro's liever weer uit aan onderhoud.
Ik geef die paar uitgespaarde euro's liever weer uit aan onderhoud.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
18-08-2010 18:31 #843198
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets