Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dus de elektra spulletjes door weer onder de arm, gereedschapskoffer inladen en op naar mijn klus plekkie.
De caravan schakelaar monteren leek me wel een geschikt idee, zo gedacht, zo gedaan.
Ik heb er voor gekozen om de 12V vanaf de opschakelspoel af te splitsen naar de schakelaar die daarna vanaf de schakelaar weer retour opschakelspoel gaat.
Het lampje in de schakelaar krijgt zijn voeding dus van het tacho relais en zijn massa van die op de schakelaar van de bergrem (de 'harde' massa)
Nou hoor ik je al denken; pics or it didn't happen!!! :+
Komen ze dan;
Men legge de middentunnel bloot:
Massa voor het lampje dat ik aan de massa van de bergrem heb gesoldeerd:
Caravan/sport schakelaar aan:
Bergrem aan, caravan/sportschakelaar gaat uit:
Close up van de bergremschakelaar:
Close up van de caravan/sport schakelaar:
Overzicht:
Even getest op weg naar huis, werkt prima. :y:
Ook meteen maar even de economy meter aangesloten op het terugschakel vacu?m zodat ik kan zien of het "boven de 140 km/h probleem" hierdoor word veroorzaakt: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6295
Het is denk ik sowieso wel handig om het Tacho relais er eens uit te halen en de print door te solderen onder het motto: baat het niet dan schaadt het niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het kan prima zijn dat het aan je tacho ligt, dat bergremgemekker bij 140, ik kreeg ook wel eens een spontane terugschakelactie bij 120, waarna hij vrolijk bleef hangen.
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;154728 schreef : Mooi werk! Ik weet niet of je het ergens al had gepost, maar waar komt dit hippe groene schakelaartje uit?
Uit een andere vario? :no_comment:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ja ik ben wel benieuwd wat de economy meter nu zal gaan doen rondom die snelheid, zal nog wel even duren waarschijnlijk voor ik het kan testen omdat ik de auto zoals het er nu naar uitziet een tijdje niet nodig heb.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
@Joost, ok, ja ik riep ook maar wat hoor, ik ben (nog) heel weinig bekend met de technische en uiterlijke verschillen van de Mk1 en MK2 t.o.v. de Mk3.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ik vind het ook wel leuk staan dat het witte en zwarte schuine vlakje nu tegenover elkaar liggen, als het zwarte vlakje de functie symboliseert klopt het ook nog
(pijltje schuin omlaag op de bergrem en op de caravan schakelaar omhoog)