Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Zo zie je maar weer, ik zei gisteren nog tegen mijn vader dat zonder te weten dat ik op de hulp kan rekenen van de clubleden en de TC in het bijzonder ik niet aan deze klus begonnen zou zijn.
Bedankt Anjo!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Alle mechanische delen nog even in het vet gezet, de CO schroef weer met het zelfde aantal slagen terug gezet en alles nog een keer nagelopen.
Morgen de carburateur weer verenigen met het spruitstuk, alles weer aansluiten en een klein verzoek tot de auto-hobbyist goden.
Word vervolgd!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Alles weer aangesloten en check, check triple check, choke uit en starten maar.
Prutteldepruttel kuch en hoest..prrrrrrrrr, yes! :w00t:
Lekker even warm laten draaien en nadat de fan voor de eerste keer aansloeg op het gehoor en gevoel (rem en bergrem bedienen) het CO afgesteld en stationair daarna weer netjes op ca 800 t.p.m gezet.
Wat me nu opvalt is dat voor de revisie de choke bij warme motor uittrekken er voor zorgde dat de motor zo'n 3000 t.p.m ging draaien.
Nu stijgt het toerental bij het uittrekken van de choke tot ca 1300 om daarna weer in te zakken en als ik de choke helemaal uittrek "wurg" ik de motor en valt hij uit.
De theorie die ik hierbij bedacht is dat als de eerste trap het overneemt van de progressie poortjes/stationair circuit de hoeveelheid benzine zoveel toeneemt dat een uitgetrokken choke ervoor zorgt dat het mengsel te rijk word.
Eerst nu maar weer wat kilometers rijden en natuurlijk volgende week aan de slag met de How-to (eerst nog een bult foto's uitzoeken)
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;151256 schreef : Wat me nu opvalt is dat voor de revisie de choke bij warme motor uittrekken er voor zorgde dat de motor zo'n 3000 t.p.m ging draaien.
Nu stijgt het toerental bij het uittrekken van de choke tot ca 1300 om daarna weer in te zakken en als ik de choke helemaal uittrek "wurg" ik de motor en valt hij uit.
yep, dan doet ie het nu goed

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
De vacu?m aansluitingen even van een labeltje voorzien:
Pannenkoek eraf, alle slangen, electrische aansluiting stationair sproeier choke kabel en gas gewrichtje losgehaald.
Na het eraf draaien van de carb voet moertjes en het verwijderen van de gasfabriek blijft de volgende leegte over:
Even een boterham zakje eroverheen om te voorkomen dat er vuil in het spruitstuk terecht komt:
Alle detail foto's zullen later te zien zijn in de how-to die ik nog ga maken, zo zag in ieder geval ??n van de carb voetpakkingen er uit:
Het ultrasoontje:
De carb, vlotterdeksel, carb verwarmingsvoet en de kleinere onderdelen er in:
Na het reinigen van de diverse delen zag het water er zo uit:
(heb het water in totaal 6 keer ververst)
Wat kleine deeltjes na reiniging:
Vlotter/carb deksel na reiniging:
De carburateur zelf:
Nog een tweetal voor en na foto's:
Straks met wat langere ritten kijken/voelen/horen of de motor onder alle omstandigheden (stationair,accelereren, deellast, vollast, decelereren) nog goed draait.
En natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk; wat zal het brandstofverbruik gaan zijn..
Ik dank u wederom voor het lezen/kijken

- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ziet er mooi uit, ik denk dat ik ook zon apparaat moet kopen. Zijn ze nog duur?
Valt mee, in deze ultrasoonreiniger past de carb niet in ??n keer omdat de grotere modellen wel behoorlijk prijzig zijn. (vanaf zo'n ? 250,-)
Voor deze heb ik zo uit mijn hoofd ? 75,- betaald.
Ik verwachtte ook niet zo heel veel van het resultaat maar deze ultrasoonreiniger doet het gezien de prijs erg goed!
Ow enne; Laurens, sommige garages hebben ook een professionele ultrasoonreiniger (bv voor het reinigen van injectoren ed), wie weet hebben ze er bij de garage waar jij werkt ook wel een.